2026-05-10, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Inte jag heller, kunde verkligen inte bry mig mindre, lite som i andra tråden där det är stort intresse av vad exempelvis #465 (random exempel) gör nuförtiden, jag kan omöjligen bry mig mindre.

Jag bryr mig om syftet, därför bidrar jag till mer seriösa aktörer. Dumpen fenomenet är intressant och minst lika intressant är gökarna som köper allt med hull å hår. Hela upplägget är så skevt, alltifrån hur dom tror barn/unga beter sig, till Stella och anhörigvård. Sånt sjukt trams.

Som att jag rånar ett hus på allt, dagen efter går jag dit och säljer larm.

Blir än mer roligare att Dumpen inte kommer överleva, samtidigt som tanterna tror dom ska driva igen fler (totalt tandlösa) förslag. Kom igen nu, nu skriver vi under!! Haha, EU dont give a shit.

Så det är mest det, hur beundransvärt det trots allt är. Dessutom, tanterna tror på fullaste allvar att barn födda låt säga 2010 och framåt inte har en aaaaning om blocka, sociala medier osv. Dom är för fan födda med en iiphone ist för blädderbok.

Bara för fru larsson fick leva 40 år innan hon world wajd web, och har precis lärt sig att "å, man kan blocka, undra om barnbarnen vet det?"

Haha.. ja jösses..
Unga tjej har i alla tider blivit utsatta av dessa män.
Det är inget nytt fenomen, fatta det någon ggn
Det är inget trams det finns många män som beter sig som svin både på nätet och i verkligheten
Citera
2026-05-10, 11:51
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Unga tjej har i alla tider blivit utsatta av dessa män.
Det är inget nytt fenomen, fatta det någon ggn
Det är inget trams det finns många män som beter sig som svin både på nätet och i verkligheten
Säger inte emot. Däremot gör Dumpen 0 åt det, det gör andra aktörer. Det är vad jag säger.
Citera
2026-05-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Tack för upplysningen, varför är det så tyst om det, de hävdar att alla anhöriga som behöver hjälp får det, antar att det är många. hinner de med, med den rasande fart Dumpenfar fram.

Traumavården som Sara ordnar är säkert toppklass men att gubbarnas anhöriga har lika hög prioritet är nog inte sant. Snart 800 gäddor och låt säga att 2-3 i snitt från varje gäddas familj behöver stöd, kolla i kalkylatorn hur många det blir och hur ordnar Saras gäng vård/terapi till alla dessa som utlovas? Stella verkar proffsig men Sara måste ha fler legitimerade bakom kulisserna som har ständig jour utan ersättning för att ligga i fas med vårdgarantin.

Nej dom flesta anhöriga söker sig till den vanliga vården så nästa gång du hör om långa vårdköer inom psykvården så vet du vems fel det är (gäddan alltså så det inte blir missför(stånd).
Senast redigerad av Gipsy-tears 2026-05-10 kl. 12:12.
Citera
2026-05-10, 12:10
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
nästa gång du hör om långa vårdköer inom psykvården så vet du vems fel det är.
Ja, det är barnens enda hopp >> https://imgur.com/a/NisUSJh

Blir ju rädd..
Citera
2026-05-10, 12:20
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Dumpen har även lämnat in material som har gjort att polisen har gripet pedofiler.
Polisen har även vägrat att dyka upp trots att dumpen har visat bilder på droger som gäddan har erbjudit den minderåriga.
Så prata inte om att du bryr dig om rättsväsendet tack
Har du några källor för dessa påståenden?

Citat:
Du är enbart upprörd över att de försöker att stoppa barnknullare.
Det är mest metoderna och girigheten hos Dumpen som de flesta av oss är kritiska till. Att stoppa barnknullare är bra, men det betyder inte att man ska skjuta från höften, ljuga och göra kommers av det för att slippa skaffa sig ett vanligt och hederligt jobb som man försörjer sig på.
Citera
2026-05-10, 12:23
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Traumavården som Sara ordnar är säkert toppklass [...]
Det finns inga som helst belägg för det, det finns inte ens någonting som styrker att de har tillstånd från IVO när det gäller offer som är minderåriga (om det nu är sant att Dumpen fixar vård till dessa).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Säger inte emot. Däremot gör Dumpen 0 åt det, det gör andra aktörer. Det är vad jag säger.

