2026-05-03, 08:41
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantNerdSnusk
Så vad ska jag som kvinna göra tycker du? Klä mig i burka och låta bli att gå ut om jag inte kan ha sällskap av någon? Och hur ska det funka rent praktiskt? Mina föräldrar är över 60 och bor någon helt annanstans, jag har ingen familj där jag bor.
Ska jag ta sällskap av en manlig vän när jag ska gå ut överhuvudtaget, är inte det en risk i sig?

Och hur ska jag hitta en man som jag kan tänka mig att leva med, tycker du? Ska jag be mina föräldrar att hitta någon åt mig?

Som denna diskussion börjar luta åt börjar Sverige förändras till ett land med sharia-lagar...

Du måste ju vara väldigt attraktiv om du inte ens kan gå ut utan att någon man "ger dig sällskap".
Detta kommer dock att försvinna av sig själv när du närmar dig 40 sträcket eftersom män inte är lika intresserade av äldre kvinnor. Vad du ska göra nu är väl att gilla läget och försöka hitta en stadig partner medan det ännu finns tid att göra det tänker jag.
Citera
2026-05-03, 08:48
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Vad anser du är säkrast då om man vill ha ett ons? Ska man följa med honom eller ska man ta med dem hem till sig själv. Jag resonerar utifrån att vara tjej.

Man kan ses på hotell där det finns personal som kan ingripa.
Kärlekshotell är vanliga i Asien, men det verkar aldrig ha blivit någon grej i sverige, förmodligen för att de direkt skulle bli anklagade för koppleri och bli nedstängda. Det är tråkigt hur sverige har blivit ett land där man inte kan får vara vuxen längre. Allt ska regleras in i minsta detalj. Det är som vi vore ett väldligt religiöst land, eftersom vi har så många morallagar. Men sen låtsas vi ändå att vi är sekulära.
Citera
2026-05-03, 10:30
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Kärlekshotell är vanliga i Asien, men det verkar aldrig ha blivit någon grej i sverige, förmodligen för att de direkt skulle bli anklagade för koppleri och bli nedstängda. Det är tråkigt hur sverige har blivit ett land där man inte kan får vara vuxen längre. Allt ska regleras in i minsta detalj. Det är som vi vore ett väldligt religiöst land, eftersom vi har så många morallagar. Men sen låtsas vi ändå att vi är sekulära.

Vi är ett religiöst land, religionen heter feminism.
Citera
2026-05-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Varför tror man att det enbart handlar om främmande araber som hoppar fram ur buskarna om natten? Är det för att distansera sig från problemet? Vill man inte sätta sig själv i samma sammanhang som våldtäktsmännen?

Det måste vara jävligt mycket bekväma att tala sig varm för våldtäktsoffer så länge våldtäktsmännen är "de andra" och inte någon av ens egna. Hur stor del av fb-killarna är egentligen potentiella våldtäktsmän? Jamenar, det är bara när det kommer till att hacka på invandrare som de blir intresserade av jämställdhet. Annars klagas det på sexköpslagen och att det är för lätt att dömas till våldtäkt i Sverige!

Ett nej är ett nej. Borde inte vara svårt att förstå, eller hur?

Edit: Låt detta bli en tråd om män som våldtar kvinnor. Ni som vill hacka på invandrare har trådar så det både räcker och blir över.

Jag tror det är rätt enkelt.

Många feminister och rasister kan inte grundläggande matematik. Eller så vill de inte förstå grundläggande matematik.

Är inte så komplicerat , några få procent bör inte uppmålas som en majoritet bara för att en vill argumentera för att ens egna fördomar är berättigade.
Oavsett om det är fördomar som handlar om män kvinnnor , svenskar eller invandrare.
Citera
2026-05-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Jag tror det är rätt enkelt.

Många feminister och rasister kan inte grundläggande matematik. Eller så vill de inte förstå grundläggande matematik.

Är inte så komplicerat , några få procent bör inte uppmålas som en majoritet bara för att en vill argumentera för att ens egna fördomar är berättigade.
Oavsett om det är fördomar som handlar om män kvinnnor , svenskar eller invandrare.

Är ingen, feminist eller inte, som utmålar det som att vi ha en majoritet av män som begår våldtäkt.
Däremot ha vi ju rätt gott om folk på flashback som verkar anse att det enkom är invandrare som våldtar, i vart fall ständigt anklagar invandrare eller islam så fort våldtäkt kommer på tal.

Korrekt är att våldtäkter har skett/ och sker fortsatt i ALLA patriarkala samhällen, både de som är gravt patriarkala och de som enkom lever kvar med efterdyningarna av ett sådant, som Norden ex.
Citera
2026-05-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är ingen, feminist eller inte, som utmålar det som att vi ha en majoritet av män som begår våldtäkt.
Däremot ha vi ju rätt gott om folk på flashback som verkar anse att det enkom är invandrare som våldtar, i vart fall ständigt anklagar invandrare eller islam så fort våldtäkt kommer på tal.

Korrekt är att våldtäkter har skett/ och sker fortsatt i ALLA patriarkala samhällen, både de som är gravt patriarkala och de som enkom lever kvar med efterdyningarna av ett sådant, som Norden ex.

