2026-05-11, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, och det här är baksidan med att "skynda" sig in i situationer baserat på känslor i stunden.
Jag säger inte att N & V inte är kära och eller inte har känslor för varandra, men relationer handlar ju om ett givande och tagande.

Samtidigt så säger förnuftet att man inte lär känna en person fullt ut efter bara några få månader.

Väljer man att skaffa barn tillsammans så är det ännu viktigare med en grogrund att stå på, att man har tiden för sig och förmedlar, stabilitet, närhet, lugn och trygghet inför barnen.

Om jag ska grunda mina gissningar på det man öppet ser så anar jag att tiden nu hunnit ikapp V & N och att den "stora förälskelsen" som de kände i början har lagt sig en smula.

Älskar man någon innerligt så finns man för varandra i vått och torrt och som förälder ser man dessutom till att finnas där på heltid för sina små guldklimpar.

N var medveten om att hon blev tillsammans med en person som har/hade en historia av beroendeproblematik med tillhörande depression då hon ivrigt följt hockeyspelare och SHL under en längre tid starkt påhejad av sin intresserade mamma i bakgrunden.

Däremot vet jag inte hur väl V egentligen kände till N:s historia mer än att hon varit på AOM innan hon själv tog kontakt med V.?!?

Nu kan man bara ana resultatet av den själv valda kärleks-speeden mellan N & V.
Att de, i alla fall vad de två öppet visar nu har distanserat sig något från varandra och att prioriteringarna blir till en förlorad tid med barnen.

Ex. Åker N med barnen till V de helger inte A träffar stora C?
Kommer V till N de helger A träffar stora C?
Ska V vara den här bortamatch-pappan som bara kommer hem till sin familj ibland?

Det kan ju som sagt finnas flera olika rent praktiska anledningar till att det är som det är?
Men för en betraktares ögon förefaller det märkligt när en mamma inte väljer att ha sina barn som prio 1.
.
Jag känner inte till något annat SHL-"hockey par" som valt att leva "särbo" på det sättet V & N gör som gifta med barn.
Håller med dej till 100 % ❤️🙏 var inte alls meningen att låta hård .
Det är hans egna val att vara kvar i Karlstad ingen annas .
Har själv en man som spelat hockey i flera år och även i SHL.
Nä det är mycket ovanligt att man väljer att leva som särbo .
Så fort han är ledig så ägnar han all sin lediga tid med mej och barnen. Och oftast finns vi på plats och hejar på .
Tror inte N har åkt hem till V dom helger inte C träffat A utan varit i studion el shoppat med J . Tror inte heller V varit i Stockholm sen dom spelade in senast podd avsnittet.
Precis är man så förälskad i sin partner så ängar man varje lediga stund med han och och sina 2 små barn som alltid borde komma i första hand .
Men inte för N hon ser till att hon själv är nummer 1 och allt ska vara efter hennes egna önskemål .

Om jag ska vara ärlig så är vi fler som tror att det inte alls är så bra mellan N och V .
Man kan inte tvinga fram känslor att man ska bli blixtförälskad och bli med barn inom 2 månader och sen tro att allt ska vara tipptopp .
Det blir en chock för många då vardagen kommer in vilket jag tror det har gjort för dessa 2 .

Tror också N hade någon slags fantasi om att hon kunde ändra V att gå ifrån sitt tidigare liv till att leva ett Svenssons liv med vovve vila Volvo och barn. Man kan aldrig ändra på någons beteende om personen ej själv vill och V lever för äventyr och kvinnor sägs det från dom som vet
Citera
2026-05-11, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
J har slutat tagga V på samma sätt som förr. Då var det bilder på tjejerna var & varannan dag och taggar till höger och vänster. Antingen har hon tonat ner sig på hans/deras begäran eller så säger det nåt annat. Ihop med hennes olika citat. Kanske är inte allt frid och fröjd och hänger ihop med det ni skriver ovan.
Tror förklaring ligger närmast till hands att allt är inte guld och gröna skogar hos N & V .
Citera
2026-05-11, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
J har slutat tagga V på samma sätt som förr. Då var det bilder på tjejerna var & varannan dag och taggar till höger och vänster. Antingen har hon tonat ner sig på hans/deras begäran eller så säger det nåt annat. Ihop med hennes olika citat. Kanske är inte allt frid och fröjd och hänger ihop med det ni skriver ovan.

Jag kan ha helt fel men jag "tolkar" J:s citat som att, bland annat V ska guiltas.
Möjligen har han kanske haft en åsikt om N:s popartist-lek, "Pick me" promotion och den tiden det tar i anspråk till barnens nackdel. Hon är ju trots allt "mammaledig" och de ska även snart flytta till en ny miljö.

J & N kanske inte har fått den ack så glädjande reaktionen de önskade från V när de så stort hade en "överraskning" att delge honom och nu ska det därför ges igen.

Otrohetsryktena har säkerligen inte heller hjälpt till.

Men som sagt, bara en känsla jag får.
Jag kan vara helt ute och cykla....🚲🙈🤔

Ha en fin dag i försommarsolen! 🌞
Senast redigerad av Artmovie 2026-05-11 kl. 12:33.
Citera
2026-05-11, 13:08
Avslutad
Nicci borde ha valt någon spelare nära Stockholm. Om nu inte AIK eller DIF funkade så hade ju Södertälje kanske varit något.

Eller framförallt valt en legoknekt som enkelt hade flyttat till ett Stockholmslag..
Citera
2026-05-11, 13:49
Medlem
N har lagt ut "nya" bilder nu så man kan ju undra om de är gamla eller nytagna bilder?
Citera
2026-05-11, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalen78
N har lagt ut "nya" bilder nu så man kan ju undra om de är gamla eller nytagna bilder?
precis min tanke !
Tycker det är så löjligt och pinsamt om inte annat 🫣
Vem är det dom försöker lura och övertyga undrar jag ? V har lyst med sin frånvaro ett bra tag men så fort vi börjar nämna det . Så dycker han upp som gubben ur lådan 😂🤦‍♀️
Citera
2026-05-11, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalen78

Ja det kan man undra. Undrar varför Nicci valde just den låten "the hardest part"!?

Läs texten, mycket talande och känns så fel om allt är så bra. Allt tyder på att de läser och lyssnar på kritiken.

Möjligt att jag läser in mer än vad det är. Tycker ändå låtvalet är konstigt till dem bilderna på V och barnen enligt mig, är det bara jag!?
Citera
2026-05-11, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
precis min tanke !
Tycker det är så löjligt och pinsamt om inte annat 🫣
Vem är det dom försöker lura och övertyga undrar jag ? V har lyst med sin frånvaro ett bra tag men så fort vi börjar nämna det . Så dycker han upp som gubben ur lådan 😂🤦‍♀️

Eller hur!! Jag reagerade på låtvalet också, beskriver ganska mycket det vi misstänkt.
Citera
2026-05-11, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Eller hur!! Jag reagerade på låtvalet också, beskriver ganska mycket det vi misstänkt.
Likadant här ! Varför välja en sån text om nu allt är så bra . Skapar ju bara ännu mer tvivel 🙄

Första text raden lyder :

Ring mig för att få träffa dig
Statistik på telefon
Normalt behöver jag dig , den här gången vill jag inte gå

På sistone har jag vuxit till någon du inte känner .
Du hade chansen att älska henne men du gör det tydligen inte

Nej det gör du inte

Ska man tolka hela texten så tycker jag att den är kopplad till otrohetes rykterna som känns mer och mer sanna .
Men jag kanske överanalyserar 🤦‍♀️🙄

Och bara 2 av dessa bilder är nya resten är gamla bilder som hon redan delat så tror alla är gamla bilder
Senast redigerad av Famlove 2026-05-11 kl. 14:40.
Citera
2026-05-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Läste om V's skada och operation, på Hockeynews..
"På hemmaplan har frun Nicci Hernestig fått ta det stora ansvaret när Lodin har hoppat runt på kryckor.

– Nicci har gjort ett otroligt jobb och varit helt fantastisk. Hon har fått dra ett större lass nu genom det här och det har hon verkligen gjort bra."
Min första tanke var att NÄR har hon haft TID att ens hålla på att pendla och varför läggs det inte ut några foton på V och lilla C isf? (Hon kanske har lagt ut på Instagram? Jag ser inget från henne där)
Hahaha, som ett brev på posten kom det nu upp lite foton 😂
Citera
2026-05-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted

Citat:
Likadant här ! Varför välja en sån text om nu allt är så bra . Skapar ju bara ännu mer tvivel 🙄

Första text raden lyder :

Ring mig för att få träffa dig
Statistik på telefon
Normalt behöver jag dig , den här gången vill jag inte gå

På sistone har jag vuxit till någon du inte känner .
Du hade chansen att älska henne men du gör det tydligen inte

Nej det gör du inte

Ska man tolka hela texten så tycker jag att den är kopplad till otrohetes rykterna som känns mer och mer sanna .
Men jag kanske överanalyserar 🤦‍♀️🙄

Och bara 2 av dessa bilder är nya resten är gamla bilder som hon redan delat så tror alla är gamla bilder

Citat:
Ursprungligen postat av Majgull69
Hahaha, som ett brev på posten kom det nu upp lite foton 😂

Senaste inlägget på IG blir ganska motsägelsefullt!!

I ämnesraden: Livet🩷🧑‍🤝‍🧑🎶💃☀️

& N Väljer en sådan dyster låttext?

Varför taggar N inte V som förr om allt är så bra?
Varför lajkar inte V N:s inlägg som förr om det är så bra?

🤔🙄.
Citera
2026-05-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Jag kan ha helt fel men jag "tolkar" J:s citat som att, bland annat V ska guiltas.
Möjligen har han kanske haft en åsikt om N:s popartist-lek, "Pick me" promotion och den tiden det tar i anspråk till barnens nackdel. Hon är ju trots allt "mammaledig" och de ska även snart flytta till en ny miljö.

J & N kanske inte har fått den ack så glädjande reaktionen de önskade från V när de så stort hade en "överraskning" att delge honom och nu ska det därför ges igen.

Otrohetsryktena har säkerligen inte heller hjälpt till.

Men som sagt, bara en känsla jag får.
Jag kan vara helt ute och cykla....🚲🙈🤔

Ha en fin dag i försommarsolen! 🌞
Nej jag tror det med. Dessa citat/kloka ord är ofta tillägnade familjemedlemmar som sagt, i detta fallet troligen N. Tack detsamma ☀️🌻

Citat:
Tror förklaring ligger närmast till hands att allt är inte guld och gröna skogar hos N & V .
Ja precis. Kanske därför det dök upp ett inlägg på paret för en stund sen (fick också känslan av att det var gamla bilder?) och låtvalet kanske har en betydelse. Eller så överanalyserar jag med...

"So even if I could, wouldn't go back where we started
I know you're still waiting, wondering where my heart is
Praying things won't change, but the hardest part is
You're realizing maybe I, maybe I ain't the same
And what you're waiting for ain't there no more anyway
Held you up so highly, deep under your spell
Your opinions would define me, this time I made some for myself
'Cause lately I been certain there's no further to go
Yeah, you had the chance to love me but apparently you won't
No, you won't"
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-05-11 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in