Citat:
Ursprungligen postat av
cute.as.duck
Hur kan Greta bli trakasserad av någon nazist pga Fridays for future när Tredje riket värnade om miljön?
Det måste helt enkelt ha varit en fejk-nazist.
Nationalsocialismen idealiserade ju den egna naturen, det egna folkets urhem. Den var i det närmaste helig. Det var i praktiken fullständigt omöjligt att vara en patriot och nationalist om man inte först och främst älskade och skyddade den egna ovärderliga naturen.
Skojigt nog är det alltså någonting som Greta delar med alla sanna nazister, till 100%. Det må vara bara en smal specifik sektor, men den är samtidigt signifikant.
Det intressanta blir ju förstås om man svänger på den steken, för då kan man snabbt konstatera att alla som INTE omhuldar och skyddar den svenska naturen, det svenska folkets urhem, garanterat INTE är patrioter och nationalister. I alla fall inte i en sann nazists ögon. Så om någon nu skulle gå omkring och inbilla sig att de är svenska nazi-arier samtidigt som de tycker att "naturskydd är woke", så är det ju i själva verket så att de är fejk. Möjligen bara borttappade och/eller korkade, men det är förstås ändå fejk så det förslår.
- - -
Men det jag inte förstår är varför SD inte utnyttjat det här, när de nu smått desperat velat "göra upp med sitt förflutna" (för att få åka till Israel och gulla med Netanyahu, men det är inte relevant för diskussionen). Det är ju busenkelt, det ENDA som SD hade behövt göra är att förklara att:
"
Vi tycker naturskydd är skit och att vi tycker att man ska få fucka vårt urhem så mycket man vill, och det är ett bindande bevis på att vi nu helt och totalt lämnat våra nazistiska rötter bakom oss. För ingen sann nazistisk patriot skulle nånsin gå med på nåt sånt. Like never."
Det förklarar ju också varför nutida SD:are har ett så stort horn i sidan till lilla Greta, hon har ju rent ut av en nazistisk inställning till naturen ju [och dessutom är vi SD:are ju numera hederssemiter och sionister]...