2026-05-10, 14:23
Medlem
Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas om det nu stämmer att V bor i karlstad på vardagarna (vilket jag antar?) Är ju som att vara separerad och träffa sitt barn på helgen. Ingen vettig pappa kan vilja ha det så i längden.

Gissar att detta är vad J ville, och därför hejat på N att söka sig till en upptagen hockeykille som kan stå för kosingen. Så kan hon styra och ställa hur hon vill över N och barnen.
Och N är nöjd som kan hålla på med sitt. Ang hennes citat hon lägger ut så får jag också en känsla av att det är nåt som hänt inom familjen, eller påverkat den.

Men kanske blir ändring nu iom flytten då? Återstår att se. Ett stort projekt att flytta och inreda ett helt hus. Har bara väldigt svårt att se att N skulle bo där på heltid med barnen.

Men det är nog precis vad de behöver egentligen, bo själva, leva som familj utan mamma J. N är ju inget barn längre. Även om hon känns som en tonåring kan nog även hon mogna. Även om vissa aldrig gör det.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-05-10 kl. 14:48.
Citera
2026-05-10, 15:09
Medlem
Läste om V's skada och operation, på Hockeynews..
"På hemmaplan har frun Nicci Hernestig fått ta det stora ansvaret när Lodin har hoppat runt på kryckor.

– Nicci har gjort ett otroligt jobb och varit helt fantastisk. Hon har fått dra ett större lass nu genom det här och det har hon verkligen gjort bra."
Min första tanke var att NÄR har hon haft TID att ens hålla på att pendla och varför läggs det inte ut några foton på V och lilla C isf? (Hon kanske har lagt ut på Instagram? Jag ser inget från henne där)
Citera
2026-05-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas om det nu stämmer att V bor i karlstad på vardagarna (vilket jag antar?) Är ju som att vara separerad och träffa sitt barn på helgen. Ingen vettig pappa kan vilja ha det så i längden.

Gissar att detta är vad J ville, och därför hejat på N att söka sig till en upptagen hockeykille som kan stå för kosingen. Så kan hon styra och ställa hur hon vill över N och barnen.
Och N är nöjd som kan hålla på med sitt. Ang hennes citat hon lägger ut så får jag också en känsla av att det är nåt som hänt inom familjen, eller påverkat den.

Men kanske blir ändring nu iom flytten då? Återstår att se. Ett stort projekt att flytta och inreda ett helt hus. Har bara väldigt svårt att se att N skulle bo där på heltid med barnen.

Men det är nog precis vad de behöver egentligen, bo själva, leva som familj utan mamma J. N är ju inget barn längre. Även om hon känns som en tonåring kan nog även hon mogna. Även om vissa aldrig gör det.

Addera att under säsongen är dom lediga endast söndagar dessutom.
Citera
2026-05-10, 16:44
Medlem
Frågeruta i N:s story från MB. Dax för N att gästa hans frågestund i bilen igen.
Senast redigerad av Artmovie 2026-05-10 kl. 17:04.
Citera
2026-05-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notme12
Addera att under säsongen är dom lediga endast söndagar dessutom.
Wow...
N menade att hon inte kunde flytta pga jobb, (har inte för mig att A fanns med "i bilden" då heller) Vad det nu var för jobb hon hade i stockholm då. Det var inte detta sånguppdraget då det var så längesen. Om det gällde podden borde det ju funkat att spela in ett avsnitt en gång i veckan på plats med.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2026-05-10 kl. 17:02.
Citera
2026-05-10, 20:24
Medlem
Hade min man skadat sig så hade jag inte direkt kastat mig in i ett annat jobb än att fokusera på att ta hand om mina barn och stötta min man. Hon inbillar honom massa och ger honom skuldkänslor och dåligt samvete. Hur orörlig han än är kan han hålla lilla C och ge henne mjölkersättning. Men det är väl bara jag. Nicci är väl någon form av undermänniska och klarar allt? Blir så trött på människan helt ärligt.
Citera
2026-05-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Hade min man skadat sig så hade jag inte direkt kastat mig in i ett annat jobb än att fokusera på att ta hand om mina barn och stötta min man. Hon inbillar honom massa och ger honom skuldkänslor och dåligt samvete. Hur orörlig han än är kan han hålla lilla C och ge henne mjölkersättning. Men det är väl bara jag. Nicci är väl någon form av undermänniska och klarar allt? Blir så trött på människan helt ärligt.

N klarar ju inte ens ta hand om sina barn själv så anser inte att hon klarar allt 🙄
Citera
2026-05-10, 21:43
Medlem
Citat:

Jag håller helt med.
Ställer mig helt oförstående till att inte barn och make prioriteras i första hand när de som mest behöver det.

Vet inte om V haft några synpunkter på N:s nuvarande pop-stjärne hybris, men jag hade inte känt mig fullt så bekväm som partner i de prioriteringarna i detta nu, inte minst i empati för barnen och att de så starkt behöver föräldrarnas närvaro samtidigt som V säkerligen önskar vara en närvarande pappa, men behöver vara i Karlstad.

