2026-05-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filfjant
https://www.svtplay.se/sveriges-samsta-bogklubb

Polisen i en karneval är ingenting

Detta har däremot SVT lagt resurser på.

Det där är propaganda.

Tycker man att public service ska göra reklamfilmer i flera avsnitt för en vinstdrivande bögklubb i södra Sverige. Jag är mycket tveksam till budskapet och dess gangn.

Tveksamt dessutom om deltagarna klarar en drogkontroll.

Se programmet och fundera över om det är det här vi behöver och vill ha.

Man kan ju fundera om det går att göra avdrag i deklarationen för den avgift som inte känns motiverad.

Men man gör även reklam för en mack i Karesuando som ligger i norra Sverige.

Ibland är man så känslig för reklam men det är inte konsekvent.
Vill bara förtydliga om att jag skrev "medverka i Pride" i trådstarten för att inkludera dessa typer av propaganda. Dessutom tycker jag att vårt s k public service borde ses över. Och egentligen tycker jag att det är ett demokratiskt problem att man tvingas betala för någonting som är starkt politiskt vinklat.
Citera
2026-05-11, 22:52
Medlem
Ja.
Polisens uppgift är bland annat att skydda barn från pedofiler.

Och vad vill pride folket mest av allt?
Jo inkludera och prata med barn om sexuella preferenser.

Citera
2026-05-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av social.newbie
Enligt ett förordnande (edit: alltså förtydligande av en lag) från den nuvarande regeringen så ska det tydligen inte vara tillåtet längre... Men enligt hierarkin eller rangordningen av föreskrifter (edit: "författningar" ska tydligen vara samlingsbegreppet, my bad) så står ju grundlagar och lagar över förordnanden. Om vi får en rödgrön röra i höst kan detta alltså väldigt snabbt ändras om vi inte får till en lagändring, eller hur? Ställer mig frågande för jag har inte riktigt koll på hur det ser ut!

Det vet jag inte. Dock vet jag att poliser får inte bära uniform i några som helst sådana samband. Det är märkligt kan jag tycka, att man inte har insett olämpligheten i det hela, direkt. Det är mycket senfärdigt att inkomma med det nu. Jag undrar vad det är som har fått dessa att ändra inställning. Det är som mycket annat i samhället, att man förstår saker och ting alldeles för sent och för ofta, tyvärr. Det som stör mig är också att man har aldrig haft rätt att uttrycka detta förrän nu. Dessutom alla dessa som tyckte det var självklart var rätt, har gått upp i tomma intet nu.
Senast redigerad av avhandla 2026-05-11 kl. 23:54.
Citera
2026-05-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetSomHeterRalf
Ja.
Polisens uppgift är bland annat att skydda barn från pedofiler.

Och vad vill pride folket mest av allt?
Jo inkludera och prata med barn om sexuella preferenser.

Vet du att pridefolket tycker detta eller är det bara en gapande minoritet som känner sig kränkta över ditt och datt för allt?
Citera
2026-05-12, 08:27
Medlem
Det är väl generellt inte lämpligt att uniformerad polis deltar i någon form av demonstrationståg.

De skall helt enkelt vara neutrala.

Vill kommisarien gå dit i privat regi med någon regnbågsfärgad pyamas och rosa peruk så är det fritt val.
Citera
2026-05-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Vet du att pridefolket tycker detta eller är det bara en gapande minoritet som känner sig kränkta över ditt och datt för allt?

Ptja.
Har varit en jäkla debatt om transor som ska lösa sagor för barn.
Dom har varit riktigt envisa. Transor ska läsa sagor för barn.

Man kan se det i skolan.
Prideflaggan ska hissas.
Är det folkhögskola?

Nej det startar redan på dagis.
På dagis ska prideflaggan hissas.

Etc etc
Citera
2026-05-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Det är väl generellt inte lämpligt att uniformerad polis deltar i någon form av demonstrationståg.

De skall helt enkelt vara neutrala.

Vill kommisarien gå dit i privat regi med någon regnbågsfärgad pyamas och rosa peruk så är det fritt val.

Tänk dig högsta chefen hos polisen kommer ut med klackar, rosa hår och fakebröst i polisuniform.

