2026-04-23, 16:47
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Håller med dig om att hon inte är en lolcow längre direkt då allt byggdes på deras Mukbang kring all snabbmat.
Nu äter hon TYVÄRR bara nyttigt och den enorma bea-hinken lyser med sin frånvaro.

Men som Vicious-Macki nämner så har han ju hoppat av skolan vilket Maria är mycket införstådd med men accepterar fullt ut.
Så jag vete fan om det gör hennes uppfostran speciellt "street smart".

Grabben borde åtminstone gå hos en logoped, för hanns egen skull om inte annat.

Maria har iofs nämnt att hon och David ska bara "gymma" men det tror jag fan när jag ser det.
Dvs minst tre månaders träning där man faktiskt kan se resultat.

Ja alltså, håller med utan förbehåll. Men som jag skrev ovanför blev det mycket komplicerat när tre olika LÄN delade på ansvaret och det står var och en fritt att hoppa av gymnasiet. Olyckligtvis. Fortfarande vore det absolut bästa om David börjar om gymnasiet och slutföljer det, inom ramarna av det län och kommun han bor i nu. Jobb som att städa bort smutsiga glas eller liknande med ICA-Jerry-bidrag kommer gå väldigt mycket smidigare om han tvingas anpassa sig till och TRÄNA på, bli van vid, att göra tråkiga eller jobbiga saker, bara för att så funkar livet.
Senast redigerad av Spritnota 2026-04-23 kl. 16:49.
Citera
2026-04-23, 17:02
Medlem
Spritnotas avatar
Min avsikt var aldrig att skönmåla familjen. Men herregud, en av få solskenshistorier i jämförelse till hur det gått för Gräddis, Magmysmicke, Emilie Bumbi osv.

Maria knegar på i vården, näst yngsta uppfångad av sociala nätverk, yngsta inte vind för våg. Och de har allihopa kvar svenska seder, de julpyntar OCH städar undan, älskar sin mamma och syskon, ingen är rekryterad till Foxtrot. Övervikt men kan gå uppför en trappa när det verkligen hade kunnat gå totalt åt helvete, är ändå godkänt.
Citera
2026-04-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Min avsikt var aldrig att skönmåla familjen. Men herregud, en av få solskenshistorier i jämförelse till hur det gått för Gräddis, Magmysmicke, Emilie Bumbi osv.

Maria knegar på i vården, näst yngsta uppfångad av sociala nätverk, yngsta inte vind för våg. Och de har allihopa kvar svenska seder, de julpyntar OCH städar undan, älskar sin mamma och syskon, ingen är rekryterad till Foxtrot. Övervikt men kan gå uppför en trappa när det verkligen hade kunnat gå totalt åt helvete, är ändå godkänt.

Ja det är en friskfläkt att du lyfter fram en mer optimistisk bild över hela situationen!
Framförallt Maria som krigar på med sitt jobb för att göra det bästa utav situationen som den ser ut rent ekonomiskt.

David kunde absolut som du nämner ta ett enkelt jobb och hjälpa till i hushållet.
Men men, vi får fortsätta följa spektaklet och se hur det utvecklar sig.

Sjukt egentligen att detta finns för hela världen att granska.
Fast det är en annan femma att fascineras över.
Citera
2026-05-02, 18:11
Medlem
VonDy2s avatar
Hej å Hå,
Inte bra på att länka.

Maria och David äter dumplings ( Dietistsalladen skippat nu?) och får Swish för att köpa Rosa Pommes. Maria rörd över ” gåvor”.
David, som ” skapar” musik, inte lika rörd. Men tar nog tacksamt också emot..
🙄
Citera
2026-05-08, 19:43
Medlem
VonDy2s avatar
Maria på Ozempic el dylikt fortfarande? För hon går ju uppenbart ner i vikt, trots rätt mycket mat och stora portioner.

Och, enligt egen utsago, lever på existensminimum.

Får hon även överskottsskinnet ,på buk etc etc, bortopererat,inom Vårdgarantin? Eller vad det nu kallas, när det inte kostar patienten något??

Hon känns rätt så ” Dyr i drift”, med alla krämpor och övervikten, som hon inte klarar att minska utan medicinsk hjälp??
Citera
2026-05-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonDy2
Maria på Ozempic el dylikt fortfarande? För hon går ju uppenbart ner i vikt, trots rätt mycket mat och stora portioner.

Och, enligt egen utsago, lever på existensminimum.

Får hon även överskottsskinnet ,på buk etc etc, bortopererat,inom Vårdgarantin? Eller vad det nu kallas, när det inte kostar patienten något??

