2026-05-11, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Svara på frågan istället vetja för den testar något väsentligt.

Vem har anklagat alla kvinnor för att ljuga om sexuellt våld? Det där låter som en halmgubbe.

Det går alldeles utmärkt att inneha åsikten att kvinnor ibland ljuger om sexuella övergrepp samtidigt som man bryr sig om kvinnors otrygghet.

Det kvittar, varken den manliga eller kvinnliga polisen kommer ju hoppa på våldtäktsmannen och börja fajtas med honom. De kommer med största sannolikhet använda något av sina vapen. Dessutom kommer de alltid komma två.

Gissa
Citera
2026-05-11, 15:54
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det kvittar, varken den manliga eller kvinnliga polisen kommer ju hoppa på våldtäktsmannen och börja fajtas med honom. De kommer med största sannolikhet använda något av sina vapen. Dessutom kommer de alltid komma två.

Gissa

Han har satt villkoret för det hypotetiska scenariot. Du kan välja mellan 1 manlig eller 1 kvinnlig polis. Det är inte fråga om att två poliser kommer.

Det hypotetiska scenariot testar vad du verkligen tror på (med antagandet att du svarar ärligt). Så istället för att ducka, svara på frågan.
Citera
2026-05-11, 15:57
Avslutad
Citat:
Det du säger bestyrker vår poäng. Ifall det handlar om dålig utbildning och dålig träning som anledning varför vissa poliser ibland tappar det och vi tänker oss att träningen är adekvat för könen överlag, vilket kön har en fördel? Mannen! Punkt slut.

Ingen säger emot att även manliga poliser kan ha klen fysisk prestanda. Det handlar om skillnader på gruppnivå! Individuell variation är förväntat.

Nu ger du dig.

Hur ser polisyrket ut enligt dig? Vad innebär det enligt dig? I Sverige. I tex två städer som Stockholm och Halmstad?
Senast redigerad av Jenny9 2026-05-11 kl. 16:05.
Citera
2026-05-11, 15:58
Avslutad
Citat:
Han har satt villkoret för det hypotetiska scenariot. Du kan välja mellan 1 manlig eller 1 kvinnlig polis. Det är inte fråga om att två poliser kommer.

Det hypotetiska scenariot testar vad du verkligen tror på (med antagandet att du svarar ärligt). Så istället för att ducka, svara på frågan.

Det kvittar om det är en manlig eller kvinnlig polis
Citera
2026-05-11, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Hände i din hemstad för ett par år sen när ett gäng importerade araber våldtog en svensk 20-årig kvinna i en park. Så uppenbarligen vet jag mer än dig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GMjEL6/doms-for-grov-valdtakt

Men nu var mitt exempel hypotetiskt. Du vet det som du brukar tjata om att din älskade man eller björn-fråga är.

Så säg att du blir attackerad av en arab, och du ställs inför möjligheten att bli hjälpt av EN polis. Du får två val, antingen en kvinnlig polis eller en manlig. Någon övrig information har du inte tillgång till, utan endast könet. Vem väljer du?

Det händer typ aldrig att en polis/poliser råkar stöta på en pågående våldtäkt.

Det kvittar om det är en manlig eller kvinnlig polis. Med tanke på mentaliteten hos våldtäktsmän så kommer han inte börja fajtas med en polis eller civil för den delen heller utan försöka fly därifrån så fort som möjligt.
Citera
2026-05-11, 16:06
Medlem
Pellefant775s avatar
Citat:

Trams och absurditet:
Jag har svårt att tro att du skulle tänka så i stundens hetta. Ser du män och kvinnor som lika kapabla att kunna hjälpa en kvinna som håller på att bli våldtagen? I sådana fall så förmodar jag att du uppmuntrar till att män inte behöver ta lika mycket ansvar ifall de ser en kvinna bli våldtagen som tidigare. Jag menar, ifall båda könen är lika kapabla, så känns det ju orättvist ifall en man ska offra sig för en kvinna liksom ifall ett annat kvinnligt vittne är lika kapabel som det manliga vittnet? Vore bra att se lite fler kvinnor som offrar sig för andra kvinnor.

Det här är givetvis rena fånerier som du sysslar med.

Och givetvis är du förmodligen även av åsikten att kvinnliga soldater är lika kapabla som manliga soldater? Hade Ryssland gett sig på Sverige så hade du känt dig lika trygg med kvinnliga soldater som manliga?