Rena clownen..
Citera
2026-05-12, 14:52
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Precis. Hur vänstern i samklang med islamiska grupper agerar är 30-talet ånyo. Faktum är att den dåvarande palestinska ledaren begav sig till Nazityskland för att antingen ge eller få inspiration till förintelse av judar. Och den typen av agerande som kännetecknar PRIDE-föreståndare är just censur och kancellering och andra anti-demokratiska medel.

Du läser in historien bakifrån med flit. Bara du lider av att backa samhällets utveckling
Citera
2026-05-12, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Du läser in historien bakifrån med flit. Bara du lider av att backa samhällets utveckling
Men så är inte fallet. Kom med argument istället. Den typen av metoder som Pride-rörelsen kör med är nazistiska metoder, så enkelt är det... Visst högern är väl inte fri från anti-demokratiska åsikter heller, men detta går absolut att applicera på vänstern och Pride-rörelsen i samklang med islamiska rörelser, trots att de påstår sig (för att försöka legitimera dem själva):

"Stå upp för allas 'lika' värde"
Citera
2026-05-12, 17:32
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Men så är inte fallet. Kom med argument istället. Den typen av metoder som Pride-rörelsen kör med är nazistiska metoder, så enkelt är det... Visst högern är väl inte fri från anti-demokratiska åsikter heller, men detta går absolut att applicera på vänstern och Pride-rörelsen i samklang med islamiska rörelser, trots att de påstår sig (för att försöka legitimera dem själva):

"Stå upp för allas 'lika' värde"
Pride är väl inte odemokratiskt bara för att du inte håller med?
Citera
2026-05-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Pride är väl inte odemokratiskt bara för att du inte håller med?
Att följa metoder som innebär att man tystar, stigmatiserar och kancellerar oliktänkare genom lawfare såväl som kulturellt är per definition nazistiska metoder. Då har jag inte ens börjat prata om varför jag inte håller med dem då Pride-rörelsen egentligen är ett trossystem som sprider anti-vetenskaplig proganda. Och pläderar för att hjärntvätta och få barn att genomgå irreversibla medicinska behandlingar, som har tagits till sin spets även mycket pga att deras kamp mot högern formar hela deras tillvaro (även fast många självklart är helt övertygade om sin ideologi). De krokar arm med islam och agerar helt skrupellöst mot oliktänkare som de hycklande nyttiga idioterna de är. Kan hänvisa till en person som vänstern och liberalerna har betraktat som sin frontfigur, Noam Chomsky. Han sa själv att Europas metoder av att förfölja folk för åsiktsbrott är en kopia av nazisterna.

Liberaler och vänsterfolk gillar att se 30-talets återkomst överallt men agerar faktiskt i enlighet med det.
Senast redigerad av social.newbie 2026-05-12 kl. 18:29.
Citera
2026-05-12, 20:07
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Att följa metoder som innebär att man tystar, stigmatiserar och kancellerar oliktänkare genom lawfare såväl som kulturellt är per definition nazistiska metoder. Då har jag inte ens börjat prata om varför jag inte håller med dem då Pride-rörelsen egentligen är ett trossystem som sprider anti-vetenskaplig proganda. Och pläderar för att hjärntvätta och få barn att genomgå irreversibla medicinska behandlingar, som har tagits till sin spets även mycket pga att deras kamp mot högern formar hela deras tillvaro (även fast många självklart är helt övertygade om sin ideologi). De krokar arm med islam och agerar helt skrupellöst mot oliktänkare som de hycklande nyttiga idioterna de är. Kan hänvisa till en person som vänstern och liberalerna har betraktat som sin frontfigur, Noam Chomsky. Han sa själv att Europas metoder av att förfölja folk för åsiktsbrott är en kopia av nazisterna.

Liberaler och vänsterfolk gillar att se 30-talets återkomst överallt men agerar faktiskt i enlighet med det.

Vad får dig att tro att Pride handlar om höger/vänster, islam eller judar? Pride handlar om att få älska vem man vill och vara som man är. Det finns ingen propaganda eller underliggande politik. Sen kan ju vissa festivaler runt om i världen ha annat för underhållning där andra typer av människor kan delta. Jag tycker du dömmer Pride för saker det inte är bara för att du tolkar det så. Det du bör komma ihåg är vad Pride står för i grunden istället för att kolla på vad en festival ser ut som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in