Citat:
Ursprungligen postat av
HaconBacon
Kan förstå hur Potter resonerat med truppen. Uppenbart att han lagt stor vikt vid att mästerskap är något helt annat än en vanlig gammal landslagssamling. Men vissa grejer skaver ändå lite:
* Kan faktiskt köpa att Roony är petad, tycker han är rätt överhypad och finns ingen naturlig plats för honom i det här systemet. Men att Swedberg lämnas utanför är otroligt skevt sett till den säsongen han har. Taha Alis överstegsfinter i all ära, men Swedberg är otroligt mycket bättre.
* Petningen av Hugo Larsson är väldigt märklig om vi ska spela 3-5-2. Tycker fem renodlade centrala mittfältare är lite snålt, även om Smith kan spela där också. Är Hugo så jobbig att ha att göra med vid en petning?
* Behövs så många wing-backs? Och varför ingen ytterligare naturlig högerback bakom en skadebenägen Holm? Holm och Bernhardsson (vänsterfotad) till höger. Gudmundsson, Svensson, Stroud och Sema(!) till vänster. Blir väldigt mycket hängslen och livrem. Vill man ha med Sema för rutin hade det väl varit bättre att ta med Forsberg?
* Sett till Gustaf Nilssons säsong blir det lite absurt att han är med. 117 minuter och 0 mål. Visst, killen är lång. Men ska det räcka? Vad tänker Isac Lidberg, Alexander Jeremejeff (inte direkt kort) och Mikael Ishak när de ser den uttagningen?
Sammanfattningsvis hade jag nog gjort följande justeringar:
* Ut med Taha Ali, in med Williot Swedberg. Mycket bättre spelare.
* Ut med Hjalmar Ekdal, in med Hugo Larsson. Stärk upp centrala mittfältet.
* Ut med Elliot Stroud, in med Herman Johansson. Få med en till högerfotad wing-back.
* Ut med Ken Sema, in med Emil Forsberg. Mer mästerskapsrutin och bättre spelare.
* Ut med Gustaf Nilsson, in med Isac Lidberg/Alexander Jeremejeff. Mycket bättre form.
håller med i stort.
men jag tror som du är inne på att det har med personkemi att göra.
(och jag tror att hugo är jobbig - var det inte han som bara lämnade samlingen en gång?)
det har inte synkat mellan potter o herrarna HL o Roony helt enkelt.
(absurt att roony inte är med - om inte han spelar matcher måste han iaf höja kvaliten på träningar osv)
kanske det är en generationsfråga t o m - dvs potter har svårt för deras stil o vice versa...
jag tror potter räknar med att VNL kan gå upp o stärka mittfält.
sen hade jag också tagit med foppa.