2026-05-11, 17:40
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Som vanligt med dig spårar det fort ur. Vi pratar alltså inte längre om ifall en polis ingriper utan om om civila ingriper eller inte? Vi pratar ju här om rena överfallsvåldtäkter och med tanke på mentaliteten hos de flesta våldtäktsmän så hade det troligen räckt med att göra sig hörd för att avbryta våldtäkten och för att våldtäktsmannen skulle fly från platsen.

Du missförstår det hypotetiska scenariot:
Du har verkligen svårt att förstå dig på vad ett hypotetiskt scenario är. Du håller på att bli våldtagen, förstår du vad det innebär? Det är den informationen du har framför dig att ta ställning till. Inget annat. Allt annat är okänd info.

Du kan nu göra ett val - att en manlig polis dyker upp eller en kvinnlig polis. Du väljer den kvinnliga.

Den rimliga tolkningen är att du ser den manliga och kvinnliga polisen som lika kapabel:
Låt oss resonera lite kring detta. Vi kan anta en sak och det är att du ser den manliga och kvinnliga polisen som lika kapabla för ifall du inte ser dem som lika kapabla, då är det ju givetvis helt absurt av dig att hävda att det kvittar vilken polis som kommer till undsättning. Givetvis vill man att den mer kapabla polisen kommer till undsättning för då ökar ju chansen för gynnsamt utfall för en själv.

Du ignorerar det fysiska övertaget som manliga poliser har i genomsnitt:
Med antagandet att jag har rätt kring att du anser att båda poliserna är lika kapabla, då verkar du nu helt plötsligt ignorera att män har det fysiska övertaget? Hur kan de då vara lika kapabla ifall män har det? Det kan de ju inte vara. Både en manlig och kvinnlig polis kan kalla på förstärkning absolut, men vem har högst chans att fysiskt oskadliggöra gärningspersonen? Det är den manliga polisen. Så ditt svar är helt befängt.

Komiken i det hela:
Men om vi enbart utgår ifrån att det kvittar vem som kommer till undsättning trots att alla intellektuellt ärliga vet att den objektiva sanningen är att den manliga polisen i genomsnitt har en fördel. Då kanske inte våldtäkt är en så pass big deal egentligen? För om du inte vill maximera dina chanser i ett sådant predikament, så verkar du inte förstå att det då tolkas som att våldtäktshändelsen inte är en så stor grej för hade det varit en stor grej att man håller på att bli våldtagen, då vill man väl rimligen maximera sina chanser för gynnsamt utfall?

Du resonerar väldigt grumligt lilla vän.

Vi kan spinna vidare diskussionen också:
Jag har nu valt att spinna vidare på diskussionen. Anser du att kvinnor och män är lika kapabla överlag? Varför/varför inte?

Citat:
Kvinnor hjälper varandra hela tiden och det är oftast tjejer/kvinnor som ingriper när de ser en annan tjej/kvinna trakasseras sexuellt.

Att ropa på hjälp är inte mkt till hjälp. Helst vill man att någon tar bort våldtäktsmannen ifrån en!

Citat:

Vilka manliga soldater eller män kom till de tyska, vietnamesiska, koreanska, kinesiska, israeliska, ryska, osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv flickornas och kvinnornas hjälp? Men fråga du dem gärna om vilka de hellre hade sett komma, manliga eller kvinnliga soldater...... Det finns ingen hejd på din idioti.

Män våldtar, mördar och torterar sen utbrister de med stolthet i rösten "Se, ni behöver oss visst det!"

Den enda som resonerar som en idiot är du. Du resonerar på ett oerhört korkat sätt. Men jag tror inte du ser det själv. Det är det som är det sorgliga.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-05-11 kl. 17:51.
Citera
2026-05-11, 17:54
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Gissar att det för Jenny9 också kvittar om främlingen hon möter ensam i skogen är man eller kvinna. Kanske dags således att slänga man eller björn-frågan på soptippen och ersätta den med människa eller björn istället.

Ett våldtäktsförsök kanske inte är en så stor grej för feministen Jenny i grund och botten. Ifall man inte bryr sig om att maximera sin chans till gynnsamt utfall genom att välja en manlig polis, så säger det ganska mycket om hur man ser på våldtäktsförsöket eller ens förvirring. Men det kan ju tänkas vara så att våldtäktsförsöket inte uppfattas som särskilt allvarligt för hade det gjort det, då vill man ju rimligen maximera sina chanser till gynnsamt utfall genom att välja den manliga polisen.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-05-11 kl. 18:11.
Citera
2026-05-11, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Ett våldtäktsförsök kanske inte är en så stor grej för feministen Jenny i grund och botten. Ifall man inte bryr sig om att maximera sin chans till gynnsamt utfall genom att välja en manlig polis, så säger det ganska mycket om hur man ser på våldtäktsförsöket. Våldtäktsförsöket kan inte uppfattas som särskilt allvarligt för hade det gjort det, då vill man ju rimligen maximera sina chanser till gynnsamt utfall.