Problemet är att det finns de som påstår det. Jag har hört och läst 50 procent.
Svårt att säga om det handlar om feminister i alla fall. Finns en hyfsat stor mängd feminister som uttalar sig om män på samma sätt som rasister om invandrare. Komiskt lik retorik och brist på logik.
Vissa likheter med delar av manosfären.

Vad gäller din teori om patriarkat så stämmer inte den då våldtäkt förekommer i matriarkala samhällen.

Det är mänskligt att utöva antisociala och våldsamma handlingar av olika slag.
Det kommer troligtvis så länge människor finns komma till uttryck av medlemmar i alla större grupper i ett samhälle
Citera
2026-05-10, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Varför tror man att det enbart handlar om främmande araber som hoppar fram ur buskarna om natten? Är det för att distansera sig från problemet? Vill man inte sätta sig själv i samma sammanhang som våldtäktsmännen?

Det måste vara jävligt mycket bekväma att tala sig varm för våldtäktsoffer så länge våldtäktsmännen är "de andra" och inte någon av ens egna. Hur stor del av fb-killarna är egentligen potentiella våldtäktsmän? Jamenar, det är bara när det kommer till att hacka på invandrare som de blir intresserade av jämställdhet. Annars klagas det på sexköpslagen och att det är för lätt att dömas till våldtäkt i Sverige!

Ett nej är ett nej. Borde inte vara svårt att förstå, eller hur?

Edit: Låt detta bli en tråd om män som våldtar kvinnor. Ni som vill hacka på invandrare har trådar så det både räcker och blir över.

Problem med hela retoriken är att det är en väldigt liten grupp individer slm begår våldtäkt.

Helt naturligt att en ser de som de andra.
Oavsett vilken grupp de tillhör så är det bättre att se de som våldtar som en egen specifik grupp. Eller flera specifika grupper. Strunt samma om de är män , kvinnnor , hetro homo , svenskar eller invandrare.
Citera
2026-05-10, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Problemet är att det finns de som påstår det. Jag har hört och läst 50 procent.
Svårt att säga om det handlar om feminister i alla fall. Finns en hyfsat stor mängd feminister som uttalar sig om män på samma sätt som rasister om invandrare. Komiskt lik retorik och brist på logik.
Vissa likheter med delar av manosfären.

Vad gäller din teori om patriarkat så stämmer inte den då våldtäkt förekommer i matriarkala samhällen.

Det är mänskligt att utöva antisociala och våldsamma handlingar av olika slag.
Det kommer troligtvis så länge människor finns komma till uttryck av medlemmar i alla större grupper i ett samhälle

Påstår vadå?
Att 50% av män skulle våldta? eller att 50% av feminister skulle påstå något?

nej problemet är att du inte begriper vad feminister pratar om. Du fattar inte det feministiska linguat, och att feminister utrycker sig efter sina teorier.

Vi har inte någon motsvarighet i världen till patriarkat. De samhällen som finns där kvinnor äger stor makt, ex. Mouso, så har inte kvinnorna där agerat på samma förtryckande sätt kontra männen, dvs fråntagit dem makt, eller förbjudit män ditt eller datt som div. patriarkat gjort och gör. Mousomän är inte instängda, ägda eller tvingade till sex mot sin vilja, som ex. många afghanska kvinnor är.
Citera
2026-05-10, 10:40
Medlem
Citat:

Samtidigt så är det en stor majoritet som utförs av menamän, det vet alla under 60 år.
Med din logik så kan vi isf bortse från mäns våld mot kvinnor då även kvinnor utdelat slag i relationer.
Ditt nya mantra borde då lyda det är människor som misshandlar inte män
Citera
2026-05-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Samtidigt så är det en stor majoritet som utförs av menamän, det vet alla under 60 år.
Med din logik så kan vi isf bortse från mäns våld mot kvinnor då även kvinnor utdelat slag i relationer.
Ditt nya mantra borde då lyda det är människor som misshandlar inte män

Fel, invandrade män från vissa etniciteter är ÖVERREPRESENTERADE i gruppen dömda våldtäkter, det är inte samma sak som att de skulle ligga bakom en majoritet av brotten.

Och återigen, (redan tragglat detta med en annan i tråden).
kvinnor och män är 50/50. Det går då knappast att bortse från faktan att av alla som blir dömda för våldsdåd av alla de slag så är över 80% män, eller hur.
Citera
2026-05-10, 11:17
Medlem
Citat:
Fel, invandrade män från vissa etniciteter är ÖVERREPRESENTERADE i gruppen dömda våldtäkter, det är inte samma sak som att de skulle ligga bakom en majoritet av brotten.

Och återigen, (redan tragglat detta med en annan i tråden).
kvinnor och män är 50/50. Det går då knappast att bortse från faktan att av alla som blir dömda för våldsdåd av alla de slag så är över 80% män, eller hur.

Ja det är 6-8 ggr vanligare i vissa grupper. Hur tror du att det blir när dom är i majoritet?
Om du tar alla ungdomsrån så är det nästan uteslutande menabarn som utför dem trots att de är i en minoritet.
Någon ggn borde t.o.m du förstå att 1+1 är = 2
Citera
2026-05-10, 11:26
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Ah. Inte ens hört talas om kärlekshotell.

Vi är sekulära Lutheraner, helt enkelt. Vår fromhet ligger enbart i det moraliska upprätthållandet, inte i någon gudsvördnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in