Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
På min arbetsplats, som mycket riktigt var mansdominerad förr, söker alla de lediga tjänsterna på samma sätt och går igenom samma anställningsprocess. Varken män eller kvinnor blir inkvoterade till min typ av arbete.
Vilka moment deltog kvinnorna inte i förutom att kasta upp en kollega på axeln och gå nerför stegen med denne, iklädd full mundering + sin egen mundering? Har för mig att bara utrustningen väger en hel del och hur säkert är det att slänga upp någon på axeln och gå nerför en stege på det viset? Hur många kvinnor pratar vi om som inte kunde utföra x antal moment? Och hur många brandmän har råkat illa ut de senaste årtiondena för att där var en kvinnlig anställd som inte kunde bära ner sin kollega på axeln nerför stegen?
Det låter som ett "you" problem och inte ett "me" problem.
Jag kommer inte ge mig in i långa diskussioner med dig om Bilderberggruppen, invandringen osv osv i trådar som inte alls handlar om detta.
För att diskutera med många här räcker det med att man kan 1+1
Jag jobbar som sagt inte på lager. Däremot är jag utbildad inom logistik och där ingick väldigt mycket lager i utbildningen.
Argumentationsteknik köper jag men undervisa i "logiska tankebanor"? Är det det du tror tror du sysslar med, "logiska tankebanor"?

Det är dokumenterat på forumet att du är en oerhört svag och labil debattör, att du är för att jobba mindre än 8 timmar per dag (men detta har givetvis ingen koppling alls till dig själv menar du) samt har du uttryckt dig på ett sätt som ger ganska starka antydningar om att du jobbar/har jobbat på lager och att du jobbar/har jobbat mycket fysiskt.
Det är ganska mycket som talar för att du inte är en akademiker.
Återigen, hur bevisades att 1+1 = 2? Ta dig en funderare på det. Det som låg till grund för att bevisa det (logik), är samma ''verktyg'' som jag och andra manliga debattörer vill att du och andra idiotfeminister använder er av när ni diskuterar. Det är det vi tjatar om hela tiden. Vi pallar inte med tjafs, känslosamma diskussioner etc. Det är oerhört oproduktivt och omoget att tjafsa när tanken är att diskutera.
Men man kommer ingen vart i diskussionerna med er för så fort det börjar hända något så drar ni er ur.
Ta en titt på Merapi... hon fick svar på tal. På en gång så flyr hon. Sedan hoppar hon till nästa tråd och börjar mala om samma sak.
Uppmaning:
Stanna i diskussionen/debatten, koppla bort känslorna, applicera logiskt resonerande. Du vill inte? OK, förvänta dig då inte att bli behandlad som en jämlike. Förvänta dig att bli behandlad som ett vuxet barn med blöja.
Det du och andra feminister inte verkar ha tänkt på:
Om ni accepterar att 1+1 = 2, men samtidigt vägrar använda logik när ni diskuterar eller argumenterar, så har ni en dubbelstandard i er användning av logik.
Frågade ChatGPT varför folk avfärdar logik och det här fick jag som svar:
1. Kognitiv bias / motivation
Motiverat tänkande (motivated reasoning):
Personen tolkar information så att den passar deras redan existerande övertygelser eller känslor.
Exempel: De kan acceptera “1 + 1 = 2” för det är neutralt och okontroversiellt, men när argument hotar deras världsbild, använder de inte logik konsekvent.
2. Emotionell påverkan
Diskussioner kan väcka känslor: ilska, stolthet, rädsla för att “förlora”.
Logik kräver mental ansträngning och objektivitet. När känslor är starka, tenderar hjärnan att kortsluta logiskt tänkande.
3. Förenkling av världen
Vissa människor ser logik som något strikt för matematik eller teknik, men inte som en generell metod för vardagliga resonemang.
De kanske saknar förståelse för att logik gäller alla argument, inte bara siffror och formella system.
4. Socialt eller strategiskt beteende
Ibland används inkonsekvent logik medvetet: s
om retorik för att vinna diskussioner snarare än att söka sanning.
Exempel: “Jag vill ha rätt här, så jag följer inte dina logiska regler – jag följer mina egna.”