Citat:
Ursprungligen postat av
Pellefant775
Trams och absurditet:
Jag har svårt att tro att du skulle tänka så i stundens hetta. Ser du män och kvinnor som lika kapabla att kunna hjälpa en kvinna som håller på att bli våldtagen? I sådana fall så förmodar jag att du uppmuntrar till att män inte behöver ta lika mycket ansvar ifall de ser en kvinna bli våldtagen som tidigare. Jag menar, ifall båda könen är lika kapabla, så känns det ju orättvist ifall en man ska offra sig för en kvinna liksom ifall ett annat kvinnligt vittne är lika kapabel som det manliga vittnet? Vore bra att se lite fler kvinnor som offrar sig för andra kvinnor.
Som vanligt med dig spårar det fort ur. Vi pratar alltså inte längre om ifall en polis ingriper utan om om civila ingriper eller inte? Vi pratar ju här om rena överfallsvåldtäkter och med tanke på mentaliteten hos de flesta våldtäktsmän så hade det troligen räckt med att göra sig hörd för att avbryta våldtäkten och för att våldtäktsmannen skulle fly från platsen.
Fattar inte riktigt din förklaring till varför ett manligt vittne inte skulle agera.
Kvinnor hjälper varandra hela tiden och det är oftast tjejer/kvinnor som ingriper när de ser en annan tjej/kvinna trakasseras sexuellt.
Citat:
Det här är givetvis rena fånerier som du sysslar med.
Sluta projicera
Citat:
Och givetvis är du förmodligen även av åsikten att kvinnliga soldater är lika kapabla som manliga soldater? Hade Ryssland gett sig på Sverige så hade du känt dig lika trygg med kvinnliga soldater som manliga?
Vad händer i krig med kvinnor och barn? Exakt. Du vet vad som händer och vilka vill du då ha vid din sida som verkligen skyddar dig? Manliga soldater huvudsakligen eller helt och hållet, inte kvinnliga.
Kolla du på navy seals i USA och hur det ser ut med könsfördelningen där. Sedan tar du dig en rejäl funderare på varför det ser ut så.
Vilka manliga soldater eller män kom till de tyska, vietnamesiska, koreanska, kinesiska, israeliska, ryska, osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv flickornas och kvinnornas hjälp? Men fråga du dem gärna om vilka de hellre hade sett komma, manliga eller kvinnliga soldater...... Det finns ingen hejd på din idioti.
Män våldtar, mördar och torterar sen utbrister de med stolthet i rösten "Se, ni behöver oss visst det!"