2026-05-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Jag har inte tagit reda på någonting om den vårdverksamhet de påstår sig tillhandahålla, eftersom jag inte är intresserad av den delen av debatten. Rent spontant så skulle jag nog inte själv vara särskilt intresserad av att söka vård hos samma part som orsakat det som ger upphov till det akuta vårdbehovet hos mig själv eller en närstående, men det är ju även det en rent kunskapsteoretisk uppfattning.

Om du slår sönder min vindruta och sedan erbjuder dig att byta den mot en avgift, tror du att jag går med på det då eller går jag till en aktör som inte slagit sönder rutan? Tror du att jag ser dig som någon som värnar om mitt behov av en hel vindruta eller ej?

Du kommenterar men vet ingenting om det?
Fast det är ju inte Sara och Patrik som ger vården.
Läs mitt tidigare inlägg. De har ju t.ex en psykiatriker.Och en anhörigsgrupp.

I ditt exempel så är det någon annan du får hjälp av. Inte personen som slog sönder rutan.
Citera
2026-05-11, 16:59
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Du kommenterar men vet ingenting om det?
Fast det är ju inte Sara och Patrik som ger vården.
Läs mitt tidigare inlägg. De har ju t.ex en psykiatriker.Och en anhörigsgrupp.

I ditt exempel så är det någon annan du får hjälp av. Inte personen som slog sönder rutan.

Läste du vad jag kommenterade?

Det är för övrigt ganska ointressant om det är s-p eller en ansluten organisation av något slag, läs ett par gånger till så kanske du förstår poängen.
Citera
2026-05-11, 16:59
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Har du någon källa på att de inte har tillstånd?
Ingen dagsfärsk för egen del. Aftonbladet gjorde en granskning för ca 18 månader sedan där de hade kollat upp saken, då saknades IVO-tillstånd för Dumpens underleverantör (AB).
Citat:
Därefter kontaktades hans anhöriga av Dumpens samarbetspartner Impulskollen.

På Impulskollens hemsida stod att de erbjuder psykologvård. Företaget hade dock ingen legitimerad personal och heller inget tillstånd från IVO för att bedriva vård.
Om det mot all förmodan är så att Dumpen själva har rättat till detta i sin egen förening (nu när de inte längre lägger ut "traumavården" på entreprenad hos Impulskollen) så hade de haft ett mycket starkt intresse i att visa upp intyg på att de har IVO-tillstånd. Eller så kanske de har en ny underleverantör, då bör det ligga i deras intresse att de kan visa upp intyg på att denne har IVO-tillstånd eftersom Dumpen redan har fått så mycket kritik (och även avslutat samarbetet med Impulskollen).

Teoretiskt sett kan de ha fått grön stämpel i morse av IVO och ingen har hunnit uppdatera om det på sociala medier än, men finner du det rimligt att det skulle ligga till så?

Eftersom jag inte vet om traumavården ges av föreningen själv eller en underleverantör, så kan jag inte kolla upp detta annat än för föreningens del. Det är för övrigt någonting som du själv kan göra genom att kontakta IVO. Jag uppmanar dig rentav att göra det.

Citat:
Så det är en sådan verksamhet som Dumpen bedriver?
Är du insatt hur de bedriver verksamheten eller?
Ja om vi ska tro en av överlevarna så vårdas även minderåriga hos Dumpen.

Läs gärna två av mina tidigare inlägg!
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Citera
2026-05-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Ingen dagsfärsk för egen del. Aftonbladet gjorde en granskning för ca 18 månader sedan där de hade kollat upp saken, då saknades IVO-tillstånd för Dumpens underleverantör (AB).
Om det mot all förmodan är så att Dumpen själva har rättat till detta i sin egen förening (nu när de inte längre lägger ut "traumavården" på entreprenad hos Impulskollen) så hade de haft ett mycket starkt intresse i att visa upp intyg på att de har IVO-tillstånd. Eller så kanske de har en ny underleverantör, då bör det ligga i deras intresse att de kan visa upp intyg på att denne har IVO-tillstånd eftersom Dumpen redan har fått så mycket kritik (och även avslutat samarbetet med Impulskollen).

Teoretiskt sett kan de ha fått grön stämpel i morse av IVO och ingen har hunnit uppdatera om det på sociala medier än, men finner du det rimligt att det skulle ligga till så?

Eftersom jag inte vet om traumavården ges av föreningen själv eller en underleverantör, så kan jag inte kolla upp detta annat än för föreningens del. Det är för övrigt någonting som du själv kan göra genom att kontakta IVO. Jag uppmanar dig rentav att göra det.

Ja om vi ska tro en av överlevarna så vårdas även minderåriga hos Dumpen.

Läs gärna två av mina tidigare inlägg!

Det var ett bättre svar än jag fick tidigare.
Eftersom intresset svalnat från medier så är nog allt i sin ordning nu.

