2026-05-11, 01:45
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag suger ut samhället så mycket jag kan, vad gör du då?

Så vad gnäller du då på poliser som gör något när du själv inte jobbar på 15 år!
Citera
2026-05-11, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Jag inser att de flesta här inte förstår eftersom detta är Flashback med dess klientel, men som polis är storlek och muskler inte det primära i många situationer.
Förmågor kring att lugna ner, deskalera situationer och få vittnen och brottsoffer att känna sig trygga är minst lika viktigt, och här är kvinnliga poliser väldigt ofta en stor tillgång.

Detta må vara sant, men att vara mer emotionell svingar ju kraftigare åt båda hållen. T.ex. man blir även mer benägen att ta saker och ting personligt vid provokation och får svårare att hålla huvudet kallt under intensiva situationer.
Citera
2026-05-11, 03:10
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Du sa att de hade fått respekt om blablabla. Jag påpekade då att det är skillnad på rädsla och respekt. Det de hade skapat med ditt förslag är inte respekt. De hade skapat rädsla.
Knappast. Det är nu rädsla finns.
Citera
2026-05-11, 03:39
Avslutad
För att skjuta män som förtrycker kvinnor.
Citera
2026-05-11, 03:40
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Du sa att de hade fått respekt om blablabla. Jag påpekade då att det är skillnad på rädsla och respekt. Det de hade skapat med ditt förslag är inte respekt. De hade skapat rädsla.
Rädsla bland kriminella? Bara du och de kriminella hade blivit lidande då. Ingen bryr sig.
Citera
2026-05-11, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Rädsla bland kriminella? Bara du och de kriminella hade blivit lidande då. Ingen bryr sig.
Och?

Vem menar du hade respekterat polisen mer med ditt förslag?
Citera
2026-05-11, 03:44
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Och?

Vem menar du hade respekterat polisen mer med ditt förslag?
De flesta utom du. Varför respekterar du en polishund?
Citera
2026-05-11, 03:45
Medlem
Citat:
De flesta utom du.
Menar du de kriminella? Att de skulle respektera polisen mer?
Citera
2026-05-11, 03:47
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Menar du de kriminella?
Vad kriminella tycker är väl inte intressant. De ska i fängelse eller skjutas.
Citera
2026-05-11, 03:49
Medlem
Citat:
Vad kriminella tycker är väl inte intressant. De ska i fängelse eller skjutas.
Ok, så du menar att vanligt folk som inte är kriminella hade respekterat kvinnliga poliser mer?
Citera
2026-05-11, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Vad tillför dessa till ordningsmakten egentligen? Roligt att vara en man och jobba med en 1.60 kvinna och bli attackerad av en 2 meters neger med massor av muskler....

Kan någon förklara för mig vad kvinnor tillför inom polisen? Visst om de måste visitera en kvinna så ja (kränkt) i dagens samhälle.....

Vad tänker ni om dessa kvinnliga poliser?

Orsaken att du inte begriper det är att du inte kan skilja på en ordningsvakt och en polis, du vet alltså inte vad poliser gör i Sverige. Du kanske borde besöka Sverige?
Citera
2026-05-11, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Orsaken att du inte begriper det är att du inte kan skilja på en ordningsvakt och en polis, du vet alltså inte vad poliser gör i Sverige. Du kanske borde besöka Sverige?
Detta. Det är rätt mycket polisarbete som inte ställer några speciella krav på styrka och auktoritet. Fartkontroller exempelvis, eller utredningar av brott. Allt handlar inte om att konfrontera storvuxna och våldsamma karlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in