2026-05-10, 21:23
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Du är bara ignorant.

Bidens stöd är inte stoppat och det är ca 70 miljarder dollar kvar av det. Samt att Trump tillåter NATO att köpa amerikanskt materiel och sen sälja till Ukraina.

Sluta nu gråtrunka till Ukraina du blir lika patetisk som ryssrunkarna, och tänk sen efter hur och varför och om EU ska hålla Ukraina flytande när Ryssland erbjuder fred och USA trycker på EU och Ukraina att acceptera.

Andas i cirklar. Trump har inget att säga till om i fredsfrågan.
Citera
2026-05-10, 21:24
Medlem
Citat:

Du är en lögnare och idiot.

No major aid bills have been passed since 2024.
https://www.cfr.org/articles/how-much-us-aid-going-ukraine

Bevisa dina påståenden eller acceptera faktum.
Senast redigerad av Neuroadapt 2026-05-10 kl. 21:26.
Citera
2026-05-10, 21:26
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Ronny
Andas i cirklar. Trump har inget att säga till om i fredsfrågan.

Självklart har Trump INGET att säga till om i fredsfrågan!
Citera
2026-05-10, 21:28
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Du är bara ignorant.

Bidens stöd är inte stoppat och det är ca 70 miljarder dollar kvar av det. Samt att Trump tillåter NATO att köpa amerikanskt materiel och sen sälja till Ukraina.

Sluta nu gråtrunka till Ukraina du blir lika patetisk som ryssrunkarna, och tänk sen efter hur och varför och om EU ska hålla Ukraina flytande när Ryssland erbjuder fred och USA trycker på EU och Ukraina att acceptera.
Vaddå ryssland erbjuder fred?, jag har inte sett nåt sånt annat än i ord.

Ryssland " erbjuder " bara skit misär krig förstörelse och elände.
Det enda rätta vore att mongol-armén oackade ihop och åkte hem till sitt paradis, dassriket.
Citera
2026-05-10, 21:31
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vaddå ryssland erbjuder fred?, jag har inte sett nåt sånt annat än i ord.

Ryssland " erbjuder " bara skit misär krig förstörelse och elände.
Det enda rätta vore att mongol-armén oackade ihop och åkte hem till sitt paradis, dassriket.

Vi diskuterar ett fiktivt scenario då jag anser att det vore smartast för Putin att erbjuda fred nu när han antagligen skulle komma undan med att behålla och få sina erövrade landområden erkända tämligen snabbt.
Citera
2026-05-10, 21:33
Medlem
Citat:
Vi diskuterar ett fiktivt scenario då jag anser att det vore smartast för Putin att erbjuda fred nu när han antagligen skulle komma undan med att behålla och få sina erövrade landområden erkända tämligen snabbt.

Vilka skulle vara så korkade att dem erkänner annekterade områden?
Citera
2026-05-10, 21:37
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Vilka skulle vara så korkade att dem erkänner annekterade områden?

USA. Sen skulle en drös usa och ryssland-anhängare göra detsamma, flertalet inom EU, Kina, Indien, Turkiet.

Frågan är nog istället vilka skulle INTE erkänna landområdena om USA erkände dem. Några EU-länder, Kanada, Australien.
Senast redigerad av Wyrdkin 2026-05-10 kl. 21:39.
Citera
2026-05-10, 21:39
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Putin kommer enbart erbjuda fred om absolut inga andra alternativ återstår. Eftersom Ryssland har förhandlat så hårdnackat vet omvärlden också om att ett fredsförslag enbart presenteras ifrån ryskt håll när de är helt dränkta i dasstunnan.

Och då finns det väl ingen anledning att gå med på några eftergifter ifrån ukrainskt håll, eller hur?
Citera
2026-05-10, 21:41
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Putin kommer enbart erbjuda fred om absolut inga andra alternativ återstår. Eftersom Ryssland har förhandlat så hårdnackat vet omvärlden också om att ett fredsförslag enbart presenteras ifrån ryskt håll när de är helt dränkta i dasstunnan.

Och då finns det väl ingen anledning att gå med på några eftergifter ifrån ukrainskt håll, eller hur?

Håller inte med. Jag står fast vid mitt inlägg om en taktisk fred.
Citera
2026-05-10, 21:43
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hela den grejen att vi skall handla med Ryssland så blir de demokratiska och snälla prövades 1991. Resultatet var bara att de tjänade mer pengar till att bedriva krig. Bättre att de är fattiga så de inte har råd med krig. Helst skall ju denna kolonialmakt splittras upp som de de franska, brittiska, spanska imperierna. Vi kan handla med ett självständigt St. Petersburg.

Ryska Federationen förutsätter jag kommer att spricka. Givetvis har du en poäng i att vi inte ska göda en ny rysk upprustning och imperialism, men vi får väl vänta och se hur Ryssland kommer att se ut
efter den kollaps som lär komma. Förr eller senare så slutar de kanske att vifta med sina rostiga kärnvapen och ger upp sina stormaktsambitioner. Att de fortsätter att göra det (som vissa propagandister i den här tråden) är inget annat än skrattretande. Ryssland befinner sig i ett katastrofalt skick och Putins dagar är räknade.

Hur Ryssland kommer att se ut om 25 år kan vi bara gissa. Vad vi vet är att de kommer att stå mot ett Europa rustat till tänderna med kärnvapen riktade mot varenda rysk stad. Förmodligen kommer dessa kärnvapen även finnas i Sverige. Det lär bli ett nytt kallt krig, men även det kommer att ta slut nån gång, även om det finns ryssidioter i den här tråden som fantiserar om att atombomba Danmark Haha..
Citera
2026-05-10, 21:46
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Inget civiliserat land kommer att erkänna rysslands annekteringar.
Citera
2026-05-10, 21:47
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Att Trump vill ha fred.

Vilken typ av fred? Långvarig eller kortvarig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in