2026-05-10, 22:02
  #385
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Ingen skugga över Pablo och var beslutet. Det är inte där matchen förloras utan det är när sopan missar friläget. Vem var det? Han kan ha kostat kontraktet för West Ham.

Fernandes.

Det är en fysisk sport, och det var inte som att Pablo försökte bryta armen på Raya. Man kan inte gärna anklaga Pablo för något nä, och han lär ha nog med att tänka på det själv.
Citera
2026-05-11, 06:55
  #386
Medlem
Sett VAR-situationen massor med ggr och förstår verkligen inte beslutet. Hur är det inte tillåtet att placera sig där bollen är väg att landa och när fick målvakter fri lejd till bollen i England? Snubben tar ju platsen före målvakten kommer dit.

Fanns väl flera andra fouls åt båda håll att blåsa för men ”nr 19 foul på målvakten”? Öh? Tycker han istället kunde valt knuffen av spelaren in i mål så att denne därefter täcker skottet bakom mållinjen eller någon av fasthållningarna. Målvakten var typ den ende av 15-16 spelare i straffområdet som inte var inblandad i en närkamp. Märkligt.
Citera
2026-05-11, 07:13
  #387
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Nu jämför du med andra storklubbar. Jag tror att storklubbar har mer "tur" med domslut jämfört med mindre klubbar.

Det har du rätt i.
Citera
2026-05-11, 07:34
  #388
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Sett VAR-situationen massor med ggr och förstår verkligen inte beslutet. Hur är det inte tillåtet att placera sig där bollen är väg att landa och när fick målvakter fri lejd till bollen i England? Snubben tar ju platsen före målvakten kommer dit.

Fanns väl flera andra fouls åt båda håll att blåsa för men ”nr 19 foul på målvakten”? Öh? Tycker han istället kunde valt knuffen av spelaren in i mål så att denne därefter täcker skottet bakom mållinjen eller någon av fasthållningarna. Målvakten var typ den ende av 15-16 spelare i straffområdet som inte var inblandad i en närkamp. Märkligt.

Du har helt rätt i att det är tillåtet att placera sig vart man vill innan bollen kommer dit. Det är också det Arsenal utnyttjat bra på sina hörnor, genom att screena målvakten.
Det är dock inte tillåtet att hålla fast målvaktens arm när väl bollen kommer dit. Det är en solklar foul, och tystnaden här på forumet (efter den omedelbara upprördheten) visar också på det. Inte ens de största Arsenalhatarna kan argumentera annat.
Citera
2026-05-11, 07:52
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du har helt rätt i att det är tillåtet att placera sig vart man vill innan bollen kommer dit. Det är också det Arsenal utnyttjat bra på sina hörnor, genom att screena målvakten.
Det är dock inte tillåtet att hålla fast målvaktens arm när väl bollen kommer dit. Det är en solklar foul, och tystnaden här på forumet (efter den omedelbara upprördheten) visar också på det. Inte ens de största Arsenalhatarna kan argumentera annat.

Men nr 19 håller väl inte fast målvakten? Det är väl nr 25 i så fall?

Ser 2-5 fouls han kunde dömt för där jag tycker knuffen av spelaren över mållinjen är tydligast, så även om jag gärna hade sett resultatet 1-1 så var det samlat nog korrekt bortdömt. Men förstår som sagt inte beslutet (förklaringen).
Citera
2026-05-11, 08:32
  #390
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Men nr 19 håller väl inte fast målvakten? Det är väl nr 25 i så fall?

Ser 2-5 fouls han kunde dömt för där jag tycker knuffen av spelaren över mållinjen är tydligast, så även om jag gärna hade sett resultatet 1-1 så var det samlat nog korrekt bortdömt. Men förstår som sagt inte beslutet (förklaringen).
Jag trodde först att det just var knuffen som skulle vara det som orsakade frisparken men sen när jag såg reprisbilderna vevas förstod jag att det var målvakten de inriktat sig på. Det var ju också det som många spelare + Arteta tecknade för när de slog på sina armar och som jag då först trodde det var hands de tecknade för men det var ju att målvakten fick en arm över sin hals och vilket det väl också dömdes för.....nä jag hade inget ljud på.
Citera
2026-05-11, 09:09
  #391
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Men nr 19 håller väl inte fast målvakten? Det är väl nr 25 i så fall?

