2026-05-12, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Jo då, när lagen kräver att utredningen ska ske med särskild skyndsamhet, då följer RMV som regel lagen och prioriterar ärendet.

Mord, allvarliga våldsbrott och samtliga ärenden där någon är frihetsberövad prioriteras alltid högre än ett rattfylleri även om den misstänkte råkar vara riksdagsledamot. Du inser att det finns en hierarki även bland prioriterade ärenden hoppas jag?

Du får din din del bara acceptera att håranalysen blev klar den 2 mars och att ärendet därefter fördröjdes av att Katja återföll i brott och försvarets begäran om komplettering .

Släpp det där med tiden nu. Psykfall.
Citera
2026-05-12, 19:07
Medlem
Mammas flicka.
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Senast 1975 har hon flyttat till Huddinge då är hon 4 år. Pappan är från Huddinge och mamman från Övertorneå. De bor i Huddinge 1980 enligt folkbokföringen. Föräldrarna gifter sig 1975.
Citera
2026-05-12, 19:10
Avslutad
Minns ni hur Veridictores uttryckte sig för bara en vecka sen?

Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Det har blivit ganska tydligt att det inte finns någon tyngd alls i åklagarens utredning. Hade så varit fallet hade åtal varit väckt för länge sedan.

Bara det faktum att åklagaren undanhållit utredningen för försvaret under hela denna tiden säger en hel del om det, och sedan att försvaret får för lite tid att gå igenom utredningen inför åklagarens åtalsbeslut med reslutatet att åklagaren ännu en gång måste backa på datumet för sitt beslut är bara det ena underbetyget efter det andra för åklagaren.

Risken är snarare den omvända att de utredningsåtgärder som försvaret nu begärt är precis det som försvaret behöver för att väcka rimligt tvivel och nu har åklagaren slösat bort allt tid i världen och kommer ha små möjligheter att starta nya utredningsåtgärder bara för att han hållit försvaret utanför utredningen under hela denna tiden. Det förefaller som att om det är någon som gräver en grop åt sig själv så är det åklagare, och det började han med nästan direkt när han gick ut i media och pladdrade som värsta mediakåta fyllekajan.

Står Veridictores fast vid att det citat ”har blivit ganska tydligt att det inte finns någon tyngd alls i åklagarens utredning.”
Citera
2026-05-12, 19:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan ju vara så att hennes föräldrar var inflyttade till Övertorneå och flyttade igen efter ett antal år på orten. Föräldrarna kanske läkarpar, lärarpar, etc. kombinationer. Inte alls ovanligt på en del orter i övre Norrland där det var svårt att få tag på kvalificerade anställda. Flertal av de lärare jag hade på högstadiet hade liknande upplägg. Det var lätt att få en första tjänst efter examen för att efter ett antal år söka sig vidare.
Finns f.ö ingen med efternamnet Svensson i Övertorneå nu mera.

Ja, precis. Men det visar sig i ett citat längre ner i mitt inlägg att hennes mamma verkligen är från Övertorneå och pappan från Huddinge. Och att man flyttade till Sthlm när hon var liten.

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nå, det beror förstås på vad man ska diskutera.

Så mycket som hon pratar och diskuterar borde hon klämma ut sig ett NÅÅÅ om hon är uppvuxen i Övertorneå. Men nu när vi vet att hon inte är det, vilket förklarar avsaknaden av sagda ord.

Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Senast 1975 har hon flyttat till Huddinge då är hon 4 år. Pappan är från Huddinge och mamman från Övertorneå. De bor i Huddinge 1980 enligt folkbokföringen. Föräldrarna gifter sig 1975.

Tack för förtydligandet! Älskar att det finns folk som du som letar upp sånt här. ❤️

Då vet vi alltså att hon är en storstadsjänta sen tidig ålder och vi vet också varför hon växte upp i Huddinge. Det förklarar hennes genuina Stockholmsdialekt. Och likaså avsaknaden av den norrländska charmen.
Citera
2026-05-12, 19:16
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man måste välja ett djur som lämnar obefintliga spår i snön. Där kvalar inte en hund in.
Vad fan man hävdar man väjt för spelar ingen roll.
Hon kan hävda att hon väjt för nåt flera hundra meter bakåt, tappat kontrollen över bilen, sladdat från sida till sida över vägen och till slut hamnat i diket.

Menar du att snuten skulle kalla in nån form av skallgångskedja för att leta efter djurspår för att nån kört i diket.

Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu nämner Katja ordagrannt "räv eller råtta" i förhöret som finns i FUPen, det är bara att läsa innantill för att övertyga dig om att hon verkligen säger det.

Saxat ur förhöret med Katjas egna ord:
Förstår du misstanken?
Ja.
Inställning till brottet?
Förnekar.
Egen berättelse.
Jag kom körandes där, det sprang ut, någon räv eller råtta, så jag tvärnitar, men vägen kröker
sig där så jag hann inte väja. Jag hann väja lite men inte fullt.
Mt-förhör 1 Nyberg, Katja Maria Elisabeth , 2025-12-28 21:35
För den vakna återfinns just ordet "råtta" i Katjas egen berättelse.

Åklagaren har inte hittat på något när det gäller råttan utan den uppgiften återger han från Katjas egen berättelse.
Då jag inte har läst FUP:en och redan blivit korrigerad om råttan så kan vi lämna det.

Jag tror inte för ett ögonblick att Katja HAR väjt för någonting alls. Hon hamnade i diket pga av att hon med stor sannolikhet var påverkad. Men som snut vet hon såklart att det är det man ska hävda, att man väjt för nåt.

