2026-04-19, 08:40
Medlem
Kulturchef Johan Friberg Hilton har hörsammat min kritik och börjar leverera artiklar till tidningen: Snart är inte ens krypto ett alternativ för kulturen 260419.

En teater i Göteborg blir utan pengar. Beslutet tas av en vänsterstyrd kommun. Det är inte särskilt komplicerat.

Men när GP:s kulturchef Johan Hilton ska skriva om saken lyckas han ändå landa i att problemet är Parisa Liljestrand och Tidöregeringen. Inte de som faktiskt håller i plånboken. Inte de som tog beslutet.

Det är nästan imponerande. Man kan vrida och vända på verkligheten ganska länge innan den passar den egna linjen, men här går det snabbt.

Och det är ju inte första gången. Hilton skriver som en politiker, inte som en kulturchef. Slutpunkten är alltid densamma: Tidö är boven. Sverigedemokraterna likaså. Oavsett vad frågan gäller, oavsett vem som faktiskt gjort vad.

När vänstern drar in stöd till en teater blir det alltså, på något sätt, regeringens fel. Det säger mer om skribenten än om kulturpolitiken.

Det här är inte analys. Det är partipolitik i kulturspalten.
Citera
2026-04-22, 18:34
Medlem
Kommunistiska judehatiska oberoende Hamas Göteborgs-Posten Kultur lyfter i dag ett upprop där över tusen artister kräver bojkott av Eurovision Song Contest 2026. Relevant, absolut. Men inte hela bilden.

Parallellt finns ett upprop av liknande storlek som försvarar Israels deltagande, drivet av Creative Community for Peace. Det nämns inte.

Det är svårt att se det som något annat än ett aktivt urval. När två mobiliseringar pågår samtidigt men bara den ena rapporteras, får läsaren en skev bild. Det framstår som konsensus där det i själva verket råder konflikt.

Visst, bojkottbrevet är mer musikfokuserat. Men motuppropet riktar sig mot samma tävling och samlar tunga namn inom kulturvärlden. Att utelämna det helt är ett val.

Ingen begär att allt ska rymmas i varje artikel. Men när motbilder av den här tyngden finns, bör de åtminstone nämnas.

Annars blir journalistiken inte bara ett urval av fakta, utan av verklighet.

GP Kultur fortsätter sprida sin i judehat grundade antiisraeliska propaganda. Det är Johan Hilton som bär ansvaret. Det är Johan Hilton som leder den antisemitiska kampanjen på GP Kultur. Den vidriga råttan.
Senast redigerad av Petronius 2026-04-22 kl. 18:41.
Citera
2026-04-25, 15:46
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Freuds läror är bevisat felaktiga. Freud är pseudovetenskap. Den som hänvisar till Freud har gjort sig själv irrelevant. När GP Kultur pekas ut som den mest Freudvänliga kultursidan i riket är det således ytterligare ett argument för att det är stollar som skriver för GP Kultur. Jag har inte tillgång till exakta siffror men jag uppskattar att ungefär hälften av de regelbundet återkommande skribenterna på GP Kultur är medlemmar i Freudianska föreningen.

Jag vet inte var du hittar allt det där judehatet. Du verkar lite... besatt.

Freud bär inte skulden för (t.ex) haveriet Quick. Tron på att minnen kunde återkallas under hypnos övergavs av Freud och andra psykoanalytiker på ett tidigt stadium. På motsvarande vis: att återkalla bortträngda minnen av incestuösa övergrepp är så långt från Freud man kan komma. Han menade att det mesta handlade om oidipala fantasier.

Stollar, kommunister, judehatare och hbtq. Jag säger då det. Mikaela Blomqvist är väl inte kommunist? Utmärkt kritiker. Är det av renodlat politiska skäl du ogillar henne eller rör det även hennes litteratursyn? Den är så vitt jag kan se apolitisk. Ofärgad av ideologi.

