2026-05-11, 13:19
  #46093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Jag vill också ha med Yasin Ayari från start. Tyvärr har han dock sedan en längre tid tappat sin startplats som han haft i alla fall en och en halv säsong i Brighton.
Först värvade man tillbaka Der Kaiser, Pascal Groß, från Dortmund som är tokgiven på mitten. Sedan råkade Ayari ut för en axelskada i februari som höll honom borta från spel i ett antal matcher. Sedan dess har han blivit utkonkurrerad av både Milner och Baleba. Så, om det vill sig illa har Ayari inte startat en match på närmare fem månader i klubblaget när det är dags för VM-premiären. (Han gör dock kortare sporadiska inhopp).

Ayari startade mot Tottenham och Burnley.
Milner har absolut inte konkurrerat ut Ayari.
Citera
2026-05-11, 14:34
  #46094
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Jag vill också ha med Yasin Ayari från start. Tyvärr har han dock sedan en längre tid tappat sin startplats som han haft i alla fall en och en halv säsong i Brighton.
Först värvade man tillbaka Der Kaiser, Pascal Groß, från Dortmund som är tokgiven på mitten. Sedan råkade Ayari ut för en axelskada i februari som höll honom borta från spel i ett antal matcher. Sedan dess har han blivit utkonkurrerad av både Milner och Baleba. Så, om det vill sig illa har Ayari inte startat en match på närmare fem månader i klubblaget när det är dags för VM-premiären. (Han gör dock kortare sporadiska inhopp).

Det är sant att Ayari gått från startspelare till mer av rotationsspelare efter skadan men tycker inte det oroar så mycket. Han har ändå fått tillräckligt med speltid för att kunna vara i bra form till VM.
Citera
2026-05-11, 21:57
  #46095
Medlem
Isak bjerkebo förtjänar verkligen en plats! Sjukt het just nu. Spelar fantastiskt.
Citera
2026-05-12, 00:01
  #46096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Isak bjerkebo förtjänar verkligen en plats! Sjukt het just nu. Spelar fantastiskt.
Håller helt med. Han och Stroud som högerback.

Jag skiter faktiskt hur det går för sportsligt för Sverige. Jag hatar USA och tyckte först att vi skulle bojkotta turneringen men nu inser jag att förbundet behöver pengarna och det är ett tillräckligt gott skäl. Kommer dock inte se på skiten mer än Sveriges matcher och då vill jag se så många allsvenska spelare som möjligt.
Citera
2026-05-12, 10:11
  #46097
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfab
Min elva till första vm-matchen: ( 3-5-2 ).

Nordfeldt - Lagerbielke, Starfelt, Nilsson-Lindelöv - Nygren, Ayari, Bergvall, Karlström, Gudmundsson - Isak, Gyökeres.

Nygren som wing-back? Knappast. Byt ut honom mot Holm och Starfelt (skadad) mot Hien så kan det nog stämma.
Citera
2026-05-12, 10:18
  #46098
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det var fem år sedan..

Enligt vilka då? 1 mål och 2 assist på 11 matcher denna säsong ger inte skrämselhicka direkt.

Senaste samlingen var han inte uttagen.


Men behöver vi rutin i truppen så köper jag att han blir uttagen men hans glansdagar är låååångt förbi.

Menade senaste samlingen han var med.. Många som lovordar han som man hört är ju både supportrar och match kommentatorer hylla honom lite då och då.
Citera
2026-05-12, 11:02
  #46099
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Är det någon som vet vilken dag truppen presenteras?


Citat:
Ursprungligen postat av ante08
Tisdag 16.00.

Nu spikat till 16:15. FK streamar presskonferensen här:

https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/sverige/live-1615-vm-truppen-tas-ut---se-graham-potters-presskonferens
Citera
2026-05-12, 11:56
  #46100
Moderator
easy_dans avatar
Vi tar fortsatt snack om VM-truppen i (FB) Fotbolls-VM i USA, Kanada och Mexiko 2026

/Mod
Citera
2026-06-06, 00:16
  #46101
Medlem
goseigens avatar
Intervju med Krukmakaren i the Guardian.

https://www.theguardian.com/football/2026/jun/05/graham-potter-sweden-head-coach-world-cup-2026

Han säger att det känns som att det är värt mer - inte pengamässigt då - att vara boss för ett landslag.
Citera
2026-06-06, 16:11
  #46102
Medlem
skogsburkans avatar
Nils Ramming, tysk engelsk svennen som brinner för att få representera Sverige. Hoppas han når landslaget en vacker dag.


Citat:
Till vardags tränar han med Premier League-klubben Brighton.
Nu är Nils Ramming uttagen till U21-landslaget, efter att ha vuxit upp i både Tyskland och England.
- Det var aldrig någon tvekan, säger målvakten till Fotbollskanalen.


https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/u21-em-kval-herr/ramming-valde-blagult-fore-tyskland-stolthet
Citera
2026-06-15, 10:28
  #46103
Medlem
israelisinnocents avatar
Hur roar dom sig efter matcherna?
Vilken fastfood?
Citera
2026-06-18, 23:33
  #46104
Medlem
Rushies avatar
Testade det här quizet om Svensk VM-historia precis, trodde jag var bättre än vad resultatet visade https://www.rondoquiz.app/sverige-vm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in