Citat:
Ursprungligen postat av
Marsvinsbaronessan
I de flesta fall är såklart engagerade föräldrar att föredra, snarare än materiella tillgångar. Men just i Jockes fall tror jag att hans oförmåga att vara mentalt närvarande (och stabil) gör att det är för allas bästa att han bara betalar och håller sig undan. Jonna sa ju själv i en podd att hon hellre skaffar barnvakt än lämnar ungarna ensamma med Jocke, eftersom han bara sitter med mobilen hela tiden.
Hellre en frånvarande pappa som har råd att ge sina barn det mamma Annika berövade honom, än att de ska behöva exponeras för deras svårt maniska fadersfigur. Förhoppningsvis växer de inte upp och berättar hur de först blev illa behandlade av en barnvakt, men vänder på en femöring när de hittar sina SOC-papper och skriver en bok om hur det är att växa upp bland skräckfilm och en gravt psykiskt instabil förälder.
Hur tror ni Jocke skulle hantera det, om det hände? Han har ju inga som helst problem med att smutskasta hela sin familj i övrigt, det har ju alla sett vid det här laget, Vad händer om andra familjemedlemmar får tillbaka fruktansvärda minnen av egenupplevda upplevelser vid 32 års ålder?
Jonna tänkte på att Jocke är inne i en jobbig period, normalt sätt är han jätte mycket med sin fina familj. Mer än man kan säga om barnplågaren och kokaintorsken.
Vill man inte bli avslöjad som ett monster kanske man inte ska göra som morsan Annika och tvinga en pojke att skära upp armarna
Bara jag ser ditt namn förstår jag vad du är för troll, du har troligen inget jobb eller familj