2026-04-29, 19:37
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Ligger de billigare kina abonnemangen nere för er oxå? Menar inte N1 & Next

Japp, nere sedan lunchtid idag.
Citera
2026-04-29, 20:25
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:

Även jag kan bekräfta att det inte funkar för mig i skrivande stund, tråkigt.
Citera
2026-04-29, 20:41
Medlem
Citat:

nope funkar klockrent för mig
Citera
2026-04-29, 21:29
Medlem
LazerXs avatar
Hade så när gett upp med iptv då mina båda abbonemang bara laggade och hackade speciellt kvällstid. Provade byta dns, skaffa vpn, rensa cache fabriksåterställa boxen men inget hjälpte. Tills provade med annan VPN. Sen funkar allt klockrent. Hur kan det ens vara möjligt? Vsd gör VPN för nytta egentligen?
Citera
2026-04-30, 04:22
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:

Om din leverantör är har en url som börjar på bokstaven L så kan du kontakta din säljare för att få en ny fungerade url. Nu funkar allt som det ska igen.
Citera
2026-04-30, 08:11
Medlem
LazerXs avatar
Citat:

Mitt kina ligger också nere tydligen.
Citera
2026-04-30, 08:42
Medlem
protectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Mitt kina ligger också nere tydligen.

De adresser som slutar på .ru fungerar inte längre. Fått nya adresser av min leverantör som fungerar fint
Citera
2026-04-30, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LazerX
Hade så när gett upp med iptv då mina båda abbonemang bara laggade och hackade speciellt kvällstid. Provade byta dns, skaffa vpn, rensa cache fabriksåterställa boxen men inget hjälpte. Tills provade med annan VPN. Sen funkar allt klockrent. Hur kan det ens vara möjligt? Vsd gör VPN för nytta egentligen?

Skaffa kunskap. Tjänsterna hoppar ju inte på enskilda personer 😂
Citera
2026-04-30, 22:48
Medlem
zoombos avatar
Alltså vad har hänt? Har inget kina-abb och det har fungerat förträffligt under många månader men nu svarar inget på den adressen längre, kör jag en ping så säger den could not find host. Testade även en annans provider som jag kört med tidigare en gång och det var samma sak där.
Testar jag denna: https://downforeveryoneorjustme.com så säger den att den är nere för alla....

Har det gjorts någon kupp från ISP:ernas sida eller?

Edit: fick en ny URL av supporten, nu funkar det...
Senast redigerad av zoombo 2026-04-30 kl. 23:02.
Citera
2026-05-01, 07:42
Medlem
Har haft sånna problem med min iptv detta året. uppdateringar flera gånger i månaden så att jag inte kan titta på flera dagar. supporten svarar samma sak varje gång om kodning måste få till vpn. Kommer inte köpa från samma igen då han inte är så mycket till hjälp och blir irriterad när jag klagar på att det inte funkar. har inte fungerat på hela veckan nu.
Citera
2026-05-02, 19:30
Medlem
zoombos avatar
Som jag skrev i mitt förra inlägg så bestämde sig plötsligt min provider att byta URL. Vilket aldrig tidigare har hänt. Innebörden av detta var att alla mina favoriter, historik, listor där jag hade exkluderat och fixat med alla kanaler försvann som en avlöning och jag fick börja om från scratch igen...surt, låg rätt många timmars jobb där.

På den tiden jag höll på med Dreambox fanns Dreamboxedit där man kunde backa upp, redigera och lägga tillbaka sina listor som man ville ha dem och egentligen handlar det väl bara om en XML-fil som ska personifieras. Finns det något sådant verktyg för MTVOL3 eller Formuler i allmänhet?
Citera
2026-05-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Som jag skrev i mitt förra inlägg så bestämde sig plötsligt min provider att byta URL. Vilket aldrig tidigare har hänt. Innebörden av detta var att alla mina favoriter, historik, listor där jag hade exkluderat och fixat med alla kanaler försvann som en avlöning och jag fick börja om från scratch igen...surt, låg rätt många timmars jobb där.

På den tiden jag höll på med Dreambox fanns Dreamboxedit där man kunde backa upp, redigera och lägga tillbaka sina listor som man ville ha dem och egentligen handlar det väl bara om en XML-fil som ska personifieras. Finns det något sådant verktyg för MTVOL3 eller Formuler i allmänhet?
i Formuler gör jag en egen lista på exel, så när dom håller på att lägga till eller ta bort rättar jag bara alt via xl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in