2026-05-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Jo det framgår i TS. Jag undrar bara vilka dessa stolpskott är som följer med honom hem.
Dessa kvinnor skulle ALDRIG följa med en okänd svensk man som vill bjuda hem dem på te i en sån situation "fy f-n vilket creep, hur dum tror han att jag är? Följa hem på te? Jäkla psycho!"

Men när det är en utlänning tänker kvinnorna "men så spännande, en tråkig svensk man skulle aldrig göra nåt så spontant och härligt som att bjuda en främling som väntar på bussen hem och bjuda på te helt utan baktankar, det här blir något att berätta för Mia och Linda!".
Citera
2026-05-11, 13:51
Medlem
..som att fiska med dynamit..
Citera
2026-05-11, 13:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
Saxat ur gp. Händelsen ägde rum på hisingen, Göteborg.
tyvärr betalvägg.
vem är kulturberikaren som fick 4 års fängelse och livstids utvisning.

"Hon skulle ha tagit tåget men lockades av mannens erbjudande om te. Precis när mannen serverat den varma drycken våldtog han henne.
Efteråt uttryckte han att kvinnan aldrig skulle få lämna bostaden: ”Jag ska dräpa dig”.
Till slut flydde hon genom ett vädringsfönster, sju och en halv meter över marken. Kvinnan fick livshotande skador i fallet."

Framkommer att han satt tebjudning i system.
avskum!

Vem följer med en komplett främling som vill bjuda på te i sitt hem?

Hon lockades av hans erbjudande?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-05-11 kl. 13:56. Anledning: Tillägg
Citera
2026-05-11, 13:58
Medlem
-GGs avatar
Det måste ändå kännas snopet.

Man blir bjuden på te, en vanlig dryck som också har ro och lugn ingraverat i sin essens, är hel och fin i kroppen. Och det slutar med att man måste hoppa sju meter och skada sig livshotande för att över huvud taget kunna lämna platsen.
Citera
2026-05-11, 14:00
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Ännu en gång fallerar svensk journalism. Detta väcker ju bara fler frågor än det ger svar. En som står på en tågstation och är på väg hem mitt i natten ändrar inte plötsligt planerna och följer med en främmande man hem för att dricka te istället!
Lika troligt som att jag skulle träffa Jesus och Elvis i ett UFO. Om jag sen ringer tidningarna skulle de då skriva en artikel om det?
Hehe ja jag är chockad faktiskt. Nä troligtvis inte 😅

Citat:
Ursprungligen postat av HardyHonkala
Dessa kvinnor skulle ALDRIG följa med en okänd svensk man som vill bjuda hem dem på te i en sån situation "fy f-n vilket creep, hur dum tror han att jag är? Följa hem på te? Jäkla psycho!"

Men när det är en utlänning tänker kvinnorna "men så spännande, en tråkig svensk man skulle aldrig göra nåt så spontant och härligt som att bjuda en främling som väntar på bussen hem och bjuda på te helt utan baktankar, det här blir något att berätta för Mia och Linda!".
Haha ja det är så märkligt det hela. Men alla kvinnor är inte så korkade tack å lov 😊
Citera
2026-05-11, 14:00
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det här kunde jag få fram också...

Riktig drömkille alltså. För övrigt kan jag ju bara undra vem som inte är svensk som uttrycker sig ”jag ska dräpa dig”?

Kan vara en kulturberikare som ansträngt sig på SFI utbildningen. Men även det låter osannolikt.
Citera
2026-05-11, 14:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ännu en gång fallerar svensk journalism. Detta väcker ju bara fler frågor än det ger svar. En som står på en tågstation och är på väg hem mitt i natten ändrar inte plötsligt planerna och följer med en främmande man hem för att dricka te istället!
Lika troligt som att jag skulle träffa Jesus och Elvis i ett UFO. Om jag sen ringer tidningarna skulle de då skriva en artikel om det?

Har absolut själv snackat hem brudar mitt i natten som jag mött på stan, men då var det brudar som hade kommit från krogen och som man kunde locka med en eftersläckare. Men ingen hade nog hängt med om man frågat om de ville ha te.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-05-11 kl. 14:05.
Citera
2026-05-11, 14:08
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Håller med. Ingen vid sina sinnes fulla bruk skulle tacka ja till att gå hem och dricka te hos en främmande människa, om man nu inte själv känner attraktion till den personen. Te liksom? Det är ju det mossigaste erbjudandet man kan få. Då blir man ju hellre bjuden på vad som helst annat.
Citera
2026-05-11, 14:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Låter helt jävla sjukt. En främling kommer fram och "bjuder på te". Är inte det kodord för "bjuder på kuk"?

Jo jävligt märkligt. Är ju allmänt känt detta med Hej vill du ha lite te? Är lika med Hej vill du knulla?

Dock kan ju en person tackat ja ändra sig efter. Utöver att det säkert finns personer som faktiskt tror det handlar om att dricka te.
Citera
2026-05-11, 14:21
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Haha, svenska kvinnor och deras dejting, LOL
Vet vi att hon var svensk?
Citera
2026-05-11, 14:26
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Haha, svenska kvinnor och deras dejting, LOL

Hon hade inga fördomar iaf utan följde glatt med för lite tedrickande.
Citera
2026-05-11, 14:54
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Jag tycker inte man skall skuldbelägga kvinnan alls. Det är synd om henne.
Det skall betonas hårt.

Men som en sidenote.
På samma gång har jag nog sett 20 fall av kvinnor i min vänskapskrets som bara senaste månaderna blivit tillsammans med män där jag såg röda flaggor direkt.
De blir ihop med någon manipulativ jävla pajas som bygger hela sin personlighet på "The Game" och sedan blir de besvikna för att den "roliga killen" visade sig vara totalt värdelös, substanslös och opålitlig.

"Men han är ju rolig", "men han är ju charmig", "Men han är så attraktiv när han dominerar rummet med sitt struntprat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in