2026-05-12, 10:19
Medlem
Jag har varit clean från tjack i tre år men tog mig ett återfall, i början var det drag i grejerna och jag blev tjack kåt etc. Men nu, svettas jag ofta mycket och bli mest lugn. Alldeles för lugn, så jag känner mig tråkig och nästan osocial. Ibland vid högre doser har jag för kraftiga svettningar, mer än förr.

Jag blandar ofta tjacket med några blå, men inte alltid.

Och tjackballe som är omöjlig att väcka får jag också. Minns det var bara första rundan som jag kunde tjackrunka. Nu tvärtom, förutom att göra mig ofta svettig och för lugn, så känner jag mig inte sexuell heller.

Att dricka öl hjälper inte heller. Blir bara seg av det med.

Jag har provat två olika tjacksorter och allt verkar som det ska med det, båda hade liknande utseende lukt och tryck.

Vad är det som har hänt? Det enda som är positivt om jag använder det på rätt sätt är att jag kan vara kreativ på det, eller lära mig saker på internet som intresserar mig.

Känner mig även ibland lite svimfärdig i känslan i huvudet. All eufori och energi är borta, jag är bara trög och lugn som fan.
Senast redigerad av danieldahlstrom369 2026-05-12 kl. 10:21.
Citera
2026-05-12, 10:23
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Jag skulle verkställa införskaffandet av en tjack som är bra innan du kan utesluta något. Inte bra att knarka.

Tjack är dock ingen vidare drog. Testa kristall! Men den är lite starkare än tjack att dra för näsan. Bom.. förlåt, båmbar du den blir det magi
Citera
2026-05-12, 12:05
Medlem
Tråkigt svar kanske, men det låter ju som ett ypperligt tillfälle att ta ett upphåll?
Citera
2026-05-12, 12:44
Medlem
Även från ren bas så är det dock fel ingredienser i nuförtiden, även om det är bra så är det ändå inte "bra" fast bra ändå.
Tänk om man ändå kunde backa bandet 20 år tillbaka...
Citera
2026-05-12, 12:46
Medlem
Jag har testat kristall och jag är gammal i gamet så jag vet att det är bra tjack jag har.
Citera
2026-05-12, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Tråkigt svar kanske, men det låter ju som ett ypperligt tillfälle att ta ett upphåll?
Har ju för fan haft uppehåll i tre år! Bara kört på en vecka. De var typ bara första två dagarna som var kul. Resten var jag bara seg av. Visst jag har ADHD, det kan ha nått med saken att göra, eller att vissa receptorer i hjärnan typ är härdade.
Citera
2026-05-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Även från ren bas så är det dock fel ingredienser i nuförtiden, även om det är bra så är det ändå inte "bra" fast bra ändå.
Tänk om man ändå kunde backa bandet 20 år tillbaka...
Jasså vad stoppar dom i skiten nu för tiden då?
Citera
2026-05-12, 12:55
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danieldahlstrom369
Jag har varit clean från tjack i tre år men tog mig ett återfall, i början var det drag i grejerna och jag blev tjack kåt etc. Men nu, svettas jag ofta mycket och bli mest lugn. Alldeles för lugn, så jag känner mig tråkig och nästan osocial. Ibland vid högre doser har jag för kraftiga svettningar, mer än förr.

Och tjackballe som är omöjlig att väcka får jag också. Minns det var bara första rundan som jag kunde tjackrunka. Nu tvärtom, förutom att göra mig ofta svettig och för lugn, så känner jag mig inte sexuell heller.

Jag har provat två olika tjacksorter och allt verkar som det ska med det, båda hade liknande utseende lukt och tryck.

Vad är det som har hänt? Det enda som är positivt om jag använder det på rätt sätt är att jag kan vara kreativ på det, eller lära mig saker på internet som intresserar mig.

Känner mig även ibland lite svimfärdig i känslan i huvudet. All eufori och energi är borta, jag är bara trög och lugn som fan.

Egentligen inte nånting konstigt alls de här. Exakt samma mekanismer gäller även för andra sorter och preparat: Benzo = ger efter ett längre tags användning och beroende till ångest. Sömntabletter = leder till insomnia, och tar man dessa även dagtid blir man pigg och hög. Huvudvärkstabletter = leder efter ett tag till Huvudvärk. Antidepressiva = leder till depression och ångest.
Citera
2026-05-12, 13:08
Medlem
Citat:

Skit har blivit piss sen invandrarna kom in i bilden. Blanda med alkohol och kör lägre doser så kanske det löser sig.

Men tjack är en konstig drog. En djävul som alltid sitter på din axel från det ögonblicket du tar första linan, men aldrig har den något riktigt att ge. Man får mindre desto äldre man blir.

Har du kört md under ditt tjackuppehåll?
Senast redigerad av Snabbluder 2026-05-12 kl. 13:29.
Citera
2026-05-12, 14:02
Medlem
Citat:
Har ju för fan haft uppehåll i tre år! Bara kört på en vecka. De var typ bara första två dagarna som var kul. Resten var jag bara seg av. Visst jag har ADHD, det kan ha nått med saken att göra, eller att vissa receptorer i hjärnan typ är härdade.
Jag dömer dig inte. Jag föreslår bara att du kanske har nått vägs ände med tjacket, om du vid ett återfall efter ett så långt uppehåll inte fick ut en positiv effekt. Medicinerar du mot din ADHD kan det säkert spela in också.
Citera
2026-05-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actuallyso
Egentligen inte nånting konstigt alls de här. Exakt samma mekanismer gäller även för andra sorter och preparat: Benzo = ger efter ett längre tags användning och beroende till ångest. Sömntabletter = leder till insomnia, och tar man dessa även dagtid blir man pigg och hög. Huvudvärkstabletter = leder efter ett tag till Huvudvärk. Antidepressiva = leder till depression och ångest.
Käkade stesolid 15 mg per dag i 3 år och innan det åt jag blå olagligt. Fick fsn ingen ångest av det, men effekten avtog. Och tjacket borde hålla i sig bättre efter bara en vecka. Köpte en ny sort idag ock den var starkare. Men det gör mig väldigt lugn och ligger och chillar i sängen och surfar. Känner mig avslappnad i kroppen. Som ADHD medicin funkar den i alla fall. Men jag vill ha draget i den som man få ibland. Kanske måste dra i mig en redig dos. Jag är gammal tjackis så jag vet att det är väldigt bra kvalitet på grejerna.
Citera
2026-05-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbluder
Skit har blivit piss sen invandrarna kom in i bilden. Blanda med alkohol och kör lägre doser så kanske det löser sig.

Men tjack är en konstig drog. En djävul som alltid sitter på din axel från det ögonblicket du tar första linan, men aldrig har den något riktigt att ge. Man får mindre desto äldre man blir.

Har du kört md under ditt tjackuppehåll?

Jag körde mdma och ketamin i början av det tagna återfallet. Blev helt väck. Det var typ 11 dagar sen. Köpte fyra E till helgen för att få lite fart på humöret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in