2026-05-10, 14:37
Medlem
ojojoj3s avatar
Alright, så här ligger det till:
Jag ska på arbetsintervju på Disgusting food museum i Malmö där de har massa skum/äcklig mat såsom larver och surströmming. Om man ska ha nån chans att få det här jobbet måste man innan själva intervjun käka upp allt de ger en. Jag har en rätt känslig mage och bara när jag läste vad de har att erbjuda så kände jag magen vända sig. Dock är jag absolut desperat efter ett jobb och om man bortser från att man måste äta det där så tror jag att jag skulle passa perfekt på jobbet. Så frågan är nu: vad ska jag äta under dagen innan intervjun? Den är på kvällen vid middagstid så jag måste ju äta nåt till lunch eller så. Vad för mat ska man då käka? Nån "snäll" mat? Eller ska jag gå upp precis innan och inte äta nåt, för att slippa spy upp massa spaghetti?
Citera
2026-05-10, 14:41
Medlem
bo-jerrys avatar
Något fett är att rekommendera. Pizza eller kanske något annat med mycket ost.
Citera
2026-05-10, 14:51
Medlem
Mitt spontana tips är faktiskt att se dig om efter ett annat jobb. Förstår om du är desperat, men det där låter verkligen som inget för dig.

Tänk också på att diverse tricks med att äta vissa saker först bara hjälper med det fysiska. Att enbart få fason på det fysiska hjälper för saker som bara smakar weird, men inte är så konstigt i konceptet, såsom century eggs.

Men för andra saker kommer du fortfarande ha det psykiska kvar. Hur känns tanken på att stoppa in en skalbagge eller ett fåröga i munnen? Eller testiklar? Eller Ttongsul som verkar vara en koreansk dryck med bajs från barn. Här är beskrivningen:

Citat:
Ttongsul is a traditional Korean medicine with a 9% alcohol content. The poo of a human child between 4 and 7 years old is refrigerated for 3-4 days, mixed with water, divided into smaller pieces, and fermented overnight. The vat with the poo starts to smell incredibly strongly of feces, even worse than the first day of fermentation.
Citera
2026-05-10, 15:05
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hej ojojoj3

Rekommenderar att inte äta något alls i förväg för då har du inget att kräkas upp. Så ät en vanlig måltid 8 timmar innan det här ätandet.

Förstås kan du också övningsäta de här sakerna innan så du vet vad de är. Surströmming är som mycket kryddiga sardeller, så öva på dem. Insekter är som att äta rostade räkskal, så rosta lite räkskal och övningsät dem.

Matkulturen sitter i huvudet, så all motvilja är enbart hjärnspöken.

Jag tror också du trollar oss.
Citera
2026-05-10, 15:37
Medlem
triptykens avatar
Varför skulle dom tvinga dig att käka upp inventarierna? Är inte tanken att gästerna ska trugas att mjöla i sig allt från spindlar till fårskallar?

Bara gå dit och var trevlig.
Citera
2026-05-10, 15:56
Medlem
ojojoj3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Mitt spontana tips är faktiskt att se dig om efter ett annat jobb. Förstår om du är desperat, men det där låter verkligen som inget för dig.

Tänk också på att diverse tricks med att äta vissa saker först bara hjälper med det fysiska. Att enbart få fason på det fysiska hjälper för saker som bara smakar weird, men inte är så konstigt i konceptet, såsom century eggs.

Men för andra saker kommer du fortfarande ha det psykiska kvar. Hur känns tanken på att stoppa in en skalbagge eller ett fåröga i munnen? Eller testiklar? Eller Ttongsul som verkar vara en koreansk dryck med bajs från barn. Här är beskrivningen:

Jag hade skitit i det om allt man gjorde om dagarna var att äta sånt där! Men själva jobbet i sig innebär att guida och inte äta liksom, så jag tänkte att om jag bara får det överstökat på intervjun så slipper jag sen! Men jag fattar att du inte tycker att det låter som nåt för mig haha! Och jag fattar vad du menar. Vi får se hur det går! Jag tänker inte banga innan jag ser vad det blir iallafall
Citera
2026-05-10, 15:57
Medlem
ojojoj3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hej ojojoj3

Rekommenderar att inte äta något alls i förväg för då har du inget att kräkas upp. Så ät en vanlig måltid 8 timmar innan det här ätandet.

Förstås kan du också övningsäta de här sakerna innan så du vet vad de är. Surströmming är som mycket kryddiga sardeller, så öva på dem. Insekter är som att äta rostade räkskal, så rosta lite räkskal och övningsät dem.

Matkulturen sitter i huvudet, så all motvilja är enbart hjärnspöken.

Jag tror också du trollar oss.
Det där var bra tips! Jag ska testa det där med räkskalen. Och nej jag trollar inte er! Hade jag velat trolla flashback skulle jag valt nåt roligare
Citera
2026-05-10, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojojoj3
Jag hade skitit i det om allt man gjorde om dagarna var att äta sånt där! Men själva jobbet i sig innebär att guida och inte äta liksom, så jag tänkte att om jag bara får det överstökat på intervjun så slipper jag sen! Men jag fattar att du inte tycker att det låter som nåt för mig haha! Och jag fattar vad du menar. Vi får se hur det går! Jag tänker inte banga innan jag ser vad det blir iallafall
Helt säker på att du inte kommer behöva äta i jobbet? Varför skulle de annars köra ett sådant test under intervjun?
Citera
2026-05-10, 15:58
Medlem
ojojoj3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Varför skulle dom tvinga dig att käka upp inventarierna? Är inte tanken att gästerna ska trugas att mjöla i sig allt från spindlar till fårskallar?

Bara gå dit och var trevlig.
Jo men de har väl nån idé på att man ska veta vad det är man ska tvinga i de andra!
Citera
2026-05-10, 16:00
Medlem
ojojoj3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Helt säker på att du inte kommer behöva äta i jobbet? Varför skulle de annars köra ett sådant test under intervjun?
Jag vet inte varför, de är väl satan själv eller nåt! Men jo jag är väl 99% säker på att man inte ska göra det varje dag, man är ju guide. Jag ska få de andra att äta det. Det känns som att de skulle slösa på resurser om de anställda också behöver äta sakerna?
Citera
2026-05-10, 17:35
Medlem
448s avatar
Myggmedlel med DEET stänger av lukt och smaken effektivt , ha en aerosol med sådär 50% o andas in genom näsborrar o en dusch tungan så kan du äta fast groggen me bajs
Citera
2026-05-10, 19:53
Medlem
ojojoj3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Myggmedlel med DEET stänger av lukt och smaken effektivt , ha en aerosol med sådär 50% o andas in genom näsborrar o en dusch tungan så kan du äta fast groggen me bajs
Här kommer det bra grejer! Jag ska köpa myggmedel
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in