2026-05-10, 14:15
Medlem
Halil är fin att se på. Hans ögon är riktigt fina!
Tycker även Mensur var trevlig att se på.
På tjejsidan Natta!
Citat:
Ursprungligen postat av Disneylover
Årets ögongodis bland killarna är helt klart Jonas och Halil. 😍 Håller ni med? Eller vilka har ni som favoriter?
Citera
2026-05-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Hon och Aza gjorde "allt" för att få Lasse att tvivla på Lag Nord-pakten och då tycker de i Lag Syd-pakten tydligen att Twista till lite vad andra sagt om Lasse var Ok!

Sanningen är ju att båda pakterna behöver ha Lasse i just sin pakt pga av hans röst i Öråd. Sedan kastar båda pakterna Lasse under bussen när han "gjort sitt" dvs röstat åt ngn av pakterna och han inte längre har någon immunitet!

Jag förstår inte varför inte Ola var i skottgluggen att röstas ut av Lag Nord-pakten i första röstningen. Fegt av samtliga!

I röstning nummer 2 - kunde de försökt rösta ut Ola för då hade Aza och Ola stått i duellen imorgon. DET hade varit kul att få se Vem av de två som verkligen kämpar sig kvar och INTE gör en läggmatch mot sin s.k. BF ...

Halil blev Outad vart han står när han trots allt tvingades att rösta i omgång 2 Undrar hur länge Halil kommer att kämpa för att få Lasse att förstå spelets regler och vilka Lasse borde "lita på - eller inte lita på". Lasse kommer nog att klanta till det tror jag, tyvärr

I duellen som kommer i morgondagens avsnitt så hoppas jag att Natta vinner. Då får Aza börja om - igen i Gränslandet och Ola blir utan sin beundrare och vapendragare en stund i varje fall

Ja men verkligen. Aza använde ju argumentet att ”ni röstade ju ut Anna” (som då var i en annan pakt än Lasse) så jag tyckte ändå Jonas var resonabel där. Det mesta jag har emot Jonas är att han är tråkig.

Gissar de röstade på Aza för att det var Lasse som fick välja?
Citera
2026-05-10, 16:13
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Ja men verkligen. Aza använde ju argumentet att ”ni röstade ju ut Anna” (som då var i en annan pakt än Lasse) så jag tyckte ändå Jonas var resonabel där. Det mesta jag har emot Jonas är att han är tråkig.

Gissar de röstade på Aza för att det var Lasse som fick välja?

Ja. Jonas VAR resonabel i det med"Anna-snacket" i övrigt är han bara tråkig, lat och har lindat både Sonja och Lasse runt lillfingret och nu till viss del även Halil som tvingades välja och visa lojalitet till Nord-pakten och rösta på en Syd-paktare i Röstning Nr 2.

"Felet de gjorde" var att de inte passade på att rösta på Ola då för DEN duellen hade varit kul att få se!

Undrar om Nord- respektive Sydpakten hann taktikprata innan Örådet typ Plan A,B och C? Halil är ju rätt duktig på att tänka så - men får inte med Nord-pakten i dessa planer, däremot verkar Syd-pakten förstå och till viss del oxå utnyttja Halil's taktik.

Halil har gjort det svårt för sig själv nu: Då han i Örådet klarade sig först genom att Sonja tog hans röst MEN blev tvingad att välja själv "vart han stod i lojaliteten mellan pakterna" och röstade på en i Syd-pakten: Natta. TROTS det draget av Halil så litar inte Nord 100% på Halil ÄNDÅ! Och definitivt inte Syd heller ... nu efter Örådet

Lasse vill ha kvar Ola som är lite äldre och de pratar "samma språk" enligt Lasse, därför ville han rösta på Aza och sesan Carro ... men det hjälper ju inte Lasse egentligen då han bara är en bricka för Syd-pakten - oxå!

Varför röstades inte Marie ut? Hon glider ju bara med. Presterar inte, hörs & syns inte osv.
Senast redigerad av CS128 2026-05-10 kl. 16:23.
Citera
2026-05-10, 17:46
Avslutad
Jag trodde Lasse var Claes Malmberg utan skägg, det är alltid så synd om honom när han får en nackdel, verkar som han gnäller som en 5 åring.
Citera
2026-05-10, 17:49
Avstängd
Lasse grävde precis sin egen grav tyvärr, det hade han gjort iaf men han kanske hade överlevt lite längre om han bytt pakt.