Vad händer i krig med kvinnor och barn? Exakt. Du vet vad som händer och vilka vill du då ha vid din sida som verkligen skyddar dig? Manliga soldater huvudsakligen eller helt och hållet, inte kvinnliga.

Kolla du på navy seals i USA och hur det ser ut med könsfördelningen där. Sedan tar du dig en rejäl funderare på varför det ser ut så.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-05-11 kl. 16:10.
Citera
2026-05-11, 16:35
Medlem
Citat:

Du är en idiot.
Senast redigerad av Joe88 2026-05-11 kl. 16:43.
Citera
2026-05-11, 16:46
Medlem
Citat:
Trams och absurditet:
Jag har svårt att tro att du skulle tänka så i stundens hetta. Ser du män och kvinnor som lika kapabla att kunna hjälpa en kvinna som håller på att bli våldtagen? I sådana fall så förmodar jag att du uppmuntrar till att män inte behöver ta lika mycket ansvar ifall de ser en kvinna bli våldtagen som tidigare. Jag menar, ifall båda könen är lika kapabla, så känns det ju orättvist ifall en man ska offra sig för en kvinna liksom ifall ett annat kvinnligt vittne är lika kapabel som det manliga vittnet? Vore bra att se lite fler kvinnor som offrar sig för andra kvinnor.

Och givetvis är du förmodligen även av åsikten att kvinnliga soldater är lika kapabla som manliga soldater? Hade Ryssland gett sig på Sverige så hade du känt dig lika trygg med kvinnliga soldater som manliga?

Vad händer i krig med kvinnor och barn? Exakt. Du vet vad som händer och vilka vill du då ha vid din sida som verkligen skyddar dig? Manliga soldater huvudsakligen eller helt och hållet, inte kvinnliga.

Kolla du på navy seals i USA och hur det ser ut med könsfördelningen där. Sedan tar du dig en rejäl funderare på varför det ser ut så.

Gissar att det för Jenny9 också kvittar om främlingen hon möter ensam i skogen är man eller kvinna. Kanske dags således att slänga man eller björn-frågan på soptippen och ersätta den med människa eller björn istället.
Citera
2026-05-11, 16:47
Avslutad
Citat:
Trams och absurditet:

Som vanligt med dig spårar det fort ur. Vi pratar alltså inte längre om ifall en polis ingriper utan om om civila ingriper eller inte? Vi pratar ju här om rena överfallsvåldtäkter och med tanke på mentaliteten hos de flesta våldtäktsmän så hade det troligen räckt med att göra sig hörd för att avbryta våldtäkten och för att våldtäktsmannen skulle fly från platsen.

Fattar inte riktigt din förklaring till varför ett manligt vittne inte skulle agera.

Kvinnor hjälper varandra hela tiden och det är oftast tjejer/kvinnor som ingriper när de ser en annan tjej/kvinna trakasseras sexuellt.

Citat:

Sluta projicera

Citat:

Vilka manliga soldater eller män kom till de tyska, vietnamesiska, koreanska, kinesiska, israeliska, ryska, osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv osv flickornas och kvinnornas hjälp? Men fråga du dem gärna om vilka de hellre hade sett komma, manliga eller kvinnliga soldater...... Det finns ingen hejd på din idioti.

Män våldtar, mördar och torterar sen utbrister de med stolthet i rösten "Se, ni behöver oss visst det!"
Citera
2026-05-11, 16:47
Avslutad
Citat:
Du är en idiot.

Du är bortom räddning
Citera
2026-05-11, 16:48
Avslutad
Citat:
Gissar att det för Jenny9 också kvittar om främlingen hon möter ensam i skogen är man eller kvinna. Kanske dags således att slänga man eller björn-frågan på soptippen och ersätta den med människa eller björn istället.

Joey boy då, du är ändå närmre 40. Du borde inte vara såhär korkad.
Citera
2026-05-11, 17:05
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ok, så du har inget som helst underlag eller någon statistik alls att luta dig mot.

Nej det har jag inte. Jag har heller ingen statistik att luta mig mot som säger att rullstolsburna poliser är sämre än poliser som kan använda benen.

Du gör dig själv till en funktionell idiot om du avvisar en så självklar slutsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in