Citat:
Ursprungligen postat av
3697
Mentalpatienterna som driver det här verkar uppenbart ha som mål att sprida partiklar över hela jordens atmosfär. Vad annars skulle de sikta på? Bedrägeriet kring klimatet handlar inte om miljö. Det handlar om ekonomiska intressen.
Om du pratar om Stardust Solutions så nej, det har inte som mål att sprida partiklar. De har som mål att kunna erbjuda (sälja) partiklar till andra som i framtiden vill ge sig in i geoengineering.
Men inget av detta talar ju emot att strimmorna vi idag ser är något annat än contrails. Snarast tvärtom, det framgår rätt tydligt att "Stratosfärisk aerosol-injektion" än så länge befinner sig på ett teoretiskt plan och långt ifrån någon slags storskalig utrullning.
Citat:
Ursprungligen postat av
3697
Spelar det någon roll på vilket sätt de här mentalpatienterna sprider ut partiklarna?

Tråden handlar ju om strimmor bakom flygplan. Så ja, det spelar såklart roll.