Citat:
Ursprungligen postat av
buffalo3tys
Har du någon källa på att de inte har tillstånd?
Ingen dagsfärsk för egen del. Aftonbladet gjorde en granskning för ca 18 månader sedan där de hade kollat upp saken, då saknades IVO-tillstånd för Dumpens underleverantör (
AB).
Citat:
Därefter kontaktades hans anhöriga av Dumpens samarbetspartner Impulskollen.
På Impulskollens hemsida stod att de erbjuder psykologvård. Företaget hade dock ingen legitimerad personal och heller inget tillstånd från IVO för att bedriva vård.
Om det mot all förmodan är så att Dumpen själva har rättat till detta i sin egen förening (nu när de inte längre lägger ut "traumavården" på entreprenad hos Impulskollen) så hade de haft ett
mycket starkt intresse i att visa upp intyg på att de har IVO-tillstånd. Eller så kanske de har en ny underleverantör, då bör det ligga i deras intresse att de kan visa upp intyg på att denne har IVO-tillstånd eftersom Dumpen redan har fått så mycket kritik (och även avslutat samarbetet med Impulskollen).
Teoretiskt sett kan de ha fått grön stämpel i morse av IVO och ingen har hunnit uppdatera om det på sociala medier än, men finner du det
rimligt att det skulle ligga till så?
Eftersom jag inte vet om traumavården ges av föreningen själv eller en underleverantör, så kan jag inte kolla upp detta annat än för föreningens del. Det är för övrigt någonting som du själv kan göra genom att kontakta IVO. Jag uppmanar dig rentav att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
buffalo3tys
Så det är en sådan verksamhet som Dumpen bedriver?
Är du insatt hur de bedriver verksamheten eller?
Ja om vi ska tro en av överlevarna så vårdas även minderåriga hos Dumpen.
Läs gärna två av mina tidigare inlägg!
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
(FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt