Citat:
Ursprungligen postat av
Famlove
Tycker också det är konstig priotering N gör då det gäller hennes man som blev skadad och att man medvetet väljer bort att vara med sin barn .
Tycker faktiskt V borde ha tänkt till både 1 el 2 gånger innan han skaffa barn .
Han visste att det skulle bli långa perioder han var borta från frun och barnen då hockeyn kräver sitt men ändå väljer att skaffa barn
Så nej det är inte ett dugg synd om honom att han ej träffar dottern då han redan från början visste N aldrig kommer lämna Stockholm.
Är det någon som det är synd om så är det lilla C som har 2 frånvarande föräldrar. Och stora C som har en frånvarande mamma
Ja, och det här är baksidan med att "skynda" sig in i situationer baserat på känslor i stunden.
Jag säger inte att N & V inte är kära och eller inte har känslor för varandra, men relationer handlar ju om ett givande och tagande.
Samtidigt så säger förnuftet att man inte lär känna en person fullt ut efter bara några få månader.
Väljer man att skaffa barn tillsammans så är det ännu viktigare med en grogrund att stå på, att man har tiden för sig och förmedlar, stabilitet, närhet, lugn och trygghet inför barnen.
Om jag ska grunda mina gissningar på det man öppet ser så anar jag att tiden nu hunnit ikapp V & N och att den "stora förälskelsen" som de kände i början har lagt sig en smula.
Älskar man någon innerligt så finns man för varandra i vått och torrt och som förälder ser man dessutom till att finnas där på heltid för sina små guldklimpar.
N var medveten om att hon blev tillsammans med en person som har/hade en historia av beroendeproblematik med tillhörande depression då hon ivrigt följt hockeyspelare och SHL under en längre tid starkt påhejad av sin intresserade mamma i bakgrunden.
Däremot vet jag inte hur väl V egentligen kände till N:s historia mer än att hon varit på AOM innan hon själv tog kontakt med V.?!?
Nu kan man bara ana resultatet av den själv valda kärleks-speeden mellan N & V.
Att de, i alla fall vad de två öppet visar nu har distanserat sig något från varandra och att prioriteringarna blir till en förlorad tid med barnen.
Ex. Åker N med barnen till V de helger inte A träffar stora C?
Kommer V till N de helger A träffar stora C?
Ska V vara den här bortamatch-pappan som bara kommer hem till sin familj ibland?
Det kan ju som sagt finnas flera olika rent praktiska anledningar till att det är som det är?
Men för en betraktares ögon förefaller det märkligt när en mamma inte väljer att ha sina barn som prio 1.
.
Jag känner inte till något annat SHL-"hockey par" som valt att leva "särbo" på det sättet V & N gör som gifta med barn.