Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Man måste välja ett djur som lämnar obefintliga spår i snön. Där kvalar inte en hund in.
Vad fan man hävdar man väjt för spelar ingen roll.
Hon kan hävda att hon väjt för nåt flera hundra meter bakåt, tappat kontrollen över bilen, sladdat från sida till sida över vägen och till slut hamnat i diket.
Menar du att snuten skulle kalla in nån form av skallgångskedja för att leta efter djurspår för att nån kört i diket.
Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Nu nämner Katja ordagrannt "räv eller råtta" i förhöret som finns i FUPen, det är bara att läsa innantill för att övertyga dig om att hon verkligen säger det.
Saxat ur förhöret med Katjas egna ord:
Förstår du misstanken?
Ja.
Inställning till brottet?
Förnekar.
Egen berättelse.
Jag kom körandes där, det sprang ut, någon räv eller råtta, så jag tvärnitar, men vägen kröker
sig där så jag hann inte väja. Jag hann väja lite men inte fullt.
Mt-förhör 1 Nyberg, Katja Maria Elisabeth , 2025-12-28 21:35
För den vakna återfinns just ordet "råtta" i Katjas egen berättelse.
Åklagaren har inte hittat på något när det gäller råttan utan den uppgiften återger han från Katjas egen berättelse.
Då jag inte har läst FUP:en och redan blivit korrigerad om råttan så kan vi lämna det.
Jag tror inte för ett ögonblick att Katja HAR väjt för någonting alls. Hon hamnade i diket pga av att hon med stor sannolikhet var påverkad. Men som snut vet hon såklart att det är det man ska hävda, att man väjt för nåt.
Det går inte att motbevisa att hon verkligen har väjt för något. Och det är exakt därför hon använder sig av det, att hon väjt för nåt.