Det går inte att motbevisa att hon verkligen har väjt för något. Och det är exakt därför hon använder sig av det, att hon väjt för nåt.
Citera
2026-05-12, 19:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjilivippenbada
Har någon fup

Tacka Banal! ❤️

Citat:
Ursprungligen postat av banal
Uppdaterade länkar med hela FUP:

Nacka TR B 246-26 - dagbok, stämningsansökan och förundersökningsprotokoll
https://pixeldrain.com/l/6Nx6Bwsc

Mirror:
https://gofile.io/d/3ftDjZ
Citera
2026-05-12, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Vad fan man hävdar man väjt för spelar ingen roll.
Hon kan hävda att hon väjt för nåt flera hundra meter bakåt, tappat kontrollen över bilen, sladdat från sida till sida över vägen och till slut hamnat i diket.

Menar du att snuten skulle kalla in nån form av skallgångskedja för att leta efter djurspår för att nån kört i diket.

Då jag inte har läst FUP:en och redan blivit korrigerad om råttan så kan vi lämna det.

Jag tror inte för ett ögonblick att Katja HAR väjt för någonting alls. Hon hamnade i diket pga av att hon med stor sannolikhet var påverkad. Men som snut vet hon såklart att det är det man ska hävda, att man väjt för nåt.

Det går inte att motbevisa att hon verkligen har väjt för något. Och det är exakt därför hon använder sig av det, att hon väjt för nåt.

Givetvis har hon inte väjat. Ingen tar fel på en räv och råtta. Och ingen väjar för en råtta. Precis allt som kärringen har sagt de senaste fyra månaderna har visat sig vara ljug.

Allt från små detaljer till väsentliga delar.

Kommer ni ihåg när hon gjorde den där intervjun och inte kunde uttala sig på grun sv pågående utredning ”?

Nu är utredningen avslutad och det kan konstateras att någon förklaring aldrig fanns utan hon svarade ”ingen kommentar ” på de flesta frågorna.
Citera
2026-05-12, 19:22
Medlem
Trolleholm702s avatar
Det kan fan inte vara sant.. På TV4 nyheterna nu; säger snortröret och påsen slarvats bort??! Samt att det inte tagits fingeravtryck på påsen (insidan)?

Läste nånstans i fupen en mailkonversation mellan polisen och TS tror jag där det skrivs att det blivit något missförstånd och att påsen (och röret?) inte tagits i beslag??

Är det ändå det jag var rädd för, att det skulle finnas någon liten korrupt snutfitta som skulle se till att sabba detta, alltså fuck dem allihopa
Citera
2026-05-12, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Det kan fan inte vara sant.. På TV4 nyheterna nu; säger snortröret och påsen slarvats bort??! Samt att det inte tagits fingeravtryck på påsen (insidan)?

Läste nånstans i fupen en mailkonversation mellan polisen och TS tror jag där det skrivs att det blivit något missförstånd och att påsen (och röret?) inte tagits i beslag??

Är det ändå det jag var rädd för, att det skulle finnas någon liten korrupt snutfitta som skulle se till att sabba detta, alltså fuck dem allihopa

Om någon försökt sabba utredningen genom att fiffla bort Katjas snortrör så har han gjort ett dåligt jobb.

Det är inte avgörande bevisning eftersom Katja bevisligen har haft kokainet i sin väska .
Citera
2026-05-12, 19:28
Medlem
Yayois avatar
Jag tror att det tyvärr är så att det är större risk att SD:are söker sig till arbeten inom polisen än att andra gör det, samtidigt är de också överrepresenterade i brottsstatistiken i kategorin ”politiker som har begått brott”. Det är också väldigt obehagligt att en så här pass omdömeslös människa, och dessutom missbrukarpersonlighet, har haft relativt höga positioner inom polisen och dessutom har hon suttit i Säpos insynsråd. Höga positioner inom politiken, polisen och höga halter av knark i blodet och håret. lol

Bra beskrivet i Aftonbladet av Oisín Cantwell:

Citat:
Nyberg är inte vilken riksdagsledamot som helst.
Fram tills nyligen satt hon i Säkerhetspolisens insynsråd - ett kontrollorgan som fyller en viktig funktion för den demokratiska insynen i myndighetens verksamhet.
Rådet hålls fortlöpande informerat om Säpos verksamhet och fyller även en rådgivande funktion för generaldirektören.
Nyberg satt även i polisens insynsråd och var i flera år en av Sverigedemokraternas representanter i Justitieutskottet.
Och utöver allt detta var hon tjänstledig från en känslig position som utredare på Polisens nationella operativa avdelning.
Vi talar med andra ord om en person som har haft tillgång till känslig information om rikets säkerhet, information som inte vem som helst ska komma i närheten av och som vissa skulle ge mycket för att få ta del av,
Denna person har rester av kokain, amfetamin och ecstasy i håret, rester som tyder på ett långvarigt och omfattande missbruk, hon pratar i förhör om att hon varit på en ”ganska livlig fest” kvällen innan bilolyckan.

Katja Nyberg var en allvarlig säkerhetsrisk
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/M76a7R/oisin-cantwell-om-katja-nyberg-och-atalet
Senast redigerad av Yayoi 2026-05-12 kl. 19:33.
Citera
2026-05-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702

Fingeravtryck i påsen? Skojar du? Dår laddar man sen "fimpar man ut" grejerna. Ska fingeravtryck tas så är det på påsen...
Citera
2026-05-12, 19:32
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Om någon försökt sabba utredningen genom att fiffla bort Katjas snortrör så har han gjort ett dåligt jobb.

Det är inte avgörande bevisning eftersom Katja bevisligen har haft kokainet i sin väska .

De har ju tydligen inte tagit fingeravtryck på den jävla påsen.
Och nu påstår ludret att hon varit på fest där det förekom droger.. så att någon kan ha lagt den i hennes väska kommer ju vara ett argument, och att det då missats att ta fingeravtryck på den är en skandal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in