Citat:
Ursprungligen postat av
bo-jerry
Vad får dig att tro att Pride handlar om höger/vänster, islam eller judar? Pride handlar om att få älska vem man vill och vara som man är. Det finns ingen propaganda eller underliggande politik. Sen kan ju vissa festivaler runt om i världen ha annat för underhållning där andra typer av människor kan delta. Jag tycker du dömmer Pride för saker det inte är bara för att du tolkar det så. Det du bör komma ihåg är vad Pride står för i grunden istället för att kolla på vad en festival ser ut som.
Pride-rörelsen och RFSL är politiska organisationer. De presenterar en värdegrund och har en verksamhetsberättelse samt agerar i samhället med avseende på irrationella idéer och konkreta metoder. Exempelvis står det att de ska motverka transfobi... Detta har inneburit att fullt legitim kritik mot att barn ska hjärntvättas och kunna genomföra livsomvälvande/irreversibla medicinska behandlingar; eller att barn ska sexualiseras; eller att biologiska män ska kunna tävla mot kvinnor i idrott; eller att biologiska män som tom plötsligt väljer att identifiera sig som en kvinna ska kunna avtjäna sina straff med kvinnor; har lett till att folks liv har förstörts eller fått genomgå en total förändring pga statlig såväl som kulturell förföljelse. Därför borde dessa organisationers anti-demokratiska agerande motverkas. Återigen min bästa vän är homosexuell och varenda människa i samhället ska kunna leva fritt och uppnå självförverkligande, vilket tydligen var Pride-rörelsens ursprungliga tanke (med tanke på t ex kristendomens och islams syn på homosexualitet).
Och du har väl inte levt under en sten? Titta på dessa organisationers agerande så ser du att de krokar arm med islamiska. Ett exempel på
"min fiendes fiende är min vän" (edit: även fast de inte fattar att islam är en av om inte deras största fiende), för återigen så har dessa rörelser inte sällan ett syfte att krossa
alla som ens uttrycker högeråsikter (för de betraktar dessa som sina största fiender helt skrupellöst och obevekligt).