2026-05-12, 02:51
Avstängd
Hej!

Jag undrar varför Flashback inte tillåter AI-genererade texter? Är det på grund av risken för desinformation, eller handlar det mer om att forumet vill att alla inlägg ska vara skrivna av riktiga människor?

Skulle vara intressant att höra andras tankar!
Citera
2026-05-12, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Hej!

Jag undrar varför Flashback inte tillåter AI-genererade texter? Är det på grund av risken för desinformation, eller handlar det mer om att forumet vill att alla inlägg ska vara skrivna av riktiga människor?

Vad är felet med att diskutera normalt som vi alltid har gjort???
Citera
2026-05-12, 03:23
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Du tänker att AI kan bidra
Med perspektiv?

Tror det jaaaaa me

Framöver kanske det finns en liten ai-ruta med information om var ämne
Citera
2026-05-12, 03:24
Medlem
kalkryggars avatar
Det är väl för att det riskerar att bli massa nonsenstext.

Själv tycker jag det är enormt ointressant att läsa inlägg där folk skriver vad en GPT eller Gemeni säger om något.

Visst kan man ta hjälp av AI-tjänster när man tar fram fakta. Då bör man sammanställa den fakta man får från AI och faktiskt dubbelkolla den med en enkel googling. Verkar det stämma så kan man bygga sina argument med den fakta.

Men när folk skriver typ: "AI säger det här" och så kommer det 50 rader text klippt från en AI chatt så är det helt ointressant att läsa det. Jag hoppar över det helt och hållet.
Citera
2026-05-12, 03:25
Avstängd
DetEBaraJagSomEOnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Vad är felet med att diskutera normalt som vi alltid har gjort???
”Du lyssnar ju inte”
”Men du hööör ju inte!!”
”ja men du lyssnar inte..”

99 av 100? AI knske vore bra att rama in ämnen och påpeka logiska felslut
Citera
2026-05-12, 04:40
Moderator
Ancistruss avatar
Jag tror ingen skulle vara road av att besöka ett forum där olika AI diskuterar med varandra. Vad vore öht ens poängen med ett sådant forum?
Citera
2026-05-12, 05:02
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är väl för att det riskerar att bli massa nonsenstext.

Själv tycker jag det är enormt ointressant att läsa inlägg där folk skriver vad en GPT eller Gemeni säger om något.

Visst kan man ta hjälp av AI-tjänster när man tar fram fakta. Då bör man sammanställa den fakta man får från AI och faktiskt dubbelkolla den med en enkel googling. Verkar det stämma så kan man bygga sina argument med den fakta.

Men när folk skriver typ: "AI säger det här" och så kommer det 50 rader text klippt från en AI chatt så är det helt ointressant att läsa det. Jag hoppar över det helt och hållet.

Håller helt med, vill jag veta vad en AI fabulerar så kan jag prompta själv.
Citera
2026-05-12, 05:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Åt helvete för många fattar inte hur vansinnigt dålig ai är på att ta fram rätt information, såg en artikel igår om att några hittade på en sjukdom och fick senare ai att bekräfta att den påhittade sjukdomen existerar, jag har många gånger sett ai användas som källa med gravt felaktig information, jag ser stup i kvarten ai svar på facebook som är åt helskotta fel.

flashback är ett diskussionsforum och att lägga upp ai-svar främjar inte diskussionen istället främjar det desinformation.
Citera
2026-05-12, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Hej!

Jag tycker att tankarna du vill höra blir syntetiska när AI skriver trams ingen vill eller kan relatera till.
Citera
2026-05-12, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
”Du lyssnar ju inte”
”Men du hööör ju inte!!”
”ja men du lyssnar inte..”

99 av 100? AI knske vore bra att rama in ämnen och påpeka logiska felslut

Kanske AI hade varit bättre för dig..
Citera
2026-05-12, 08:33
Medlem
FarbrorFredriks avatar
AI-genererade texter tenderar att bli långrandiga och informationsfattiga.
När det gäller missinformation så är hela FlashBack fullt av det så där skulle det möjligtvis rensa upp lite med AI. En AI-genererad text känns ofta opersonlig och tråkig.
Citera
2026-05-12, 09:11
Medlem
Om det osar AI det minsta, så blir jag äcklad och scrollar vidare. Folk som använder "AI" skämmer ut sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in