Vad tycker du om Mikael van Reis? Skriver väl inte där så ofta längre för all del. Men ibland.
Det här är väl en klassisk kulturartikel med fokus på just kultur? Eller, tja, natur, stenar?

https://www.gp.se/kultur/litteratur/litteraturrecension/recension-110-111-av-oei-.734a2bed-bb22-4f76-a34c-4f101efea7f6

Jag blev lite uppiggad av Maja Lundgrens recension av Joel Halldorf. Kan inte med karln.

https://www.gp.se/kultur/litteratur/litteraturrecension/recension-makten-och-det-heliga-av-joel-halldorf.88d78916-1543-4bf4-a75b-74bd8ab7ee4b

Hur är det med att ”älska sina fiender” och ”vända andra kinden till”, har inte kristendomen rentav flest offer på sitt samvete av alla religioner? Beroende på hur man räknar, givetvis.
Den kristna kulturtrenden på kultursidorna - vad har alla de här skribenterna gemensamt, när det kommer till kritan?
”Vi kristna” i en SvD-krönika av Horace Engdahl där han nyckfullt nog går till storms mot godhet, som han likställer med dumhet, ”Vi kristna” i en Expressen-artikel av Jonas Gardell, där han till synes omedvetet trillar ner i gammal antijudisk kristen retorik, ”Vi kristna” av Björn Wiman, den mest slätstrukne av alla skribenter, ”Den kristna trenden betyder mer än du tror” av Victor Malm, beundrare av Horace och i övrigt hållningslös. Nå, så har vi Greider också, aningen mer sympatisk, inte särskilt missionerande, mest bedrövad.
Citera
2026-04-25, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Jag vet inte var du hittar allt det där judehatet. Du verkar lite... besatt.

Jag har redogjort för judehatet i ett stort antal inlägg i denna tråd men ändå bara skrapat på ytan.

Citat:
Freud bär inte skulden för (t.ex) haveriet Quick. Tron på att minnen kunde återkallas under hypnos övergavs av Freud och andra psykoanalytiker på ett tidigt stadium. På motsvarande vis: att återkalla bortträngda minnen av incestuösa övergrepp är så långt från Freud man kan komma. Han menade att det mesta handlade om oidipala fantasier.

Freud är indirekt ansvarig för tusentals självmord i Sverige eftersom de freudianska psykologerna inte utgår från vetenskap utan tror att lite "analys" och "samtal" har effekt på svåra depressiva tillstånd. Avsaknad av behandling som baseras på vetenskap leder till suicid helt i onödan. Samtliga psykologer som skriver för GP Kultur är freudianer med blod på sina händer. Per Magnus Johansson bär det största ansvaret men hans lärjungar kan inte skylla ifrån sig på honom utan bär eget ansvar.

Flera av freudpsykologerna som skriver för GP Kultur har tvingats bort från den offentliga vården på grund av att de inte ställer upp på vårdplaner som inte ger utrymme för Freud. Chefsfreudianen själv, PMJ, blev lyckligtvis äntligen sparkad från psykologutbildningen på Göteborgs universitet för några år sedan.

Citat:
Stollar, kommunister, judehatare och hbtq. Jag säger då det. Mikaela Blomqvist är väl inte kommunist?

Mikaela Blomqvist sade i sin egen podd att hon röstade på kommunisterna 2022, alltså inte vänsterpartiet kommunisterna utan Kommunistiska partiet kommunisterna. Hon är alltså inte bara judehatare utan en i grunden djupt odemokratisk person. Väldigt obehagligt med sådana skribenter i en förment liberal tidning.

Citat:
Utmärkt kritiker.

En fuskare. Hon skrev om Daniel Sjölins senaste bok utan att ha läst den. Hon använder kultursidan för personliga vendettor, vilket fick Stadsteaterns ledning att vilja porta henne efter att hon förföljt den konstnärlige ledaren med lögner i artikel efter artikel.

Citat:
Vad tycker du om Mikael van Reis?

Klassiskt bildad. Skapade din lilla gullegris, i gengäld fick han lite schysst lammkött att smaska på, sägs det på redaktionerna.

Citat:
Jag blev lite uppiggad av Maja Lundgrens recension av Joel Halldorf. Kan inte med karln.

Maja Lundgren hatar både Blomqvist och kollegan Lyra Ekström Lindbäck. Skrev så här i sin blogg om dem:

Citat:
Ursprungligen postat av Maja Lundgren
Läskiga bitches i all ära - det är klassiska skolgårdsmobbare det handlar om, som fjäskar för magister Horace i Akademien och delar ut sparkar på smalbenen åt de förment klena och blödiga - det är status som är det centrala för de här prestigefittorna.