Man får ju hoppas att V har stor support från sina lagkamrater och så även från hans föräldrar. 🙏

Tycker mest synd om småflickorna. 🥹🥹
Citera
2026-05-10, 22:14
Medlem
Citat:
precis man hade stöttat sin man . Men samtidigt får jag ej ihop detta då J glatt la ut en bild på V som bara stora C strax efter olyckan så han lär ju inte ha hoppat på kryckor mer än 2 v och var redan med på träningen efter ca 3 1/2 . Så han hade då kunnat ta hand om sitt eget barn och som du sa kunnat ge henne mjölkersättning så nej det är inte bara du .
Tycker det är så löjligt att helgonförklara N genom att säga att hon sköter allt själv med barnen osv .
Tycker det är rent bullshit från deras sida . Vet ej vem dom försöker lura .
Citera
2026-05-10, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Jag håller helt med.
Ställer mig helt oförstående till att inte barn och make prioriteras i första hand när de som mest behöver det.

Vet inte om V haft några synpunkter på N:s nuvarande pop-stjärne hybris, men jag hade inte känt mig fullt så bekväm som partner i de prioriteringarna i detta nu, inte minst i empati för barnen och att de så starkt behöver föräldrarnas närvaro samtidigt som V säkerligen önskar vara en närvarande pappa, men behöver vara i Karlstad.

Man får ju hoppas att V har stor support från sina lagkamrater och så även från hans föräldrar. 🙏

Tycker mest synd om småflickorna. 🥹🥹
Tycker också det är konstig priotering N gör då det gäller hennes man som blev skadad och att man medvetet väljer bort att vara med sin barn .

Tycker faktiskt V borde ha tänkt till både 1 el 2 gånger innan han skaffa barn .
Han visste att det skulle bli långa perioder han var borta från frun och barnen då hockeyn kräver sitt men ändå väljer att skaffa barn

Så nej det är inte ett dugg synd om honom att han ej träffar dottern då han redan från början visste N aldrig kommer lämna Stockholm.

Är det någon som det är synd om så är det lilla C som har 2 frånvarande föräldrar. Och stora C som har en frånvarande mamma
Citera
2026-05-11, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Tycker också det är konstig priotering N gör då det gäller hennes man som blev skadad och att man medvetet väljer bort att vara med sin barn .

Tycker faktiskt V borde ha tänkt till både 1 el 2 gånger innan han skaffa barn .
Han visste att det skulle bli långa perioder han var borta från frun och barnen då hockeyn kräver sitt men ändå väljer att skaffa barn

Så nej det är inte ett dugg synd om honom att han ej träffar dottern då han redan från början visste N aldrig kommer lämna Stockholm.

Är det någon som det är synd om så är det lilla C som har 2 frånvarande föräldrar. Och stora C som har en frånvarande mamma

Ja, och det här är baksidan med att "skynda" sig in i situationer baserat på känslor i stunden.
Jag säger inte att N & V inte är kära och eller inte har känslor för varandra, men relationer handlar ju om ett givande och tagande.

Samtidigt så säger förnuftet att man inte lär känna en person fullt ut efter bara några få månader.

Väljer man att skaffa barn tillsammans så är det ännu viktigare med en grogrund att stå på, att man har tiden för sig och förmedlar, stabilitet, närhet, lugn och trygghet inför barnen.

Om jag ska grunda mina gissningar på det man öppet ser så anar jag att tiden nu hunnit ikapp V & N och att den "stora förälskelsen" som de kände i början har lagt sig en smula.

Älskar man någon innerligt så finns man för varandra i vått och torrt och som förälder ser man dessutom till att finnas där på heltid för sina små guldklimpar.

N var medveten om att hon blev tillsammans med en person som har/hade en historia av beroendeproblematik med tillhörande depression då hon ivrigt följt hockeyspelare och SHL under en längre tid starkt påhejad av sin intresserade mamma i bakgrunden.

Däremot vet jag inte hur väl V egentligen kände till N:s historia mer än att hon varit på AOM innan hon själv tog kontakt med V.?!?

Nu kan man bara ana resultatet av den själv valda kärleks-speeden mellan N & V.
Att de, i alla fall vad de två öppet visar nu har distanserat sig något från varandra och att prioriteringarna blir till en förlorad tid med barnen.

Ex. Åker N med barnen till V de helger inte A träffar stora C?
Kommer V till N de helger A träffar stora C?
Ska V vara den här bortamatch-pappan som bara kommer hem till sin familj ibland?

Det kan ju som sagt finnas flera olika rent praktiska anledningar till att det är som det är?
Men för en betraktares ögon förefaller det märkligt när en mamma inte väljer att ha sina barn som prio 1.
.
Jag känner inte till något annat SHL-"hockey par" som valt att leva "särbo" på det sättet V & N gör som gifta med barn.
Senast redigerad av Artmovie 2026-05-11 kl. 11:01.
Citera
2026-05-11, 11:26
Medlem
J har slutat tagga V på samma sätt som förr. Då var det bilder på tjejerna var & varannan dag och taggar till höger och vänster. Antingen har hon tonat ner sig på hans/deras begäran eller så säger det nåt annat. Ihop med hennes olika citat. Kanske är inte allt frid och fröjd och hänger ihop med det ni skriver ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in