Men Pelle, jag svarade på ett hypotetiskt exempel eller hur. I verkligheten brukar poliser i stort sett aldrig råka på ett pågående våldtäktsförsök. Vanligtvis brukar polisen kontaktas efter att brottet har begåtts. Det finns alltså nästan aldrig några (våldtäkts)offer som i förväg kan välja om en manlig eller kvinnlig polis ska ingripa. Troligen vill offret att vem som helst ska råka komma förbi och avbryta och skulle högst sannolikt skita i könet på eventuell polis som eventuellt råkade komma förbi

Vad har detta överhuvudtaget med min syn på våldtäkt och våldtäktsförsök att göra?

Nu vet jag inte hur poliser avbryter våldtäktsförsök eftersom det sker så fruktansvärt sällan men jag hoppas att de har träning och olika vapen/verktyg att ta till om det nu skulle ske. Och det gäller högst sannolikt både för manliga och kvinnliga poliser.

Läs på om våldtäktsmäns mentalitet, oftast är de ute efter minsta möjliga motstånd och brukar göra allt för att inte bli påkomna. Oftast väljer de ut fysiskt små kvinnor osv osv.
Citera
2026-05-11, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Nej det har jag inte. Jag har heller ingen statistik att luta mig mot som säger att rullstolsburna poliser är sämre än poliser som kan använda benen.

Du gör dig själv till en funktionell idiot om du avvisar en så självklar slutsats.

Ja ok, så allt vi har är dina antaganden

Har du jobbat inom polisen? Har du jobbat med kvinnliga poliser? Har du pratat med ett stort antal manliga poliser som jobbar/jobbat med kvinnliga poliser?

Naturligtvis har män och kvinnor inom poliskåren olika fysiska förutsättningar men har du superkoll på hur detta spelar ut i verkligheten?

Det borde ju finnas massor med statistik på detta med tanke på att kvinnor varit involverade inom polisen sen 1900-talets början. Om kvinnliga poliser får sina manliga poliser skadade och utsatta borde det ju synas nånstans (hur jävla jämställda vi nu än är).
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-11 kl. 18:33.
Citera
2026-05-11, 18:32
Avslutad
Citat:
Du missförstår det hypotetiska scenariot:
Du har verkligen svårt att förstå dig på vad ett hypotetiskt scenario är. Du håller på att bli våldtagen, förstår du vad det innebär? Det är den informationen du har framför dig att ta ställning till. Inget annat. Allt annat är okänd info.

Du kan nu göra ett val - att en manlig polis dyker upp eller en kvinnlig polis. Du väljer den kvinnliga.

Den rimliga tolkningen är att du ser den manliga och kvinnliga polisen som lika kapabel:
Låt oss resonera lite kring detta. Vi kan anta en sak och det är att du ser den manliga och kvinnliga polisen som lika kapabla för ifall du inte ser dem som lika kapabla, då är det ju givetvis helt absurt av dig att hävda att det kvittar vilken polis som kommer till undsättning. Givetvis vill man att den mer kapabla polisen kommer till undsättning för då ökar ju chansen för gynnsamt utfall för en själv.

Du ignorerar det fysiska övertaget som manliga poliser har i genomsnitt:
Med antagandet att jag har rätt kring att du anser att båda poliserna är lika kapabla, då verkar du nu helt plötsligt ignorera att män har det fysiska övertaget? Hur kan de då vara lika kapabla ifall män har det? Det kan de ju inte vara. Både en manlig och kvinnlig polis kan kalla på förstärkning absolut, men vem har högst chans att fysiskt oskadliggöra gärningspersonen? Det är den manliga polisen. Så ditt svar är helt befängt.

Komiken i det hela:
Men om vi enbart utgår ifrån att det kvittar vem som kommer till undsättning trots att alla intellektuellt ärliga vet att den objektiva sanningen är att den manliga polisen i genomsnitt har en fördel. Då kanske inte våldtäkt är en så pass big deal egentligen? För om du inte vill maximera dina chanser i ett sådant predikament, så verkar du inte förstå att det då tolkas som att våldtäktshändelsen inte är en så stor grej för hade det varit en stor grej att man håller på att bli våldtagen, då vill man väl rimligen maximera sina chanser för gynnsamt utfall?