Maja Lundgren skriver även att ett par före detta chefer på GP (däribland nämnde Reis) står bakom mobbarna:

Citat:
Ursprungligen postat av Maja Lundgren
En sak man måste veta, när kritiker hakar upp sig på en viss författare - och det här kan verka som ett internt kulturkäbbel utan intresse för folk utanför den extremtrånga kulturvärlden, men så är det inte - är att det hänger mycket på om de får uppbackning från folk med makt, om de kommer undan med det. I det här fallet har väl ett par före detta gp:kulturchefer backat upp sågningspriset, och håller sågningsutdelarna om ryggen, och ett intensivt fjäskande för Horace Engdahl kan också innebära uppbackning av reell kulturmakt.
Det är nämligen så: om en skribent tillhör ett så kallat stall, t.ex en redaktion, har höga beskyddare, har reell kulturmakt i ryggen, kan den tillåta sig mycket mer av angrepp än en person som hänger och dinglar lite mer fritt som frilansare.
Nu har det tydligen blivit en del bråk på sociala medier, men det med rätta - tycker väl att det är lite extra läskigt att de här förtäckta sadistbrudarna delar ut priset till en författare som har berättat att han haft en sjukdom nyligen.
Det är äckligt av dem, och förakt för svaghet genomsyrar hela händelsen.

Föraktet bland de riktiga författarna är djupt vad gäller din gullegris.
Senast redigerad av Petronius 2026-04-25 kl. 18:15.
Citera
2026-04-25, 19:14
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Jag har redogjort för judehatet i ett stort antal inlägg i denna tråd men ändå bara skrapat på ytan.

Du förväxlar kritik mot Israel med antisemitism. Men jag ger dig rätt i att man inte bör demonstrera tillsammans med Hamas (om de nu gör det). Och tänker inte försöka övertyga dig om att det är viktigt att kritisera Israels krig i Gaza. Det kommer du inte gå med på ändå.

Citat:
Freud är indirekt ansvarig för tusentals självmord i Sverige eftersom de freudianska psykologerna inte utgår från vetenskap utan tror att lite "analys" och "samtal" har effekt på svåra depressiva tillstånd. Avsaknad av behandling som baseras på vetenskap leder till suicid helt i onödan. Samtliga psykologer som skriver för GP Kultur är freudianer med blod på sina händer. Per Magnus Johansson bär det största ansvaret men hans lärjungar kan inte skylla ifrån sig på honom utan bär eget ansvar.

Flera av freudpsykologerna som skriver för GP Kultur har tvingats bort från den offentliga vården på grund av att de inte ställer upp på vårdplaner som inte ger utrymme för Freud. Chefsfreudianen själv, PMJ, blev lyckligtvis äntligen sparkad från psykologutbildningen på Göteborgs universitet för några år sedan.

Är de emot medicinering menar du? Jag tror inte att man kan lägga ansvaret för självmord på terapeuter/psykoanalytiker. Men de bör givetvis inte avråda från antidepressiv medicin. Jag har själv ingen erfarenhet av psykoanalys men tänker att det fungerar bäst på neuroser, där man kan behöva få en djupare förståelse för konflikter man bär med sig från barndomen än vad KBT kan ge. Psykoser fungerar det inte på alls, det är alla överens om, inklusive Freud tror jag. Depressioner kan vara tillfälliga och bero på en livssituation/livsstil som bör förändras, där kan psykoanalys nog vara fel sorts grävande, då det tar många år i anspråk. En terapeut kan vara bättre på att identifiera mer närliggande problem och föreslå lösningar. Eller är depressionen biologiskt betingad, då är medicinering det bästa. Jag nämnde Freud då han brukar ges skulden för en del rättsskandaler, bortträngda minnen som bevisning i rättsfall, det går på tvärs mot det jag läst av Freud. Jag kan rekommendera Lille Hans, en lyckad barnanalys. Men det har ju givetvis ingenting med bevisning i rättsfall att göra.

Citat:
Mikaela Blomqvist sade i sin egen podd att hon röstade på kommunisterna 2022, alltså inte vänsterpartiet kommunisterna utan Kommunistiska partiet kommunisterna. Hon är alltså inte bara judehatare utan en i grunden djupt odemokratisk person. Väldigt obehagligt med sådana skribenter i en förment liberal tidning.