Sedan förstår jag inte hur de tänkte när de ser Aza som största hotet faktiskt, nåja får nöja mig med Iki är i gränslandet annars hade hon försökt skapa tjejpakt nu
Citera
2026-05-10, 18:10
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeees
Hejar på Caroline, Aza, Ola, Nathalie.
Kan bara hålla med, gillar Amadeus och Lasse också.
Övriga urtrista.
När Lasse åker, slutar jag titta.
Citera
2026-05-10, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja. Jonas VAR resonabel i det med"Anna-snacket" i övrigt är han bara tråkig, lat och har lindat både Sonja och Lasse runt lillfingret och nu till viss del även Halil som tvingades välja och visa lojalitet till Nord-pakten och rösta på en Syd-paktare i Röstning Nr 2.

"Felet de gjorde" var att de inte passade på att rösta på Ola då för DEN duellen hade varit kul att få se!

Undrar om Nord- respektive Sydpakten hann taktikprata innan Örådet typ Plan A,B och C? Halil är ju rätt duktig på att tänka så - men får inte med Nord-pakten i dessa planer, däremot verkar Syd-pakten förstå och till viss del oxå utnyttja Halil's taktik.

Halil har gjort det svårt för sig själv nu: Då han i Örådet klarade sig först genom att Sonja tog hans röst MEN blev tvingad att välja själv "vart han stod i lojaliteten mellan pakterna" och röstade på en i Syd-pakten: Natta. TROTS det draget av Halil så litar inte Nord 100% på Halil ÄNDÅ! Och definitivt inte Syd heller ... nu efter Örådet

Lasse vill ha kvar Ola som är lite äldre och de pratar "samma språk" enligt Lasse, därför ville han rösta på Aza och sesan Carro ... men det hjälper ju inte Lasse egentligen då han bara är en bricka för Syd-pakten - oxå!

Varför röstades inte Marie ut? Hon glider ju bara med. Presterar inte, hörs & syns inte osv.

Ja jag hade också gärna sett en duell mellan de två!

Halil är i en majoritetspakt, visserligen långt ner men tidigare år har det ju varit tävla sig till final med 8 pers kvar och då kommer han nog ändå klara sig.

Marie är nog trevlig, glad och en stabil röst i nord men man ser henne knappt. Troligen för neutralt artig för att vara rolig/spännande för att få TV-tid men också tecken på att hon antagligen inte vinner.
Citera
2026-05-10, 19:26
Medlem
Disneylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okndjvl
Halil är fin att se på. Hans ögon är riktigt fina!
Tycker även Mensur var trevlig att se på.
På tjejsidan Natta!

Ja visst har han helt underbara ögon!! 🥰 Han ser så snäll ut, lite hundvalpsögon nästan. Jajamen, även Mensur var fin, även om det vanligtvis inte är såna killar jag faller för i vanliga fall. Håller med om Natta, hon är söt.
Citera
2026-05-10, 19:39
Avstängd
Citat:
Ja jag hade också gärna sett en duell mellan de två!

Halil är i en majoritetspakt, visserligen långt ner men tidigare år har det ju varit tävla sig till final med 8 pers kvar och då kommer han nog ändå klara sig.

Marie är nog trevlig, glad och en stabil röst i nord men man ser henne knappt. Troligen för neutralt artig för att vara rolig/spännande för att få TV-tid men också tecken på att hon antagligen inte vinner.
Marie valde tyvärr ta rygg på Iki, vilket man kunde räkna ut på förhand inte skulle hålla så långt.
Citera
2026-05-10, 19:55
Medlem
Fyfan, finns de någon värre människa än Aza? Han kan ju inte ha några vänner på utsidan?
Citera
2026-05-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Marie valde tyvärr ta rygg på Iki, vilket man kunde räkna ut på förhand inte skulle hålla så långt.

Men såklart de tar rygg/blir i pakt med sitt ursprungslag? Hon är ju den från original-Nord som är kvar på ön så vad menar du med att inte hålla? Verkar ju komma bra överens med de i Syd också så har uppenbarligen klarat det sociala.
Citera
2026-05-10, 20:25
Avstängd
Citat:
Men såklart de tar rygg/blir i pakt med sitt ursprungslag? Hon är ju den från original-Nord som är kvar på ön så vad menar du med att inte hålla? Verkar ju komma bra överens med de i Syd också så har uppenbarligen klarat det sociala.
Jag menar när kannibalismen börjar inom laget så är hon den som ryker först kanske4 tom före lasse, det var två pakter inom det ursprungslaget om du inte märkte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in