Hon känns rätt så ” Dyr i drift”, med alla krämpor och övervikten, som hon inte klarar att minska utan medicinsk hjälp??

Ja helvete vad hon har gått ner i vikt du.

Ett halvår sedan: https://www.youtube.com/watch?v=xEFIqNBeOB4

Och senast idag: https://www.youtube.com/watch?v=SxbZt0jCERs

EDIT: Hur tror du egentligen Ozempic och "dyl" fungerar egentligen?
Att det bränner bort fett bokstavligt talat?

Det tar bort aptiten eller ger en känsla utav redan vara mätt, ser det ut som Maria upplever något utav det när hon stundtals trycker i sig enorma portioner.

Förslagsvis lär du dig att länka något matnyttigt för tråden till att börja med, dumfan.
Senast redigerad av Ratdancer 2026-05-08 kl. 20:54.
Citera
2026-05-09, 00:38
Medlem
vargirektums avatar
https://www.youtube.com/watch?v=8BPPD6yX8TA&t=666s

Örnen verkar ha insett vidden av hur mycket hans morsa pajar han hälsa, 8:00 och framåt, deppig redogörelse
Citera
2026-05-09, 06:01
Medlem
GonerStoners avatar
Maria tycker inte att folk ska klaga över storleken på hennes portioner.
Nachotallriken innehöll faktiskt mest grönsaker.

Underbart att höra lilleman smaska i senaste klippet.
Citera
2026-05-09, 13:43
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Ja helvete vad hon har gått ner i vikt du.

Ett halvår sedan: https://www.youtube.com/watch?v=xEFIqNBeOB4

Och senast idag: https://www.youtube.com/watch?v=SxbZt0jCERs

EDIT: Hur tror du egentligen Ozempic och "dyl" fungerar egentligen?
Att det bränner bort fett bokstavligt talat?

Det tar bort aptiten eller ger en känsla utav redan vara mätt, ser det ut som Maria upplever något utav det när hon stundtals trycker i sig enorma portioner.

Förslagsvis lär du dig att länka något matnyttigt för tråden till att börja med, dumfan.

Jo, vet hur Ozempic och dyl funkar.
Men hon kanske upplever mättnadskänsla? För även om portionerna är trött väl tilltagna nu, så är de ju betydligt mindre än förr. Och förhållandevis mer nyttiga.
Citera
2026-05-09, 19:30
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargirektum
https://www.youtube.com/watch?v=8BPPD6yX8TA&t=666s

Örnen verkar ha insett vidden av hur mycket hans morsa pajar han hälsa, 8:00 och framåt, deppig redogörelse

Fan, han är ju BRA! Lite skämmigt att jag blir så förvånad - senast jag hörde/såg honom var det övervägande trams och slarvigt prat. Det senare kan absolut ha gjort att jag missat att han faktiskt sagt vettiga saker.

Här är det en ung man som reflekterar mycket och verkligen anstränger sig! [Och jo, finns naturligtvis många av hans jämnåriga som är bättre - men han har ju som vi vet sina utmaningar.]

Tack för tipset, Vargen!
Citera
2026-05-09, 22:10
Medlem
VonDy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancer-in-the-dark
Fan, han är ju BRA! Lite skämmigt att jag blir så förvånad - senast jag hörde/såg honom var det övervägande trams och slarvigt prat. Det senare kan absolut ha gjort att jag missat att han faktiskt sagt vettiga saker.

Här är det en ung man som reflekterar mycket och verkligen anstränger sig! [Och jo, finns naturligtvis många av hans jämnåriga som är bättre - men han har ju som vi vet sina utmaningar.]

Tack för tipset, Vargen!

David försöker ju? All Cred till honom!
Inte lätt med egna och ,bröders och mammans diagnoser.

Och med mamma och son ( hemmafrun Kristian?) , som gaddar ihop sig i matsoffan.Kristian vill vara ”utanför bild ”🙃
Citera
2026-05-10, 00:17
Medlem
Dancer-in-the-darks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonDy2
David försöker ju? All Cred till honom!
Inte lätt med egna och ,bröders och mammans diagnoser.

Och med mamma och son ( hemmafrun Kristian?) , som gaddar ihop sig i matsoffan.Kristian vill vara ”utanför bild ”🙃

Jamen precis! Hoppas verkligen han orkar stå fast nu och gå ner i vikt, för det mår han bra av både fysiskt och psykiskt. Vore definitivt bra om de vuxna i hemmet stöttade honom där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in