Jaha. Aja baja. Du kan trösta dig med att en röst på kommunisterna inte kommer leda till någon revolution. Min bestämda åsikt är att man bör ha rätt att vara kommunist trots att man skriver i en liberal tidning och vice versa. Och kommunisterna är ack så få idag. Annat var det på Olof Lagercrantz tid.

Citat:
En fuskare. Hon skrev om Daniel Sjölins senaste bok utan att ha läst den. Hon använder kultursidan för personliga vendettor, vilket fick Stadsteaterns ledning att vilja porta henne efter att hon förföljt den konstnärlige ledaren med lögner i artikel efter artikel.

Det var väl Sjölin som påstod att hon inte läst den. Vet inte om det stämmer.
Men sågningspriset är en dålig idé. Det här har diskuterats i tråden om Gästabudet. Elakheter har dock alltid funnits, se tråden om Olof Lagercrantz, som var diaboliskt elak på många sätt. Och ändå, ett pris till bästa sågning tror jag inte han hade instiftat. Det är på något vis för småttigt, tarvligt.

Citat:
Klassiskt bildad. Skapade din lilla gullegris, i gengäld fick han lite schysst lammkött att smaska på, sägs det på redaktionerna.

Skvaller.

Citat:
Maja Lundgren hatar både Blomqvist och kollegan Lyra Ekström Lindbäck. Skrev så här i sin blogg om dem:
Maja Lundgren skriver även att ett par före detta chefer på GP (däribland nämnde Reis) står bakom mobbarna:

Hon är vass i truten. Men du har ju hakat upp dig. Jag såg att du t.o.m betalar en prenumeration på Gästabudet för att kunna sitta och hata. Dags att tänka på något annat kanske.

Citat:
Föraktet bland de riktiga författarna är djupt vad gäller din gullegris.

Mikaela Blomqvist är inte min gullegris. Men hon är en bra litteraturkritiker.
Citera
2026-04-25, 21:47
Medlem
Citat:
Du förväxlar kritik mot Israel med antisemitism. Men jag ger dig rätt i att man inte bör demonstrera tillsammans med Hamas (om de nu gör det). Och tänker inte försöka övertyga dig om att det är viktigt att kritisera Israels krig i Gaza. Det kommer du inte gå med på ändå.

Nej.

En person som sprider blodslögnen (juden mördar bebisar, juden torterar för skoj skull) är antisemit. En person som deltar i demonstrationer som doku har beskrivit sker under Hamas och Hizbollahs flaggor, är antisemit.
En person som inte skriver om blodigare konflikter i Sudan, Jemen, Syrien, Kongo och många andra utan enbart matar ut artiklar om Israel vecka efter vecka och som citerar kända antisemiter och som upprepar och sprider lögner om Israel, ja den personen är antisemit.
Vi skall inte ens gå in på diskussionerna dessa personer för i det privata.

Citat:
Är de emot medicinering menar du?

Ja.

Ett flertal artiklar har publicerats på GP Kultur som handlar om att medicinering inte löser något. Detta är en ren lögn. En gravt depressiv person måste medicineras för att överleva. Freudianska föreningen sprider hela tiden narrativet att medicinering inte löser något och att lidande inte är något som behöver behandlas.

Citat:
Jaha. Aja baja. Du kan trösta dig med att en röst på kommunisterna inte kommer leda till någon revolution. Min bestämda åsikt är att man bör ha rätt att vara kommunist trots att man skriver i en liberal tidning och vice versa. Och kommunisterna är ack så få idag. Annat var det på Olof Lagercrantz tid.

Lika lite som man skall ge utrymme åt nazister i de stora tidningarna skall man ge utrymme åt kommunister. Kommunister är onda människor och varje gång de fått bestämma i ett land har resultatet blivit förtryck och massmord. Ett stort antal kommunister skriver för GP Kultur. De som inte är kommunister är vänsterpartister.

Citat:
Det var väl Sjölin som påstod att hon inte läst den.

Blomqvist stod inte med på förlagets recensionsexemplarlista, vilket var enda sättet att vid den tidpunkten kunna läsa boken. Hon har ej heller försvarat sig med att ha läst någon annans exemplar.

