2026-05-11, 18:34
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Saker som blir extra tydliga i detta avsnitt:

För helvete Sebastian!
Jag tar tillbaka allt jag sagt om att "hänga ut", med Sebastian behöver man SKRIKA ut allt för att han ska fatta var gränsen går.
Han har ju typ ärrat Amanda med sitt beteende. Bra att de avslutade.

Nej, inte skrika. Det är inte prat som får S att lista ut vad som funkar. Tror Amanda går stärkt ur det här.

Citat:
Sofie är lesbisk och förtjänade att matchas med en lesbisk kvinna..e sig att Emilia inte hade någon som helst erfarenhet av att vara med kvinnor och inte helt kan förstå utsattheten det innebär att vara lesbisk
Nu verkar det ändå finnas en viss potential dem emellan, så vi får se.

Sofie förtjänade en adekvat matchning. Men det har noll att göra med homoerfarenhet eller förståelse för minoritetsgrupper. Ingen behöver mer än lust med en ny partner och en gaytjej vore förstås den enda matchning hon borde fått. Förutom allt annat tror jag fortfarande Emilia är asexuell, hon vill nog mest mysa i den tvåsamhet hon kan få.

Citat:
Anna och John verkar kunna vända sin kompisenergi till något mer romantiskt....

Nej, det kommer inte gå. Det går varken att vända på kompisenergi eller framkalla attraktion.

Citat:
Hana gav bra råd till Henke och Jasmine!
Visst, han är dålig på att lyssna klart och dålig på att ställa frågor, men hon måste också ge PLATS för att ställa frågor och han behöver få ta pauser, för tex en puss, när hon bara maler på.

Och det här kommer inte heller gå och det spelar ingen roll vilka råd dom får. Det är lite galet här tycker jag och gissar att H bryter först.
Senast redigerad av FedupFlorence 2026-05-11 kl. 19:25.
Citera
2026-05-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Jag är man, i ditt fall rör det sig väl snarare om en gympasal.

Det märks och så en kränkning på det.
Citera
2026-05-11, 18:39
Medlem
Facebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
De flesta tjejer brukar tycka att 1 ggr/veckan är rimligt då. I början när hormonerna går bananas så kan man nog tänka sig fler gånger men Sebbe förstörde det för Amanda.
Kan tänka sig?! Haha vilken ökenfitta du verkar vara!
Citera
2026-05-11, 19:00
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
... Kan tänka sig?!..

Det är aldrig bra att prata frekvens med ny person. Vad är rätt svar? Om hon svarar 10 ggr i veckan får hon snart skit för exet Dragan. Den enda rimliga frågan med en ny person är att reka om sex är viktigt eller inte.

Män kommer alltid "behöva" utlösning oftare än kvinnan behöver sex. Och alla gånger kvinnan inte vill får mannen fixa det själv. Det är utgångsläget.
Citera
2026-05-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
De har ju ändå betydligt bättre facit än tex dejtande i verkliga livet, Tinder etc. Hur ofta leder detta till äktenskap och barn? Väldigt sällan! Och de flesta säsonger har det blivit iaf ett eller två varaktiga äktenskap.

Med det sagt, dels kan ingen matchmaker I världen planera för kemi och attraktion, dels är vissa av matchningarna klappkassa och många av deltagarna genom åren har varit för trasiga eller ofärdiga för att vara redo för experimentet.
Mina föräldrar träffades via kontaktannons och de är gifta ännu och har tre barn varav jag är en 👍
Förra Gift Vinterskrud blev det fyra skilsmässor och jag gissar på fyra skilsmässor nu när denna säsong är slut om några veckor.
Citera
2026-05-11, 19:32
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det handlar varken om jargong eller att Sebastian är dålig på att läsa signaler. Han tycker det är roligt och upphetsande att tränga sig på sexuellt. Han eggas av att kvinnan är obekväm och inte vågar säga nej rakt ut. Det enda han har feltolkat är Amandas förmåga att tillslut ändå säga nej. Precis som Jimmi för två år sen, gjorde han felbedömningen att Amanda var ett lätt offer, en nickedocka som skulle tappa sig själv totalt i relationen till honom och bli hans levande knulldocka(och toalett? ).

Sebastian har psykopatiska drag, vilket är lätt att se i hans ögon - de är i princip döda. Och efter dagens avsnitt(egentligen redan efter förra) har alla som är blinda också fått bekräftat att så är fallet.

Psykologen slätade över det rätt rejält och förklarade bort det åt Sebastian. Som tackade och tog emot och höll med. Han hade aldrig tänkt på den bortförklaringen, det märktes på hans reaktion. Därefter lade han in tidernas sämsta gråtförsök för att rädda ansiktet när han blivit avslöjad som sexuellt rovdjur. Kalkylerat och psykopatiskt.

Hade Sebastian varit vit hade inte kvinnor förklarat bort hans psykopatbeteende. De är programmerade att se mellan fingrarna när det rör sig om blattar.

Avslutningsvis: Lita aldrig på en man med tjocka glasögonbågar

Jag blev fan förbannad av att se avsnittet, att man kan vara så dense alltså
Citera
2026-05-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Sofie verkar helt anti. Kvävd. Hon låg längst ut på sängkanten och försökte komma undan.
När Emilia säger att allt är så bra jag är så lycklig svarar hon kort: same
Undra vilka likheter de matchade på?

Sofie ser konstant helt ointresserad och oberörd ut av allting. En så oerhört tråkig människa. Och det där hon ständigt svarar; "same". Hon orkar inte ens formulera en enkel utsaga. Jag förstår inte varför många hänger upp sig på Emilias tillkortakommanden, när Sofie är så här uppenbart jättetråkig. Dessutom ser hon lite syndromal ut, lite åt downs syndrom-hållet.
Citera
2026-05-11, 19:40
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary
Aaaahh jag kan inte få bort bilden av Sebastian i ett par elefantkalsonger med snabeln hängandes, medan han slickar på en STOR, god glass. MAKE IT STOOOP!

Det är så mycket som är helt åt helvete fel där alltså
Citera
2026-05-11, 19:42
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Du överdriver tycker jag. Han var nog väldigt kåt på Amanda bara. Sen blev det fel, knappast ett speciellt rovdjur för det. Tänk att dom är gifta och har träffats nästan 2 v dygnet runt.

Må så vara, men kan det verkligen vara så svårt att begripa?
Det är ju inget fel med stående ovationer, men känn in läget liksom...
Citera
2026-05-11, 19:48
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekong
Sofie ser konstant helt ointresserad och oberörd ut av allting. En så oerhört tråkig människa. Och det där hon ständigt svarar; "same". Hon orkar inte ens formulera en enkel utsaga. Jag förstår inte varför många hänger upp sig på Emilias tillkortakommanden, när Sofie är så här uppenbart jättetråkig...

Folk som andra tycker är likeable är de vi begriper oss på. Dom som är solida och inte gör sig till. Tråkig är bra jobbat under omständigheterna och precis samma varför Amanda klädde ner sig.
Citera
2026-05-11, 19:52
Medlem
Herregud vilken drama Queen Amanda är. Fair att snubben är lite pushig, men det är kanske inte helt rimligt att han målas ut som en sexuell predator.

Om hon var en färg hade hon varit beige. Spring.
Citera
2026-05-11, 19:55
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Nej, det kommer inte gå. Det går varken att vända på kompisenergi eller framkalla attraktion.

Exakt så. Anna och hennes kompisar gillar Flint-John ungefär på samma sätt som tjejerna på HR gillar den nya roliga bögen på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in