2026-05-12, 18:49
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Verkar inte så utan hon flyttade till Huddinge enligt folkbokföringen. Född Svensson.

Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Fröken Svensson är därifrån och Tornedalningar brukar inte ha bred dialekt.
Var fanatiskt anti och helt rabiat mot alla former av narkotika då vi var unga.

Nu får jag olika bud här.

Hon har ju en utpräglad Stockholmsdialekt utan en enda klang av Norrbotten. Det var därför jag undrade. Är själv från norr men inte från Övertorneå. De jag känner från Övertorneå brukar alltid börja meningarna med NÅÅÅ. Har inte hört nåt sånt från henne.
Citera
2026-05-12, 18:50
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Precis! I ett yttrande från Rättsmedicinalverket förkunnar de att i snitt förbränner kroppen 0,15‰ per timme om alkoholkoncentrationen är över 0,2‰. Dock kan det variera mellan 0,1‰-0,25‰ hos olika individer.
Så räknar man bakåt från blodprovet så var hon med största sannolikhet över gränsen för rattfylleri. Men sen har hon Bensoylekgonin vid blodprovet så det lär hon torska på.
Ja, jag hade dock önskat att poliser och politiker skulle både granskas och dömas extra hårt, särskilt med tanke på vilket ansvar de har över vanliga medborgare.

Istället "slarvades" bevisning i form av snortrör och påse helt mystiskt bort innan det kunde analyseras...
Citera
2026-05-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Hon har ju en utpräglad Stockholmsdialekt utan en enda klang av Norrbotten. Det var därför jag undrade. Är själv från norr men inte från Övertorneå. De jag känner från Övertorneå brukar alltid börja meningarna med NÅÅÅ. Har inte hört nåt sånt från henne.

Nå, det beror förstås på vad man ska diskutera.
Citera
2026-05-12, 18:52
Medlem
Var hon nära på att komma undan pga hennes ställning!? Här låter det som att de bara tänkte släppa henne då de insåg vem hon var. Utredningsåtgärder, förhör direkt avslutas och man planerar försätts henne på fri fot.
Citat:
påbörjat förhör,
som tidigare fick pausas, ska avslutas direkt. Den misstänkta ska ej informeras vidare
gällande brott, utan enbart besvaras med att all hantering kommer att förklaras längre fram i
tiden när ansvariga för utredningen kontaktar henne. Eftersom att patrull har påbörjat olika
utredningsåtgärder, informeras Katja om att dessa inte kommer att fortsättas med. Det som
kommer genomföras är den sista urinprovet alternativt blodprov, beroende på om hon klarar
av att kissa igen eller inte. Katja informeras om att hon i framtiden kommer kontaktas om vad
som händer vidare, vad som hänt samt varför hon har intagits för kontroll till polishuset.
Citera
2026-05-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Senast 1975 har hon flyttat till Huddinge då är hon 4 år. Pappan är från Huddinge och mamman från Övertorneå. De bor i Huddinge 1980 enligt folkbokföringen. Föräldrarna gifter sig 1975.
Citera
2026-05-12, 18:54
Medlem
Har någon fup
Citera
2026-05-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Jag tror inte det är någon väsentlig skillnad mellan henne, och hennes kollegor. Varenda riksdagsledamot är en dekadent, korrumperad, lögnaktig narcissist som väntar på att exponeras. Nyberg agerar ungefär som alla riksdagsledamöter agerar om de förlorar en intern intressekonflikt.

Det stämmer ju inte riktigt. Man kan inte dra alla människor över samma kam, även om jag fattar att det är det rasisterna gör.

Men det är ju sjukt hur feta vita männen har ordnat det för sig själva:

”Nyberg kan alltså, så länge hon inte själv väljer att avgå, sitta kvar i riksdagen med fullt arvode. Det ligger för närvarande på 81 400 kronor i månaden före skatt.

Riksdagsledamöter som suttit två mandatperioder, som Nyberg gjort, kan få ett så kallat omställningsstöd i upp till två år. Det ligger på 85 procent av arvodet, i det här fallet drygt 69 000 kronor. Den sammanlagda maxsumman som kan betalas ut skulle då bli över 1,6 miljoner kronor.

Får ledamoten en annan inkomst finns regler för hur omställningsstödet räknas ner. Syftet med det här systemet är att skapa ekonomisk trygghet för ledamöter som lämnar riksdagen, i väntan på att man hittar ett nytt jobb.”

https://www.expressen.se/nyheter/politik/katja-nyberg-kan-fa-miljonbelopp-trots-atalet/

Men vanliga människor får inte omställning i 2 år(!!!) och slappa som höginkomsttagare. Istället skärper man a-kasse- och sjukreglerna, höjer inte pensioner och den psykiska ohälsan och ojämlikheten bara ökar.

För det finns inte pengar…. El?
Det är för djävligt.
Citera
2026-05-12, 18:56
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertU
Hur menar du att kokainets effekter påverkar alkoholhalten i kroppen?
Jag menar inget, det är vad som står i fupen.
Citera
2026-05-12, 18:59
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojoneg
Var hon nära på att komma undan pga hennes ställning!? Här låter det som att de bara tänkte släppa henne då de insåg vem hon var. Utredningsåtgärder, förhör direkt avslutas och man planerar försätts henne på fri fot.
Jag tolkade det som att hon med sin ställning skulle utredas av polisens interna utredare och att de därför skulle avbryta den påbörjade utredningen.
Citera
2026-05-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdul.Alhazred
Jag menar inget, det är vad som står i fupen.
Kan du citera för mig som inte orkar läsa igenom?
Citera
2026-05-12, 19:02
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Varför hänger du dig upp på detta?

En typisk strategi från någon som saknar argument i övrigt. Klassiskt.
Citera
2026-05-12, 19:03
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertU
Kan du citera för mig som inte orkar läsa igenom?
Nä, jag har redan läst en gång och orkar inte traggla mig igenom den en gång till.

Jag gissar att det har med pulsökningen att göra men jag är varken läkare eller kemist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in