2026-05-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inga som helst bevis,en ändå tror du på chemtrails. Är inte det lite… märkligt?

Du får fråga varför så enormt många tror det samma som jag.
Inte många mot jordens befolkning, men riktigt många bland dom som bryr sig lite.
Citera
2026-05-12, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam
Inte många mot jordens befolkning, men riktigt många bland dom som bryr sig lite.

Det är även många som tror att jorden är platt. Men att det finns många som tror på tomtar, troll och chemtrails betyder faktiskt inte att det finns tomtar, troll och chemtrails.

Och det är fullständigt uppenbart att det inte beror på att ni chemtroende är kunniga, pålästa eller ens normalbegåvade. Mitt intryck är att de flesta av er inte bara har psykiska problem utan dessutom lider av olika former av inlärningssvårigheter.
Citera
2026-05-12, 08:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no-more-scam

Nej, hur många som tror det ena eller andra spelar ingen roll. Ta kristna och hinduer som exempel. Båda grupperna är jättestora, men per definition har minst ena gruppen helt fel.

Försök igen, inga bevis men du är så himla säker. Varför?
Citera
2026-05-12, 09:43
Avslutad
no-more-scam du ser strimmor på himlen tror det är chemtrails. Jag ser strimmor, ser verkligen ut som på bilder på nätet som sägs visa chemtrails. Jag kollar FR24: strecket på himlen sprids av ett plan som flygs av China Eastern Airlines på väg från Barcelona till Shanghai. Har kollat vid ett antal tillfällen med samma resultat spridaren är ett trafikflygplan men bolag och sträckor skiftar. Hur tolkar du mina resultat? Har du varit nyfiken och gjort liknande iaktagelser?
Senast redigerad av Ascer 2026-05-12 kl. 10:32.
Citera
2026-05-12, 10:46
Medlem
groovesnuss avatar
Om nu ”dom” sprayar gift på ”oss” från flygplan, kommer inte giftet även träffa ”dom”?

🤔
Citera
2026-05-12, 10:57
Medlem
Jag vet inte om det sker i stor skala, men bedragarna som skriker om att vi befinner oss i en klimatkris ägnar sig åt sådant här.

The Strange and Totally Real Plan to Block Out the Sun
https://www.politico.com/news/magazine/2025/11/21/stardust-geoengineering-janos-pasztor-regulations-00646414

"the company had developed a special reflective particle and the technology to release millions of tons of it high into the atmosphere. The intended effect: to dim the light of the sun across the world and throw global warming into reverse."
Senast redigerad av 3697 2026-05-12 kl. 11:00.
Citera
2026-05-12, 11:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3697
Jag vet inte om det sker i stor skala, men bedragarna som skriker om att vi befinner oss i en klimatkris ägnar sig åt sådant här.

https://www.politico.com/news/magazine/2025/11/21/stardust-geoengineering-janos-pasztor-regulations-00646414

"the company had developed a special reflective particle and the technology to release millions of tons of it high into the atmosphere. The intended effect: to dim the light of the sun across the world and throw global warming into reverse."

Är det verkligen utsläpp via trafikflygplan på hög höjd de ägnar sig åt? Sk chem- eller contrails?

Fö är jag skeptisk till att miljörörelsen ägnar sig åt detta. Hittade du på lite?
Citera
2026-05-12, 12:06
Medlem
Citat:
Är det verkligen utsläpp via trafikflygplan på hög höjd de ägnar sig åt? Sk chem- eller contrails?

Fö är jag skeptisk till att miljörörelsen ägnar sig åt detta. Hittade du på lite?

Mentalpatienterna som driver det här verkar uppenbart ha som mål att sprida partiklar över hela jordens atmosfär. Vad annars skulle de sikta på? Bedrägeriet kring klimatet handlar inte om miljö. Det handlar om ekonomiska intressen.
Citera
2026-05-12, 12:07
Medlem
Citat:

I artikeln framgår det ju klart och tydligt att bolaget Stardust Solutions är nystartat (2023) och att det inte ägnar sig åt någon form av storskalig tillverkning.

Det faktum att bolaget är nystartat talar väl dessutom direkt emot att det har hållit på och "chemtrailats" i 30 år, man drar ju inte igång en start-up om det redan finns etablerad och global marknad. Dessutom säger Pasztor, som artikeln handlar om, att han länge misstänkt att något företag för eller senare skulle starta ett likande bolag - vilket även det talar för att det 2023 inte fanns något liknande bolag.

Och om man googlar lite på Stardust Solutions så framkommer det tydligt att de ännu inte ens har utfört några som helst experiment utomhus.
Citera
2026-05-12, 12:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Mentalpatienterna som driver det här verkar uppenbart ha som mål att sprida partiklar över hela jordens atmosfär. Vad annars skulle de sikta på? Bedrägeriet kring klimatet handlar inte miljö. Det handlar om ekonomiska intressen.

Du svarar men struntar i mina frågor? Vilken debattör…

Ägnar sig företaget i din artikel åt utsläpp från trafikflygplan på hög höjd?

Och visst är det inte miljörörelsen som driver detta företag, eller är kopplat på något sätt?
Citera
2026-05-12, 12:12
Medlem
Citat:
Du svarar men struntar i mina frågor? Vilken debattör…

Ägnar sig företaget i din artikel åt utsläpp från trafikflygplan på hög höjd?

Och visst är det inte miljörörelsen som driver detta företag, eller är kopplat på något sätt?

Spelar det någon roll på vilket sätt de här mentalpatienterna sprider ut partiklarna?
Planen är väl antagligen att göra det via flyg. Det är svårt att se hur de annars skulle kunna genomföra det.
Senast redigerad av 3697 2026-05-12 kl. 12:15.
Citera
2026-05-12, 12:15
Medlem
Citat:
Mentalpatienterna som driver det här verkar uppenbart ha som mål att sprida partiklar över hela jordens atmosfär. Vad annars skulle de sikta på? Bedrägeriet kring klimatet handlar inte om miljö. Det handlar om ekonomiska intressen.

Om du pratar om Stardust Solutions så nej, det har inte som mål att sprida partiklar. De har som mål att kunna erbjuda (sälja) partiklar till andra som i framtiden vill ge sig in i geoengineering.

Men inget av detta talar ju emot att strimmorna vi idag ser är något annat än contrails. Snarast tvärtom, det framgår rätt tydligt att "Stratosfärisk aerosol-injektion" än så länge befinner sig på ett teoretiskt plan och långt ifrån någon slags storskalig utrullning.

Citat:
Spelar det någon roll på vilket sätt de här mentalpatienterna sprider ut partiklarna?

Tråden handlar ju om strimmor bakom flygplan. Så ja, det spelar såklart roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in