Citat:
Jag såg att du t.o.m betalar en prenumeration på Gästabudet för att kunna sitta och hata. Dags att tänka på något annat kanske.

Min unga flickvän betalade en tid för prenumerationen. Det var så jag först lyssnade in. Min tid i Sayeret Golani lärde mig att ha ett opportunistiskt förhållningssätt till judehatare. Det var så vi överlevde. Och i detta sammanhang innebär det att jag utnyttjar en teknisk brist i produktionsbolagets sajt som gör att man kan lyssna gratis. Men håll tyst om detta så dom inte täpper till den.
Senast redigerad av Petronius 2026-04-25 kl. 22:04.
Citera
2026-04-27, 12:27
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Nej.
En person som sprider blodslögnen (juden mördar bebisar, juden torterar för skoj skull) är antisemit. En person som deltar i demonstrationer som doku har beskrivit sker under Hamas och Hizbollahs flaggor, är antisemit.
En person som inte skriver om blodigare konflikter i Sudan, Jemen, Syrien, Kongo och många andra utan enbart matar ut artiklar om Israel vecka efter vecka och som citerar kända antisemiter och som upprepar och sprider lögner om Israel, ja den personen är antisemit.
Vi skall inte ens gå in på diskussionerna dessa personer för i det privata.
Ja.
Ett flertal artiklar har publicerats på GP Kultur som handlar om att medicinering inte löser något. Detta är en ren lögn. En gravt depressiv person måste medicineras för att överleva. Freudianska föreningen sprider hela tiden narrativet att medicinering inte löser något och att lidande inte är något som behöver behandlas.
Lika lite som man skall ge utrymme åt nazister i de stora tidningarna skall man ge utrymme åt kommunister. Kommunister är onda människor och varje gång de fått bestämma i ett land har resultatet blivit förtryck och massmord. Ett stort antal kommunister skriver för GP Kultur. De som inte är kommunister är vänsterpartister.
Blomqvist stod inte med på förlagets recensionsexemplarlista, vilket var enda sättet att vid den tidpunkten kunna läsa boken. Hon har ej heller försvarat sig med att ha läst någon annans exemplar.
Min unga flickvän betalade en tid för prenumerationen. Det var så jag först lyssnade in. Min tid i Sayeret Golani lärde mig att ha ett opportunistiskt förhållningssätt till judehatare. Det var så vi överlevde. Och i detta sammanhang innebär det att jag utnyttjar en teknisk brist i produktionsbolagets sajt som gör att man kan lyssna gratis. Men håll tyst om detta så dom inte täpper till den.

Ja, det här går ju inte att veta om det här sant. Jag menar det fetade. Hur det än ligger till önskar man att du kunde lägga kriget bakom dig och se på den här tragedin med två ögon. Samma sak kan givetvis sägas om de allra mest militant propalestinska.

Diskussionen om medicinering kontra psykoanalys/terapi borde inte heller behöva bli svartvit. Jag har inte läst de artiklar du talar om där man ska ha påstått att medicinering inte löser någonting. Det låter enögt. I vissa fall löser medicinering inte allt. En kombination av medicin och terapi/psykoanalys kan behövas för att en person ska förstå sin situation, sitt beteendemönster, de inre konflikter som ställer till med problem. Idag verkar det som om vården vill stöka undan problemen så snabbt som möjligt med bara medicinering. Det behöver inte ens vara lönsamt i längden för samhället. Men jag vet också fall där det utifrån sett har verkat förfelat med psykoanalys. Riskerar att sväva iväg och bli off topic, men personer som gått år efter år i analys när de - fortfarande utifrån sett alltså - borde sluta supa, ta itu med problem på arbetsplatsen, bryta upp från ett destruktivt förhållande, osv osv, konkreta problem som KBT eller annan terapi hade kunnat komma fram till snabbare än om man gräver i barndomen år efter år.

Diskussionen om kommunism vill jag lämna därhän. McCarthyism är idag att slå in öppna dörrar.
Citera
2026-04-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ja, det här går ju inte att veta om det här sant. Jag menar det fetade. Hur det än ligger till önskar man att du kunde lägga kriget bakom dig och se på den här tragedin med två ögon. Samma sak kan givetvis sägas om de allra mest militant propalestinska.

