Citat:
Ursprungligen postat av
HenrydVIII
Människan är inte så känslig och lättanpassad att det räcker med att läsa Tintin i Kongo för att bli rasist. Och de framställs inte som korkade apor som du säger, även om de är målade svarta med stora läppar, utan det är nog mer din inre rasistiska tolkning av dessa bilder.
Att barn kan se på homoerotisk bilder på skolbiblioteken tycker jag är sjukt och endast något som skulle stödjas av Vänster och RFSL. Dessa tendenser mycket obehagliga och ska förbjudas.
De flesta partier har vissa oönskade åsikter under 30-talet. Vänsterpartiets hade under stora delar av 1900-talet nära band till Sovjetunionen och Kina, trots att både Sovjetunionen under Stalin och Kina under Mao låg bakom 1900-talets största politiskt orsakade massdödsfall.
Delar av sossarna stödde de Röda khmererna när det begav sig.
En viktig skillnad är att svensk vänster i flera fall försvarade eller ursäktade kommunistiska regimer och rörelser medan övergreppen pågick eller redan var kända.
SD:s belastning är snarare partiets ursprung i högerextrema och nazistiska miljöer, inte att partiet som riksdagsparti drev stöd till en samtida mördande regim.
Men det talas det aldrig om. För att vänstern styr diskursen i samhället och för att vänsterliberalernas hyckleri är enormt.
Nobelstiftelsen bjöd in ambassadörer och alla möjliga människor från regimer med mindre önskvärda styrelseskick. Det var den dubbelmoralen som började bli ohållbar.
Jo, om kulturen i stort flödar över av den typen, så är människor exakt så "känsliga och lättanpassade".
så beror lite på i vilken kultur dessa böcker återfinns. I amerikanska södern ex. så tycker jag definitivt inte de ska ha den Tintin boken på skolbiblioteken, men låt mig gissa att det problemet håller inte Trump och co med om, de gillar ju att attackera människor via deras hudfärg.
Snälla du, jag tror inte någon form av porr är accepterad för 10 åringar på skolbibliotek, så sluta använd dig av det idiotiska exemplet, tack.
Däremot så när ungar börjar komma i puberteten så ska där självklart finnas skönlitteratur, information, kunskap etc etc om sex, och sexuella identiteter som beskriver den FAKTISKA verkligheten och inte nått hatiskt trams om att det endast skulle existera heterosexualitet där mannen alltid är överst och kvinnan underst typ...tröttsamt.
Vidare, erotik, sensualitet, sexualitet etc etc vare sig det nu är hetero eller homo, går heller knappast att undvika om vi ska tolerera att barn får lov läsa böcker eller titta på konst, lyssna på musik ex. överhuvudtaget. Det är en så pass stor del av att vara människa, så det kan vi inte undanhålla dem.
Svensk vänster har för länge sen tagit anstånd från kommunismens värsta delar....Vänsterpartiet har tom skalat av K:et i sitt namn.
VPK var heller inte skapat av några stalinister eller röda khmerer, utan av socialdemokrater som var mer vänster än S. under tidigt 1900 tal, minns inte nu men ca 1920 har jag för mig, långt före både röda khmererna och Stalins värsta illdåd.
SD är skapat av ett gäng hatiska nazister....i modern tid, som fan borde vetat bättre.
Rejäl skillnad.