Du resonerar väldigt grumligt lilla vän.

Vi kan spinna vidare diskussionen också:
Jag har nu valt att spinna vidare på diskussionen. Anser du att kvinnor och män är lika kapabla överlag? Varför/varför inte?

Att ropa på hjälp är inte mkt till hjälp. Helst vill man att någon tar bort våldtäktsmannen ifrån en!

Den enda som resonerar som en idiot är du. Du resonerar på ett oerhört korkat sätt. Men jag tror inte du ser det själv. Det är det som är det sorgliga.

Hur ingriper en ensam polis, oavsett kön, som råkar stöta på ett pågående våldtäktsförsök?

1. Hoppar denne på våldtäktsmannen och brottar ner denne? Och hoppas på att våldtäktsmannen inte är starkare och mer tränad än hen själv?

2. Har de tagit fram sitt vapen och får kontroll över våldtäktsmannen på det sättet tills förstärkning kommer?

Vilka manliga soldater eller män kom till de tyska, vietnamesiska, koreanska, kinesiska, israeliska, ryska, osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv flickornas och kvinnornas hjälp? Men fråga du dem gärna om vilka de hellre hade sett komma, manliga eller kvinnliga soldater......

Svara bara på min fråga. Jag svarar ju på dina frågor

Tex, vilka män kom till de vietnamesiska kvinnornas hjälp som massvåldtogs av de amerikanska soldaterna i byarna?
Citera
2026-05-11, 18:38
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Hur ingriper en ensam polis, oavsett kön, som råkar stöta på ett pågående våldtäktsförsök?

1. Hoppar denne på våldtäktsmannen och brottar ner denne? Och hoppas på att våldtäktsmannen inte är starkare och mer tränad än hen själv?

2. Har de tagit fram sitt vapen och får kontroll över våldtäktsmannen på det sättet tills förstärkning kommer?

Vilka manliga soldater eller män kom till de tyska, vietnamesiska, koreanska, kinesiska, israeliska, ryska, osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv flickornas och kvinnornas hjälp? Men fråga du dem gärna om vilka de hellre hade sett komma, manliga eller kvinnliga soldater......

Tex, vilka män kom till de vietnamesiska kvinnornas hjälp som massvåldtogs av de amerikanska soldaterna i byarna?

Du fattar fortfarande inte alltså? Varför tror du att kompletterande information är avskalat ifrån det hypotetiska scenariot? Ta dig en funderare på det du.
Citera
2026-05-11, 18:48
Avslutad
Citat:
Du fattar fortfarande inte alltså? Varför tror du att kompletterande information är avskalat ifrån det hypotetiska scenariot? Ta dig en funderare på det du.

Sluta göm dig bakom en massa högtravande floskler och svara på mina frågor
Citera
2026-05-11, 18:59
Medlem
Citat:

Du känner inte till några fler parametrar än könet. Det är premissen för det hypotetiska scenariot.

Och vad fan har soldater i Vietnam med saken att göra?

Du är ju virrigare än merapi.
Citera
2026-05-11, 19:01
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Sluta göm dig bakom en massa högtravande floskler och svara på mina frågor

Det är du som inte begriper. Svarar på det andra sedan.
Citera
2026-05-11, 19:19
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Naturligtvis har män och kvinnor inom poliskåren olika fysiska förutsättningar men har du superkoll på hur detta spelar ut i verkligheten?

Det borde ju finnas massor med statistik på detta med tanke på att kvinnor varit involverade inom polisen sen 1900-talets början. Om kvinnliga poliser får sina manliga poliser skadade och utsatta borde det ju synas nånstans (hur jävla jämställda vi nu än är).

Det är nog snarare så att kvinnliga poliser är mer skadade och utsatta just för att de är så svaga jämfört med manliga poliser.
Citera
2026-05-11, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Du känner inte till några fler parametrar än könet. Det är premissen för det hypotetiska scenariot.

Och vad fan har soldater i Vietnam med saken att göra?

Du är ju virrigare än merapi.

Det har jag svarat på

Det var Pellefjanten som drog manliga soldater med mera i kompotten. Försök hänga med.

Och du ligger på ungefär samma idiot-nivå som Pelle
Citera
2026-05-11, 20:45
Avslutad
Citat:
Det är du som inte begriper. Svarar på det andra sedan.

Ser framemot dina svar. Det är så sällan man får tydliga och raka svar på raka frågor från dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in