Oklart vilket krig du avser. Jag tjänstgjorde naturligtvis inte under folkmordsattacken 7 oktober 2023. Jag är lite för gammal för det och bor ganska mycket i Sverige nuförtiden. Och om jag varit yngre och i tjänst då hade jag befunnit mig på Jenin-fronten i Samarien eftersom det var där Sayeret Golani var posterade när barbarerna anföll från Gaza. Men jag känner förstås en stor sorg när jag tänker på hur många förbandskamrater som dog i attacken och att Golanibrigaden den dagen tog sina största förluster sedan tillblivelsen 1948, trots att enheten deltagit i samtliga större israeliska krig och kampanjer.

Jag har rest runt i Israel ett par veckor och befinner mig just nu i Alon Shvut i Gush Etzion-blocket i Judéen där jag hälsar på min döda hustrus släktingar. Det skojas mycket om att de måste ha en kula i loppet när en svensk är på besök. Det är så israeler ser på svenskar i denna tid tack vare insatser från bland annat judehatarna på GP Kultur. Du verkar relativt vettig så jag hoppas att du skäms över att Sverige nuförtiden betraktas som ett rasistiskt land.

Citat:
Diskussionen om medicinering kontra psykoanalys/terapi borde inte heller behöva bli svartvit.

Jo. Gravt depressiva patienter kan inte talas friska. Att likt kvacksalvarna i freudianska föreningen försöka övertala patienter att inte medicinera borde betraktas för vad det är, medhjälp till självmord.

När vi nu ändå tycks ha en läsare på tråden som inte ser galningar och tokstollar och extremister bakom artiklarna vill jag passa på att fråga dig vad du ser. Menar du att det är önskvärt med en kultursida bestående av kommunister och freudianer som använder tidningens utrymme åt att sprida vänsterpolitik, pseudovetenskap och Hamas-propaganda? Vore det inte bättre att använda det blygsamma kulturutrymmet åt litteratur, teater och konst?
Senast redigerad av Petronius 2026-04-27 kl. 15:15.
Citera
2026-05-03, 22:45
Medlem
Den rabiata judehatarhoran Anna Rosenström använder en recension av terroristgruppen Kneecaps album till att skriva sådana meningar hon normalt sett inte får formulera. Hon vräker på med folkmord hit och Netanyahu dit, hyllar Hamas och Hizbollah och får in lite misstänkliggörande av judiska centralrådet när hon ändå håller på. Förmodligen nådde Hamassympatisör Anna Rosenström klimax när hon skriver om Fawsi, inte som en del av en propagandamaskin som använder populärkultur för att legitimera terrororganisationer och sprida judehat under täckmantel av aktivism, utan som en "politisk rappare".

Anna Rosenström är uppenbart skyldig till judehat och hyllande av terrorism mot Israel.
Citera
2026-05-08, 23:39
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Oklart vilket krig du avser. Jag tjänstgjorde naturligtvis inte under folkmordsattacken 7 oktober 2023. Jag är lite för gammal för det och bor ganska mycket i Sverige nuförtiden. Och om jag varit yngre och i tjänst då hade jag befunnit mig på Jenin-fronten i Samarien eftersom det var där Sayeret Golani var posterade när barbarerna anföll från Gaza. Men jag känner förstås en stor sorg när jag tänker på hur många förbandskamrater som dog i attacken och att Golanibrigaden den dagen tog sina största förluster sedan tillblivelsen 1948, trots att enheten deltagit i samtliga större israeliska krig och kampanjer.

Jag har rest runt i Israel ett par veckor och befinner mig just nu i Alon Shvut i Gush Etzion-blocket i Judéen där jag hälsar på min döda hustrus släktingar. Det skojas mycket om att de måste ha en kula i loppet när en svensk är på besök. Det är så israeler ser på svenskar i denna tid tack vare insatser från bland annat judehatarna på GP Kultur. Du verkar relativt vettig så jag hoppas att du skäms över att Sverige nuförtiden betraktas som ett rasistiskt land.

Jo. Gravt depressiva patienter kan inte talas friska. Att likt kvacksalvarna i freudianska föreningen försöka övertala patienter att inte medicinera borde betraktas för vad det är, medhjälp till självmord.

