2026-05-12, 13:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Finner inget om "explicit vita spår från trafikflyplan på hög höjd" i rubriken.
Det står bara: Tråden om Chemtrails [sammanslagen tråd]

Kanske nån annan beskrivning tidigare trådar, men hur skal man veta det?

I decennier har man diskuterat chemtrails och geoengineering blandat i hop, fast det ena är mycket större enn det andra.

Chemtrails har ju redan en definition så det vore tautologiskt att skriva vita spår på hög höjd.

Låt oss kolla med Wikipedia.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Chemtrail

Och mycket riktigt så är chemtrails ’(konspirationsteorier om) de långvariga spår man kan se på himlen efter högtflygande jetflygplan’.

Kan även du släppa all annan aktivitet i luften äntligen?
Citera
2026-05-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Chemtrails har ju redan en definition så det vore tautologiskt att skriva vita spår på hög höjd.

Låt oss kolla med Wikipedia.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Chemtrail

Och mycket riktigt så är chemtrails ’de långvariga spår man kan se på himlen efter högtflygande jetflygplan’.

Kan även du släppa all annan aktivitet i luften äntligen?

Varför är det så viktigt för dig att vi inte diskuterar "chemtrails", oavsett om syftet skulle vara att blockera solen för att stoppa det psykfallen tror är en klimatkris eller något annat?
Citera
2026-05-12, 13:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3697
Varför är det så viktigt för dig att vi inte diskuterar "chemtrails", oavsett om syftet skulle vara att blockera solen för att stoppa det psykfallen tror är en klimatkris eller något annat?

Därför att det ena finns medan det andra inte finns
Citera
2026-05-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Därför att det ena finns medan det andra inte finns

Som sagt, det centrala är väl om de faktiskt sprider partiklar i atmosfären? Sannolikt via flyg.
Vi har ju ingen aning om vad psykfallen som är övertygade om en klimatkatastrof egentligen håller på med.
Senast redigerad av 3697 2026-05-12 kl. 13:20.
Citera
2026-05-12, 13:44
Medlem
Det du ser är kondensvatten från flygplanets motorer. På hög höjd är luften så kall och fuktig att avgaserna fryser till iskristaller – precis som moln. Därför kan strecken ibland vara korta, ibland ligga kvar länge och sprida ut sig, beroende på vädret.

Om det vore kemikalier som sprids i hemlighet, skulle det kräva tusentals flygningar globalt varje dag och lämna enorma mängder spår i mark, vatten och bränslelogistik – vilket inte finns några bevis för.
Citera
2026-05-12, 14:56
Avslutad
3697 vad är det då du vill diskutera när det gäller företaget Stardust Solutions? Kan dom ligga bakom det globala fenomenet chemtrails?
Citera
2026-05-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Det du ser är kondensvatten från flygplanets motorer. På hög höjd är luften så kall och fuktig att avgaserna fryser till iskristaller – precis som moln. Därför kan strecken ibland vara korta, ibland ligga kvar länge och sprida ut sig, beroende på vädret.

Om det vore kemikalier som sprids i hemlighet, skulle det kräva tusentals flygningar globalt varje dag och lämna enorma mängder spår i mark, vatten och bränslelogistik – vilket inte finns några bevis för.

Det hade jag inte tenkt på förut, att motorerna har avgaser som kan kondensera...

Inte ovanligt så postar jag följande artikel/video som svar.
Sen kommer troligen Wille med nåt "Metabunk" från gamerkillen Mick West.

By Dane Wigington / GeoengineeringWatch.org

Refuting the "its just condensation trails" official lie is easily done if specific fundamental facts are understood and remembered. The short article and 7 minute video tutorial below provide essential information for debunking the "condensation trail" false narrative.

https://geoengineeringwatch.org/the-contrail-lie/
Citera
2026-05-12, 15:08
Avslutad
fint no-more-scam då passar det bra att dra det här inlägget igen.

Du ser strimmor på himlen och vet att det är chemtrails.

Jag ser strimmor, ser verkligen ut som på bilder på nätet som sägs visa chemtrails. Då kollar jag FR24 som visar att strecket på himlen sprids av ett plan som flygs av China Eastern Airlines på väg från Barcelona till Shanghai. Har kollat vid ett antal tillfällen med samma resultat spridaren är ett trafikflygplan men bolag och sträckor skiftar.

Hur tolkar du mina resultat? Har du varit nyfiken och gjort liknande iaktagelser när det gäller dina chemtrails?
Citera
2026-05-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ascer
fint no-more-scam då passar det bra att dra det här inlägget igen.

Du ser strimmor på himlen och vet att det är chemtrails.

Jag ser strimmor, ser verkligen ut som på bilder på nätet som sägs visa chemtrails. Då kollar jag FR24 som visar att strecket på himlen sprids av ett plan som flygs av China Eastern Airlines på väg från Barcelona till Shanghai. Har kollat vid ett antal tillfällen med samma resultat spridaren är ett trafikflygplan men bolag och sträckor skiftar.

Hur tolkar du mina resultat? Har du varit nyfiken och gjort liknande iaktagelser när det gäller dina chemtrails?

Använder inte FR själv nåt mera. Det är så många som gör det som man kan följa med på istället.
Citera
2026-05-12, 16:22
Avslutad
Hade varit intressant för många här på tråden tror jag om du sammanfattar det du fått veta genom att ta del av andras koll av flyg!
Citera
2026-05-12, 16:42
Avstängd
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascer
Hade varit intressant för många här på tråden tror jag om du sammanfattar det du fått veta genom att ta del av andras koll av flyg!

Hade varit intressant för många om du kunde studera ämnet på egen hand.
Citera
2026-05-12, 16:50
Avslutad
Ja men det här är väl här kunskapen finns, vill ta del av den, vill lära mig mer om chemtrails, ställ upp nu, dela med dig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in