Ja borde vara enkelt att kolla upp.
Citera
2026-05-11, 17:11
Medlem
Citat:
Läste du vad jag kommenterade?

Det är för övrigt ganska ointressant om det är s-p eller en ansluten organisation av något slag, läs ett par gånger till så kanske du förstår poängen.

Ja du skriver att du inte tagit reda på någonting.

Ett tips är att göra det innan du kommenterar.
Citera
2026-05-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Du antar det. Vet inte vad som är svårt för dig att ta in, men antaganden håller inte i rätten, oavsett vad du tycker om det. För det är ett antagande.

Du kan ju alltid gripa någon på väg in på krogen, för du antar han kommer slå någon, taffsa på någon, du får välja fritt. Men det är även det ett antagande.

Så, ledsen att förstöra för dig. Dessutom "långa fängelsestraff", för vad? Ett antagande? Du kan aldrig någonsin slingra dig ur det, vad du än säger så är det fortfarande ett antagande. "Jamen han gick dit" - spoiler, fortfarande ett antagande.

Det är ingen som bryr sig om hur det skulle hanteras i en rättegång eller vad lagen säger.
Alla vet vad gäddan va på väg att utföra något som räknas som våldtäkt av barn.
Det är därför som igen vill ha med dem att göra något mer.
Dom är samhällets bottenskrap som alla föraktar
Citera
2026-05-11, 18:20
Medlem
Citat:
Du redovisar inga källor till dina utsagor, utan det förväntar du dig att jag ska göra åt dig. Ok, då vet jag.

Är det rimligt att prata om våldtäkt, när Lolita 14 tackar ja till en knullträff med Börje 64? Accepten har dessutom har skett efter att de har skickat risqué bilder till varandra? Minns att Dumpen redigerar bort alla sexiga bilder som "fjortisarna" skickar till samhallgubbarna! Bara för att du inte får se dem på hemsidan så betyder det inte att de inte fanns i sexchatten.

Oj då. Nu förstår jag varför de inte får tillstånd från IVO för sin "vårdverksamhet".

Nu är ju inte sexchattarna någon dokumentär över hur det brukar se ut när fjortis och pensionär chattar direkt. Du kanske var ironisk.

Jag förväntar mig ingenting av dig. Men det kan ju vara lämpligt att åtminstone ha lite koll på det du brinner för
Citera
2026-05-11, 18:26
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ja du skriver att du inte tagit reda på någonting.

Ett tips är att göra det innan du kommenterar.

Min kommentar avsåg ett epistemologiskt faktum, inte den materiella delen av vad du undrar. Något som du inte själv verkar vara förmögen att ta reda på, det ska alla andra göra åt dig.

Vad är egentligen poängen med dina inlägg? Du verkar ju inte bidra med varken teoretiskt eller materiellt tankegods, enbart ett batteri av enfaldiga frågor. Med hänvisning till andra skribenters slutsats att du är ett troll så är det väl inte förvånande...
Citera
2026-05-11, 18:26
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag förväntar mig ingenting av dig. Men det kan ju vara lämpligt att åtminstone ha lite koll på det du brinner för
Du skrev ursprungligen detta:
Dumpen har även lämnat in material som har gjort att polisen har gripet pedofiler.
Detta menar du att jag ska kolla upp fast det är du som säger det och vägrar visa källa (i form av specifikt inlägg på en blogg som har varit i gång i fem år). Bara så att alla andra som läser det förstår...
Citera
2026-05-11, 18:42
Medlem
Citat:
Du skrev ursprungligen detta:
Dumpen har även lämnat in material som har gjort att polisen har gripet pedofiler.
Detta menar du att jag ska kolla upp fast det är du som säger det och vägrar visa källa (i form av specifikt inlägg på en blogg som har varit i gång i fem år). Bara så att alla andra som läser det förstår...

Att du nu inte själv har orkat att se vad det finns för gäddor är inte mitt problem.
Hur kan du då ha en uppfattning och diskutera dem?
Kör du på känsla?
Citera
2026-05-11, 18:45
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Att du nu inte själv har orkat att se vad det finns för gäddor är inte mitt problem.
Hur kan du då ha en uppfattning och diskutera dem?
Kör du på känsla?
Jag frågade om belägg för att Polisen har gripit gäddor med hjälp av Dumpen.
Citera
2026-05-11, 18:46
Medlem
Citat:
Min kommentar avsåg ett epistemologiskt faktum, inte den materiella delen av vad du undrar. Något som du inte själv verkar vara förmögen att ta reda på, det ska alla andra göra åt dig.

Vad är egentligen poängen med dina inlägg? Du verkar ju inte bidra med varken teoretiskt eller materiellt tankegods, enbart ett batteri av enfaldiga frågor. Med hänvisning till andra skribenters slutsats att du är ett troll så är det väl inte förvånande...

Vad har de du skriver med Dumpen att göra?

Kunskapsteori?
Filosofi är en annan tråd.

Den röda tråden i mina inlägg är Dumpen om du missat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in