När vi nu ändå tycks ha en läsare på tråden som inte ser galningar och tokstollar och extremister bakom artiklarna vill jag passa på att fråga dig vad du ser. Menar du att det är önskvärt med en kultursida bestående av kommunister och freudianer som använder tidningens utrymme åt att sprida vänsterpolitik, pseudovetenskap och Hamas-propaganda? Vore det inte bättre att använda det blygsamma kulturutrymmet åt litteratur, teater och konst?

Nöjer mig med att svara på det fetade. Kan du länka till en artikel där någon av sidans freudianer uttalar sig tydligt emot medicinering åt gravt deprimerade, snarare än att argumentera för både medicin och analys? Jag har svårt att tro att någon avråder från antidepressiva i fall av grav depression.
Citera
2026-05-12, 12:05
Medlem
Citat:
Den rabiata judehatarhoran Anna Rosenström använder en recension av terroristgruppen Kneecaps album till att skriva sådana meningar hon normalt sett inte får formulera. Hon vräker på med folkmord hit och Netanyahu dit, hyllar Hamas och Hizbollah och får in lite misstänkliggörande av judiska centralrådet när hon ändå håller på. Förmodligen nådde Hamassympatisör Anna Rosenström klimax när hon skriver om Fawsi, inte som en del av en propagandamaskin som använder populärkultur för att legitimera terrororganisationer och sprida judehat under täckmantel av aktivism, utan som en "politisk rappare".

Anna Rosenström är uppenbart skyldig till judehat och hyllande av terrorism mot Israel.

Det finns en och annan som menar att judehatarhoran Anna Rosenström alls inte är judehatarhora utan bara korkad fjortis. Så kan det vara. Hon kanske inte vet bättre och är anställd för att skriva dumt om populärkultur och så råkar hon få med lite judehat eftersom hon tror att det är vad som krävs av henne och hon är så okunnig att hon inte vet något om Mellanöstern och därför skriver som hennes kompisar pratar. Resultatet är fortfarande judehatiskt och Anna Rosenström är skyldig till detta. Hon lider inte av ett så allvarligt begåvningshandikapp att hon inte är ansvarig för det hat hon sprider.

Två artiklar om Eurovision i dagens GP Kultur signerade Hamasvän Rosenström:

1. En personlig krönika om tävlingen som sådan. 108 rader text. 33 rader handlar om Israel och då bland annat krigföringen i Gaza och påståenden om fusk. 30 procent av krönikan om Eurovision handlar om Israel. Rimligt? Inte i min värld och då är jag ändå ganska fixerad vid Israel av naturliga orsaker.

2. En intervju med Hamaskompisen Felicia. 109 rader text. 41 rader handlar om Israel. 38 procent av intervjun med Felicia inför Eurovision handlar om Israel.

Anna Rosenström skriver för GP Kultur idag två artiklar om Eurovision och 74 rader av 217 handlar om Israel. Är detta rimligt? Ja, definitivt. I den judehatarvärld Anna Rosenström ingår handlar allt om Israel. Att redaktörerna släpper igenom skiten beror på att de också ingår i denna judehatarvärld.
Citera
2026-05-12, 18:52
Medlem
Idag kom den 300 sidor långa rapporten om Hamas systematiska sexuella våld mot israeliska kvinnor och barn den 7 oktober 2023.

https://www.civilc.org/silenced-no-more

https://cc4e0711-9401-400e-ae14-65ae0400675b.filesusr.com/ugd/aab121_882e9391df384e169d29f16c0faefeac.pdf

Jag lägger länkarna till rapporten här så att de är enkelt tillgängliga för Mikaela Blomqvist, Jenny Högström och de andra judehatarna på GP Kultur. Det skall bli intressant att se hur snabbt Johan Hilton lyckas få fram kulturartiklar om de fruktansvärda övergrepp dessa israeliska kvinnor och barn utsattes för.

Johan Hilton har publicerat flera hundra artiklar byggda på lögner och utan minsta bevis för israeliska övergrepp i Gaza. Här har han som sagt solid bevisning för sexuellt våld i extrem skala. Jag skall försöka hålla koll på hur många fördömande artiklar GP Kultur publicerar så att vi får se om samtliga skribenter är äckliga judehatare som förtjänar att få ägg kastade på sig eller om det finns någon anständig person på redaktionen.
Senast redigerad av Petronius 2026-05-12 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in