2026-05-09, 09:49
Medlem
svenskors avatar
Dags för semifinal där säsongens sista nattduell ska avgöras.
Endast tre lag tar sig vidare till finalprogrammet.

Får se om Karin Frick har hittat formen som programledare, lite stelt trist nog.
Citera
2026-05-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Det skulle förvåna mig om det blir fler säsonger efter detta. Den sämsta jag sett.

Det blir det garanterat men jag håller definitivt med om programmet borde pausas någon säsong eller två.
Citera
2026-05-09, 21:44
Medlem
Helt extremt superkorkat med den nya nattduellen, gynnar helt klart explosivitet nu ännu mer än vad den gamla nattduellen gjorde. Inte ens en smula av en chans för de som håller på med uthållighetsidrott att vinna mot ex friidrott. Det är som att SVT planerat att lag friidrott aldrig ska kunna åka ur hur dåliga de än är i själva huvudtävlingen.
Citera
2026-05-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Tycker den här säsongen har varit rätt bra. Kul med något helt nytt och framförallt att man försökt utveckla nattduellen. Trevliga deltagare också.

Mycket gnäll här som vanligt. Ni vill väl minska antalet tävlingar eller helst plocka bort dessa också. Ni kan väl fortsätta att titta på ert Masked Singer och På Spåret?

Nu tänkte du ju inte alls, visst kan man ändra på nattduellen men detta är ju bara helt superkorkat av SVT. Numera en helt extrem och orättvis spelplan och det märktes exempelvis ikväll när explosiva lag friidrott fick möta uthållighetsidrottattarna från lag skidor. Finns ju inte en sportmössa för lag skidor. Då var förra varianten av nattduellen mer rättvis som iaf var lite mer mindgame och mental utmanande och där sportslig bakgrund spelade lite mindre roll även om den också favoriserade explosiva utövare.
Med detta upplägg skulle lag friidrott kunna hamna i nattduell vecka efter vecka men aldrig ha en chans att bli utslagna.
Citera
2026-05-10, 09:45
Medlem
Väldigt sällan som det är tävlingar som passar lag hockey. Ja, förutom nattduellen då.
Citera
2026-05-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Tycker den här säsongen har varit rätt bra. Kul med något helt nytt och framförallt att man försökt utveckla nattduellen. Trevliga deltagare också.

Mycket gnäll här som vanligt. Ni vill väl minska antalet tävlingar eller helst plocka bort dessa också. Ni kan väl fortsätta att titta på ert Masked Singer och På Spåret?

Hela iden med Mästarnas Mästare är ju att tittarna skall få en inblick i deltagarnas idrottskarriärer och hur dom lever nu och i vilken fysisk form de är. Att man sedan blandar in lite tävlingar och korar mästare ger ju lite extra krydda till programmet. Upplägget är bra och hoppas programmet återkommer i flera säsonger till.
Citera
2026-05-10, 10:37
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Hela iden med Mästarnas Mästare är ju att tittarna skall få en inblick i deltagarnas idrottskarriärer och hur dom lever nu och i vilken fysisk form de är. Att man sedan blandar in lite tävlingar och korar mästare ger ju lite extra krydda till programmet. Upplägget är bra och hoppas programmet återkommer i flera säsonger till.

Det är ingen pratshow jag vill se för dessa finns det gott om. Ja, det saknas mycket inblickar i deras karriärer denna säsong och det blir mycket ointressanta samtal helt klart. Däremot är jag positiv till upplägget.
Citera
2026-05-10, 13:05
Medlem
Med så mycket utfyllnadstid som det varit i denna säsongen, så skulle det ha funnits utrymme för minst ett lag till. Varför det inte blev en duo från tex fotbollen också förstår jag inte.
Citera
2026-05-10, 18:11
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassini
Med så mycket utfyllnadstid som det varit i denna säsongen, så skulle det ha funnits utrymme för minst ett lag till. Varför det inte blev en duo från tex fotbollen också förstår jag inte.

Ja, man borde utnyttjat utfyllnaden med alla dessa samtal till att de på tu man hand eller tillsammans pratar om idrottsminnen och samtidigt som man får se klipp från olika tävlingar i deras karriärer, lite som när de kollar tillsammans på TV så kör de lite kortare varianter med olika inslag istället.

Jag tycker formatet funkar men man borde utnyttjat utfyllnaden till nått annat. Tävlingarna är helt okej. Natudellen är också okej, främst för att man vågar sig på nått nytt. Med det sagt så borde man ändå testa någon annan variant nästa säsong. Den gamla är ju dötrist.
Citera
2026-05-11, 07:33
Medlem
Så Emma hade ingen koll på vem Fosbury var (!!??).
Och inte heller Muhammad Ali. 😢

Men hon är ju fin ändå.

Eller var det bara en fuling som produktionen klippt ihop?
Citera
2026-05-11, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Så Emma hade ingen koll på vem Fosbury var (!!??).
Och inte heller Muhammad Ali. 😢

Men hon är ju fin ändå.

Eller var det bara en fuling som produktionen klippt ihop?
Har för mig att hon har sagt att hon är ansiktsbild. Med andra ord kanske hon vet vem det är men hon skulle aldrig känna igen dem.
Citera
2026-05-11, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Har för mig att hon har sagt att hon är ansiktsbild. Med andra ord kanske hon vet vem det är men hon skulle aldrig känna igen dem.

Du menar ansiktsblind, antar jag 😏

Jo kanske är det så, men det handlade inte om att känna igen anleten, hon sa att det nämndes namn som hon inte alls hade koll på, som jag minns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in