2026-05-12, 09:57
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen79
Det stämmer,
https://bulletin.nu/mord-i-lordags-borjade-som-tackling-i-knattefotboll-2011

Det här kan inte vara sant. På riktigt?!
Citera
2026-05-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Det här kan inte vara sant. På riktigt?!

Enligt uppgift tidigare i tråden, så hade föräldrarna blivit vänner och lagt detta bakom sig för ett par år sedan. Vet ej om det stämmer dock.
Citera
2026-05-12, 10:07
Medlem
tomyhockeys avatar
GM slipper fängelse om hans advokat säger han hade inte uppsåt att döda han kan t.o.m. bli helt frikänd
Citera
2026-05-12, 10:14
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceboxxx
Enligt uppgift tidigare i tråden, så hade föräldrarna blivit vänner och lagt detta bakom sig för ett par år sedan. Vet ej om det stämmer dock.

Jag kan bara inte förstå hur två barn som spelar fotboll och bråkar kan mynna ut till en långvarig fejd och nu mord. Det är ju uppenbart att GMs föräldrar uppfostrat deras barn med så mycket hat mot den andra familjen. Jag undrar om det är GMs farsa som åkte på 3 år i fängelse för att ha slagit flaska mot en annan i klubben eller ngt?
Citera
2026-05-12, 10:16
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
GM slipper fängelse om hans advokat säger han hade inte uppsåt att döda han kan t.o.m. bli helt frikänd

Han kommer med största sannolikhet åka på mord då han siktade på magen och bröstkorgen vilket tyder på att han hade uppsåt att döda. Men vi får se.
Citera
2026-05-12, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag kan bara inte förstå hur två barn som spelar fotboll och bråkar kan mynna ut till en långvarig fejd och nu mord. Det är ju uppenbart att GMs föräldrar uppfostrat deras barn med så mycket hat mot den andra familjen. Jag undrar om det är GMs farsa som åkte på 3 år i fängelse för att ha slagit flaska mot en annan i klubben eller ngt?

Ja det är helt sinnessjukt. Får mig att fundera på om det inte funnits någon konflikt mellan föräldrarna även innan den där matchen, och att det kanske var därför det var lite "hätsk" stämning mellan kidsen på plan.

Jag vill minnas att jag läste någonstans tidigare i tråden, att pappan till en av grabbarna hade slagit en flaska i huvudet på någon och suttit inne för det, men jag vet inte om det var BO eller GM's pappa. Oavsett så känns det som att det handlar om trasiga människor på båda sidor, det hade lika väl kunnat vara ombytta roller, gällande GM och BO.
Citera
2026-05-12, 10:30
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
är den inte längre än så?
Nix
Citera
2026-05-12, 10:42
Medlem
Vilka 5 är häktade?

Vem är personen som vänder på BO så han slår i huvudet i ”trappan”
Där han ligger är på andra sidan gatan där han blev stucken.
Citera
2026-05-12, 10:53
Medlem
CoachFattys avatar
Det är alltså i dessa "människors" huvuden värt att begå sånt här för heder eller whatever? Förstöra sina liv med fängelse osv. Smart!
Citera
2026-05-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Upprinnelsen förklaras här.
Två tolvåringar tacklade varann på en fotbollsmatch, föräldrarna till de inblandade startade slagsmål och ett decennier lång fejd

GM ska vara bror till den ena tacklade pojken (numera vuxna)

Den albanska solidarieteten:

https://bulletin.nu/mord-i-lordags-borjade-som-tackling-i-knattefotboll-2011

Tack för förklaringen. Då förstår jag.
Citera
2026-05-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey

Helt frikänd kan han nog inte bli då det finns både vittnen och film. Om man dödar någon efter att ha jagat vederbörande med medtaget vapen (kniv) så har man åtminstone uppsåt att hota, skada (misshandla) eller döda.
Citera
2026-05-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceboxxx
Ja det är helt sinnessjukt. Får mig att fundera på om det inte funnits någon konflikt mellan föräldrarna även innan den där matchen, och att det kanske var därför det var lite "hätsk" stämning mellan kidsen på plan.

Jag vill minnas att jag läste någonstans tidigare i tråden, att pappan till en av grabbarna hade slagit en flaska i huvudet på någon och suttit inne för det, men jag vet inte om det var BO eller GM's pappa. Oavsett så känns det som att det handlar om trasiga människor på båda sidor, det hade lika väl kunnat vara ombytta roller, gällande GM och BO.

Trasiga människor som är lättkränkta och känner sig manade att upprätthålla familjens heder, kosta vad det kosta vill, i alla situationer t.o.m. i barnfotboll. Hederskulturen är väl hundratals år gammal. Undrar hur långt ner i åldrarna detta gäller, om det t.o.m. kan grundas på hink-och-spadefejder i sandlådan eller på dagis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in