2026-05-10, 22:35
Medlem
nationalizten88s avatar
Hela hokusppkusgrejen borde ju gå att motarbeta med lika medel.

En konferenslokal hyr ut till dessa som tar 400:- per besökare ca: 400st sinnessjukt.
Men tar man tjuren i hornen kan man sprida ut skitenergier eller pentagram och liknande
runt lokalerna dom hyr så dom blir handlingsförlamande??

Alla tips är välkommna :-)
Citera
2026-05-10, 22:35
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Det är blaj redan från början. stör ut som vilken högstadieklass som helst.
Citera
2026-05-10, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88

En konferenslokal hyr ut till dessa som tar 400:- per besökare ca: 400st sinnessjukt.
Men tar man tjuren i hornen kan man sprida ut skitenergier eller pentagram och liknande

Det är väldigt otydligt vad du vill fråga eller diskutera. Ett förslag (förutsatt att jag förstått dig rätt) är att hyra in dig som utställare på flumkonferensen eller vad det nu rör sig om och väl på plats hålla en kurs i att bedriva häxprocesser.

Tryck upp en pamflett och sälj lite facklor och annan merch som kan underlätta för amatörexorcister att spåra upp och sätta fyr på eventuella trollpackor som härjar fritt i grannskapet. Det kommer säkert röra upp känslor och skapa dålig stämning i ett sånt här sammanhang!
Citera
2026-05-10, 22:54
Medlem
SoulOfSophias avatar
Problemet är ju att du själv inte har några övernaturliga förmågor, så det du gör kommer ju inte att funka. Hur tänkte du där?
Citera
2026-05-10, 23:02
Medlem
nationalizten88s avatar
foliehattar stör ju ut 5g sen har vi ju chemtrails och och spikproteiner....

Själklart kan man störa ut ett medium med olika hokuspokus saker kanske lägga silvertråd runt lokalen vem vet
om vitlök även funkar. kan nog fixa holywater från katolskakyrkan i stan. Vem vet kanske hela bibeln uppenbarar sig...

Hur som lura människor i sorg är bland det lägsta man kan göra. Och ingen har någonsin lyckats påvisa att det fungerar
Citera
2026-05-10, 23:59
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
foliehattar stör ju ut 5g sen har vi ju chemtrails och och spikproteiner....

Själklart kan man störa ut ett medium med olika hokuspokus saker kanske lägga silvertråd runt lokalen vem vet
om vitlök även funkar. kan nog fixa holywater från katolskakyrkan i stan. Vem vet kanske hela bibeln uppenbarar sig...

Hur som lura människor i sorg är bland det lägsta man kan göra. Och ingen har någonsin lyckats påvisa att det fungerar
Precis som holy water och katolska kyrkan och bibeln. Det är ju samma sorts hokus-pokus.
Citera
2026-05-11, 00:17
Medlem
Min "magi" ligger i all negativ energi andra kastat över mig. Du kan inte göra mig något alls eftersom min styrka ligger i att allt redan gjorts emot mig så att säga. Allt som går dåligt för mig, rintas mot dig som vill mig illa på ett eller annat sätt. Din dåliga energi är som bensin på min eld men tittar du på mig så är jag ju en lugn människa med lagom mycket svårigheter eller oavsett vilka jag har, så är jag välmående och i harmoni.

Sedan behöver du såklart inte tro på det för handen på hjärtat, vi är alla människor och inte mycket mer än så.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-05-11 kl. 00:19.
Citera
2026-05-11, 08:36
Medlem
Du kan inte störa ut hittepå med annat hittepå, de har inga förmågor och några pentagram eller religiöst/paganistiskt krimskrams har ingen effekt på någon.
Citera
2026-05-11, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Du kan inte störa ut hittepå med annat hittepå, de har inga förmågor och några pentagram eller religiöst/paganistiskt krimskrams har ingen effekt på någon.
Pentagrammet kommer från Pythagoreerna. Används förövrigt som skyddssymbol. Man kan inte använda skyddssymboler för att skada andra. Jag bär ett själv ibland men ja, det är ursprungligen mer en geometrisk figur än något annat. Och det gör ingen större skillnad direkt av att bära eller inte men TS har uppenbart någon liten vidskeplig tro.

Är allt verkligen hittepå? Isåfall innebär det att just exakt allt är det. Sedan så har alla rätt att intressera sig för saker som inte är, men det missar många tomtar. De lägger värderingar i vad andra gör som om allt de gör är otroligt djupt, viktigt och förankrat i verkligheten. Ta bara att se på film eller när människor fantiserar om att de har andra egenskaper som de saknar. Då plötsligt är det mål och drömmar.
Citera
2026-05-11, 09:16
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:

Aha, du är en konkurrent.
Citera
2026-05-11, 12:41
Medlem
Timoteuss avatar
För många år sedan, när Södermalmskyrkan (Livets Ord- stil) var i sin blomstring höll de motböner mot ett par esoteriska butiker på Södermalm, sådana dom sålde kristaller, tarotkort osv.

Hur effekten på butikerna blev, vet jag inte. På andra kristna hade de iallafall effekten att de blev upprörda över att de hittat på att be mot saker. Det normala hade ju varit att be för tex att människor skulle söka Gud.

Så du får väl slå en signal till någon frikyrka och se om de vill hjälpa till?
Citera
2026-05-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Problemet är ju att du själv inte har några övernaturliga förmågor, så det du gör kommer ju inte att funka. Hur tänkte du där?

Folk tänker inte och folk tror inte, sedan plötsligt är de övertygade om universum och den högste. Det är väldigt fascinerande tider vi lever i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in