2026-04-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Man kan ju tänka sig att det finns undersökningar av hur gärningsmän generellt beter sig i de fall de för bort kroppen. Hur många procent ringer runt och fyller bilen med kompisar innan de kör ut i skogen, till exempel?
Det var ett mord i grästorp för en massa år sedan tex där orkade inte GM bära kroppen själv och ringde in vänner ssom fick hjälpa honom, där har du ditt exempel.
¨
Det verkar som du utgår ifrån alla gärningsmän är uträknande raketfoskare, ledsen göra dig besviken men så är det inte
Citera
2026-04-25, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Det var ett mord i grästorp för en massa år sedan tex där orkade inte GM bära kroppen själv och ringde in vänner ssom fick hjälpa honom, där har du ditt exempel.
¨
Det verkar som du utgår ifrån alla gärningsmän är uträknande raketfoskare, ledsen göra dig besviken men så är det inte

Då var det ett (1) exempel, dessutom utan källa. Jag frågade inte efter enstaka exempel utan hur statistiken ser ut.
Citera
2026-04-25, 20:36
Medlem
Citat:
Då var det ett (1) exempel, dessutom utan källa. Jag frågade inte efter enstaka exempel utan hur statistiken ser ut.
Men herregud är du funktions hindrad ellernått bara googla ju eller tror du inte det inträffat någongång en GM kallat in hjälp för göra sig av med en kropp?
Citera
2026-04-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Vilket mord var detta, Amela Kalac från Serbien?
Jag minns inte vad hon hette, men jag känner till en av likbärarna sedan innan Dennis B

finns nog tråd på FB om det om jag inte minns fel heller men det verkar ju inte vara nog för vissa i tråden
Citera
2026-04-25, 23:13
Medlem
Citat:
Men herregud är du funktions hindrad ellernått bara googla ju eller tror du inte det inträffat någongång en GM kallat in hjälp för göra sig av med en kropp?

Jo, jag kan absolut tänka mig att det har inträffat någon gång. Men frågan var alltså - ursäkta alla övriga läsare att jag måste upprepa mig - hur statistiken ser ut. Om du inte förstår skillnaden på det och att slänga fram ett enstaka exempel rekommenderar jag att du ber om tydligare förklaring av din personliga assistent eller gode man, för jag kan inte tänka mig annat än att du har bådadera.
Citera
2026-04-25, 23:16
Medlem
Citat:
Jo, jag kan absolut tänka mig att det har inträffat någon gång. Men frågan var alltså - ursäkta alla övriga läsare att jag måste upprepa mig - hur statistiken ser ut. Om du inte förstår skillnaden på det och att slänga fram ett enstaka exempel rekommenderar jag att du ber om tydligare förklaring av din personliga assistent eller gode man, för jag kan inte tänka mig annat än att du har bådadera.
Om du är så intresserad ta reda på hur statistiken ser ut då, om det nu finns någon, skulle bedöma det tveksamt.

Eller menade du någon här i tråden ska servera dig allt du ber om eller?

Ber med om ursäkt i tråden men måste rätta en vilsen skribent som börjar gå väldigt OT och tror hanss morsa jobbar här
Citera
2026-04-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ett litet tips är att i många mordfall där det varit mer än en GM är det logiskt de varit flera än en för göra sig av med kroppen med.

Mycket tyder på det varit mer än en GM i Helenafallet med, tom GW säger han är helt säker på de varit minst två stycken
Citera
2026-04-25, 23:24
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Jag minns inte vad hon hette, men jag känner till en av likbärarna sedan innan Dennis B

finns nog tråd på FB om det om jag inte minns fel heller men det verkar ju inte vara nog för vissa i tråden

Tycker du själv ett exempel utan varken namn eller källa är nog? Men om det är “mordet” på Amela Kalac i grästorp du syftar på, så är MGM frikänd för mord och fallet nedlagt.
Citera
2026-04-25, 23:28
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ett litet tips är att i många mordfall där det varit mer än en GM är det logiskt de varit flera än en för göra sig av med kroppen med.

Mycket tyder på det varit mer än en GM i Helenafallet med, tom GW säger han är helt säker på de varit minst två stycken

Samma GW som helt säkert pekade ut en helt oskyldig för mordet på Helena.
Citera
2026-04-25, 23:29
Medlem
Citat:
Om du är så intresserad ta reda på hur statistiken ser ut då, om det nu finns någon, skulle bedöma det tveksamt.

Eller menade du någon här i tråden ska servera dig allt du ber om eller?

Ber med om ursäkt i tråden men måste rätta en vilsen skribent som börjar gå väldigt OT och tror hanss morsa jobbar här

Närmast tänkte jag att någon som starkt driver tesen att Helenas kropp fördes bort av en hel billast unga män i dagsljus skulle få berätta hur (o)vanligt ett sådant scenario är. Men du har ju själv på kort tid visat stort engagemang i frågan, så jag vill inte hindra dig från att ta initiativ.
Citera
2026-04-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Tycker du själv ett exempel utan varken namn eller källa är nog? Men om det är “mordet” på Amela Kalac i grästorp du syftar på, så är MGM frikänd för mord och fallet nedlagt.
Ok men ta vilkety fall som helst då med mer än en GM och säg de inte hjältes åt dumpa kroppen då,

vi kan ta fallet riddarhyttan då när de ströp hon transan som de var skyldiga lite pengar, känner du till det fallet?

Då hjälptes de alla ihop med dumpa kroppen i ett vattendrag kan ha varit klabrott men kroppen flöt upp.

Känner du inte ens till det fallet så är du nog inte så intresserad av krimnologi

https://www.tv4play.se/video/e5fa286e85c852340b29/avsnitt-3-mordet-pa-madeleine-delbom

hyär får du ett helt program om det mordet så du inte lyckas missförstå något lika bra v ara övertydlig.

och som jag sa jag känner en av likbärarna i grästorpfallet och det finns tråd på forumet, vill du jag ska plocka fram det me4d och trycka upp i röven på dig?
Citera
2026-04-25, 23:34
Medlem
Citat:
Närmast tänkte jag att någon som starkt driver tesen att Helenas kropp fördes bort av en hel billast unga män i dagsljus skulle få berätta hur (o)vanligt ett sådant scenario är. Men du har ju själv på kort tid visat stort engagemang i frågan, så jag vill inte hindra dig från att ta initiativ.
Det är högst t5roligt de var mer än en GM och då är de rimligtvis mera än en som gör sig av med kroppen eller?

Som jag sa tidigare har du några exempel på mo0rd med flera GM då bara en av dem dumpat kroppen på egenhhand? Jag tänker det går fortare och smidigare om man är mer än en då en kropp är ganska tung förstår du och inget man bara trollar bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in