Några pedofiler har definitivt gripits.
Och folk som har haft gäddorna i sin närhet har blivit upplysta om vilka män de faktiskt är
Och politiker har börjat att prata om problemet pga av dumpen.
Så någon skillnad har de absolut gjort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Har du några källor för dessa påståenden?

Det är mest metoderna och girigheten hos Dumpen som de flesta av oss är kritiska till. Att stoppa barnknullare är bra, men det betyder inte att man ska skjuta från höften, ljuga och göra kommers av det för att slippa skaffa sig ett vanligt och hederligt jobb som man försörjer sig på.

Ja läs på dumpen
Citera
2026-05-10, 12:31
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Några pedofiler har definitivt gripits.
För att bli gripen räcker det med misstanke. Sen ska det också finnas bevis som ska leda till fällande dom om det ska vara meningsfullt. Att farbror Blå går runt och griper folk som inte kan fästas vid ett brott är ju knappast särskilt mycket att hurra för. I ett uppmärksammat fall med en lärargädda, så fick en gripen/misstänkt person släppas pga. att Dumpen förstörde utredningen om sexbrott. Barnen ansågs ha blivit påverkade av Dumpens uthängning.

Kan du räkna upp tio pedofiler med gäddnummer som har fått fällande domar pga. Dumpens framfart? Kan du ens nämna fem?
Citera
2026-05-10, 12:33
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ja läs på dumpen
Kan du länka till de inläggen som styrker dina påståenden?
Citera
2026-05-10, 12:44
Medlem
Citat:
Att gäddorna skriver att de har våldtagit barn etc. betyder inte att de har gjort det. Personer som är exempelvis schizofrena, drogpåverkade mm. kan påstå saker som inte är sanna även när det är till deras nackdel. Ett exempel på en person som fabulerade fram grova brott som han skulle ha begått var Sture Bergwall/Thomas Quick. Allting var bara trams och han begick aldrig brotten.

I stället för att göra kommersiell media av sådana personer borde Polisen kontaktas, eventuellt kan det göras orosanmälan till Socialtjänsten om man vet var gäddan bor. Problemet med en sådan arbetsmetod är att det inte blir några häftiga filmer som Dumpen kan tjäna pengar på.

Det är inte Child10 som sätter gränsen, det är min egen moral. Det är stor skillnad på att ta någon åt sidan och säga åt honom typ: "sök inte sexchattar med barn!" jämfört med att lura ut någon till en parkering och skrika: "Jahaa så du vill VÅLDTA ett BAAAAAAARN!!!!!!!" för att sedan filma det och göra kommersiell media av det.

Fast du lyfter ju fram andra organisationer som bättre än Dumpen.(Det är först nu du skriver om din moral) Det är det jag menar.
Du tycker ju det är okej att Child10 visar vad som är tillåtet.

Att Dumpen går längre är din moral emot.
Citera
2026-05-10, 12:47
Medlem
Citat:
Det är inte jag som försvarar Dumpen, så det är knappast min uppgift att styrka deras uppgifter i den här diskussion.

Att en anonym person på nätet påstår att Dumpen hjälper folk säger inte mycket alls. Jag är anonym också, men jag har i alla fall redovisat en massa källor till mina påståenden i många fall. IVO, SCB, BRÅ är några exempel som jag har redovisat. Vill ni inte lägga fram bevis för er sak så behöver ni absolut inte göra det, men då får ni leva med att folk tar lätt på era utsagor också.

Fast de flesta som gräver kring saker går väl inte in i det för att söka efter enbart bra saker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in