Ser 2-5 fouls han kunde dömt för där jag tycker knuffen av spelaren över mållinjen är tydligast, så även om jag gärna hade sett resultatet 1-1 så var det samlat nog korrekt bortdömt. Men förstår som sagt inte beslutet (förklaringen).

Det är Pablo (19) som greppar Rayas arm och det som blir en avgörande foul. Sen drar ju 25 Raya i tröjan också.

Visst är det många andra situationer också, bl.a. Rice livtag. Jag vill att sånt ska bestraffas men de behandlas väldigt inkonsekvent, med övervikt på att de tillåts. T.ex gjorde ju Bernardo Silva exakt samma mot Everton.
Citera
2026-05-11, 09:48
  #392
Medlem
Drickbacks avatar
Huvuddomaren och VAR hade fel igår vilket är rätt uppenbart om man öppnar ögonen. Ja Raya situationen i sig är straffbart men det sker en fasthållning innan dess och ja hörnan är slagen och bollen är luften när det sker. Korrekt beslut är att det ska utdömas straffspark till West Ham då det sker före nästa incident.

För övrigt sjukt om någon kommer fram till att Raya är världens bästa för ett friläge när han inte är ens nr 1 i sitt land. Finns några före på listan inte minst när det gäller frilägen…
Citera
2026-05-11, 11:16
  #393
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Huvuddomaren och VAR hade fel igår vilket är rätt uppenbart om man öppnar ögonen. Ja Raya situationen i sig är straffbart men det sker en fasthållning innan dess och ja hörnan är slagen och bollen är luften när det sker. Korrekt beslut är att det ska utdömas straffspark till West Ham då det sker före nästa incident.

För övrigt sjukt om någon kommer fram till att Raya är världens bästa för ett friläge när han inte är ens nr 1 i sitt land. Finns några före på listan inte minst när det gäller frilägen…

Haha. Tänk om det hade varit det motsatta och det var Arsenal som gjorde målet. Alla vet vad du hade skrivit då.

Sen får du gärna citera mig i rätt forum när du svarar på ett inlägg jag gjort. Du vet, det är så det fungerar på ett diskussionsforum. Jag gjorde en "hot take", svara mig gärna och utveckla vilka målvakter du anser är bättre. Jag säger vad jag tycker, det betyder inte att jag har rätt. Till skillnad mot dig som alltid har rätt.
Citera
2026-05-11, 16:45
  #394
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Tottenham verkar redan börjat fira men är inte det lite tidigt? Tror (och ffa hoppas) att Leeds inte bara ställer in skorna, trots bortamatch. Tottenham har definitivt högre högstanivå, men också lägre lägstanivå.

Som Arsenalfan kommer jag att sakna vilkendera av Londonlagen. Men hejar mot bättre vetande på Leeds ikväll!
Citera
2026-05-11, 19:27
  #395
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Tottenham verkar redan börjat fira men är inte det lite tidigt? Tror (och ffa hoppas) att Leeds inte bara ställer in skorna, trots bortamatch. Tottenham har definitivt högre högstanivå, men också lägre lägstanivå.

Som Arsenalfan kommer jag att sakna vilkendera av Londonlagen. Men hejar mot bättre vetande på Leeds ikväll!
Ja verkligen mot bättre vetande eftersom vårt landslag (och därmed vi) tjänar på att ha spelarna i så bra ligor som möjligt....eller hur?
Citera
2026-05-11, 19:30
  #396
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja verkligen mot bättre vetande eftersom vårt landslag (och därmed vi) tjänar på att ha spelarna i så bra ligor som möjligt....eller hur?

Tror du Bergwall och Kulan är kvar i Tottenham I CH? Kulan har visserligen inte spelat på ett år så hans värde på marknaden kan nog ifrågasättas (vågar nån annan talang risken med en invalid)

Leeds är en trevligare klubb att hålla lite extra på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in