2026-05-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det här kunde jag få fram också...

Riktig drömkille alltså. För övrigt kan jag ju bara undra vem som inte är svensk som uttrycker sig ”jag ska dräpa dig”?

Vem gör det som är svensk?
Citera
2026-05-11, 12:15
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vettmaskinen
Men om du läser artikeln så sägs det att han även tidigare har bjudit på te hemma till en kvinna och blivit våldsam.
Han bjuder på te sena kvällar/nätter vid centralen och hållplatser.
Naiva, korkade svenska brudar är stolta antirasister: de hoppar självmant ut från höga höjder.
Jo det framgår i TS. Jag undrar bara vilka dessa stolpskott är som följer med honom hem.
Citera
2026-05-11, 12:18
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Vem gör det som är svensk?

Äldre svenskar kanske? Crille P sa väl iofs dråpare, men det är väl typ likvärdigt?
Citera
2026-05-11, 12:27
Medlem
Länk till artikeln: https://www.gp.se/krim/man-bjod-pa-te-och-valdtog-kvinnan-flydde-genom-fonster.7153ce5c-93b4-49e5-a260-a8c5c0f94af4

Ur artikeln:

"I domen står det: "tingsrättens bestående intryck är att han söker kontakt på detta sätt, genom att på småtimmarna och tidig morgon uppehålla sig på hållplatser och tågstationer."

Han hade även gjort samma sak mot en annan kvinna då han släpat hem henne från en busshållplats och satt på porrfilm och sedan strypt henne. När hon inte ville knulla ska han ha ropat och undrat varför hon ens följde med.

Så han verkar gå fram till ensamma kvinnor på stationer och erbjuda te hemma hos sig. Tyder på någon tedrickarkultur, typ Iran eller Afghan eller Indier. Väl där så har han väl bilden att de ska betala eller att de inser att dricka te är synonymt med strypsex.

Kvinnorna kan kanske ha varit från samma land eller om de är svenska så tänker jag mig vänsterstilen, ungefär de som bor i Majorna och Kville och tänker "Nä, jag vet att det är skumt att gå hem till en man jag precis har träffat men han verkar trevlig och det vore väldigt rasistiskt av mig att anta det värsta om denna stackars invandrare"

Nu fick 20-åringen som hoppade ut genom fönstret betala med men för livet vilket är synd.

Vi får hoppas att vår slappa hovrätt eller migrationsdomstol inte stoppar utvisningen av någon minimal anledning.
Citera
2026-05-11, 12:39
Medlem
Namn på gm tack
Citera
2026-05-11, 12:50
Medlem
Måste vara väldigt trasiga utsatta kvinnor som låter sig raggas upp av okända vid hållplatser nattetid. Traffickingoffer?
Citera
2026-05-11, 12:55
Avslutad
Mål nr krävs. så kan man snabbt konstatera vem GM är. Står det när domen kom och vilken tingsrätt underlättar detta oerhört.
Citera
2026-05-11, 13:01
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Det här kunde jag få fram också...

Riktig drömkille alltså. För övrigt kan jag ju bara undra vem som inte är svensk som uttrycker sig ”jag ska dräpa dig”?
Han kanske var norrman.
Citera
2026-05-11, 13:34
Medlem
Citat:
Äldre svenskar kanske? Crille P sa väl iofs dråpare, men det är väl typ likvärdigt?

Dråpare betyder ju något annat, "jag ska dräpa dig" låter mest som något en norrman skulle säga
Citera
2026-05-11, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Dråpare betyder ju något annat, "jag ska dräpa dig" låter mest som något en norrman skulle säga
Dråpare är en person som dräper människor.
Citera
2026-05-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Dråpare är en person som dräper människor.

Det är sant, jag läste det som "klåpare" av någon anledning.
Citera
2026-05-11, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
"Hon skulle ha tagit tåget men lockades av mannens erbjudande om te."
Så hon var på centralstationen för att ta sitt tåg å denna främling dök upp å erbjöd då om en kopp te?
Ännu en gång fallerar svensk journalism. Detta väcker ju bara fler frågor än det ger svar. En som står på en tågstation och är på väg hem mitt i natten ändrar inte plötsligt planerna och följer med en främmande man hem för att dricka te istället!
Lika troligt som att jag skulle träffa Jesus och Elvis i ett UFO. Om jag sen ringer tidningarna skulle de då skriva en artikel om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in