Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Och ändå så gissar jag att Svensken som var med på båten och sen flög hem, inte har suttit i karantän i 45dagar, som verkar vara den tiden som krävs för att påvisa om man är smittad eller ej.
Och OM det visar sig att han är smittad, så har han hunnit smitta flera andra på det flyget, som då dragit runt skiten (viruset) i samhället under 1-2veckors tid nu…
Fyll på era Vitamin D och Zink-nivåer gott folk.
En
viss risk eftersom han enligt egen utsago i en intervju från 5:e maj sagt att det var först efter att han landat i Sverige som han förstod allvaret i situationen. Jag vill minnas att han reste hem runt 24-25:e april.
MEN om det är som de flesta experter påstår så är virusets fönster för smitta väldigt tight, i princip bara de första dagarna när symtomen tydligt brutit ut. Dvs inte som Covid som kunde spridas lite hursomhelst, även när man var symtomfri.
Inga som helst risker skall naturligtvis tas med detta virus men jag tror/hoppas att läkaren är OK och att ingen smittats. Så sent som idag läste jag en update om att han fortfarande är fullt frisk. Om viruset är så brutalt att han i friskt tillstånd skulle ha smittat folk mellan 24:e april fram tills att han satte sig i karantän (och än idag är fullt frisk) så är vi körda. Då är det redan en spridning utan dess like.
Det jobbiga är ju inkubationstiden. Vi kan inte slappna av förrän efter sommaren känns det som.