2026-05-09, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Skulle vara intressant hur många som jobbar på en reklambyrå är vita övre medelklass versus svarta/negrer
Kanske skulle se sig själva i spegeln först..
Svarta och vita har väl inte med den här glassen att göra. Annars är väl del fotomodeller svarta, det brukar diskuteras.
Citera
2026-05-09, 16:44
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Du kan ju kolla länken i trådstarten?

Annars tog USAs president upp att det är slut med woke skit i sitt installationstal. Det var ändå några miljoner som röstade på honom. Har du precis upptäckt att andra har andra åsikter än dig?
Det var fler som inte röstade på honom.
Citera
2026-05-09, 16:47
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Men nu har inte GB släppt en glass med en symbol för heterosexualitet utan för hbtq.

Vad exakt framstår som sjukt för dig att pride associeras med homo, bi, transsexualitet och queer? Olika sexualiteter? Spelar du dum?
Det är inte sjukt att pride associeras med HBTQ rörelsen, det är ju för fan meningen.
Det sjuka är att associera glass med analsex.
Framgår väldigt tydligt i mitt inlägg.
Citera
2026-05-09, 16:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Nu blommar löken! Det blir Ben&Jerrys för mig framöver, de ska tydligen vara hetero båda två
från google:
"As of May 2026, Ben & Jerry's is owned by The Magnum Ice Cream Company (TMICC), a standalone entity that spun off from consumer goods giant Unilever in December 2025."

Så du får gå och välja något annat istället.
Citera
2026-05-09, 17:59
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Jag önskar den utvecklingen du beskriver, med ansvarsutkrävning, skulle inträffa. Men jag ser oroande tendenser till att det inte kommer inträffa. Min bedömning är att dessa identitetspolitiska frågor exploderade under perioden strax innan 2010 t.o.m. strax efter 2020. Men den sida som drivit på detta vill ju inte erkänna att någon extrem progressiv förändring skett. De progressiva förändringarna, eu-direktiv, lagändringar, esg osv, de har ju ens inte diskuterats. Inte av media. Inte av de etablerade partierna. Det mesta mörkades under införandet och det fortsätter att mörkas. Många människor verkar oförstående med. Däremot, oavsett vad man tycker om karln, så kan man i exempelvis Trumps installationstal eller Hegseth tal till generalerna, utröna att woke-motståndet hamnat på högsta nivå. Även sd i sverige har gjort lite motstånd stundtals. Jaja, framtiden får utvisa. Kanske hamnar sanningen i en historiebok om 100 år.
Men jag är konspiratoriskt lagt, att en lavin av woke frågor plötsligt begraver och paralyserar västvärlden under en period på ca 15 år av en slump? Tror inte det.

"Det kan inte vara en slump" leder inte automatiskt till "det måste vara en konspiration", och jag tror för min del att sökandet efter konspirationer i dagsläget inte bara är fruktlöst utan kontraproduktivt.

Vi kan konstatera att majoriteten av eliten står på fel sida i de flesta ödesfrågor - i synnerhet massinvandringen som är ett existentiellt hot mot hela västvärlden. Men vi kan också konstatera att delar av eliten står på rätt sida i vissa frågor. De som har ett konspirationstänk tenderar då att tro att dessa delar av eliten bara spelar teater, och egentligen är i maskopi med de ruttna delarna av eliten. Eller också söker de efter brister och när dessa medlemmar av eliten gör något i en helt annan fråga som de finner motbjudande, gör de allt för att distansera sig och säger "vad var det jag sa, han är precis som alla de andra".

Den sortens tänkande kommer liksom aldrig att leda någonvart. Jag tycker att Ulf Kristersson är en jävla idiot som drev igenom könsbyteslagen. Jag tycker att Moderaterna är nästan lika skyldiga som sossarna till att landet översvämmas av invandrare. Men när M faktiskt börjar göra något åt eländet, hur frustrerande lite det än är, tänker jag inte "det är bara ett spel för gallerierna för att de ska kunna fortsätta folkutbytet, Uffe har väl fått instruktioner om det på senaste Bilderbergmötet". Dels för att jag inte tror att det är så, men främst för att den sortens tänkande hade varit kontraproduktivt även om det var sant. Det är inte funktionellt. Jag tänker "Kristersson kommer aldrig att bli tillräckligt radikal i invandringsfrågan, så jag går med i partiet så kanske jag, Hanif Bali och andra någorlunda likasinnade kan vrida M-skutan åt rätt håll till sist".

Jag vet inte vad som försiggår i Uffes huvud - men oavsett vad det är finns det liksom bara en sak att göra, och det är att försöka pusha M åt rätt håll. Det finns inga rationella skäl att istället ägna sig åt att försöka spekulera sig fram till exakt varför vi har fått den utveckling vi fått, och exakt vilka som ligger bakom.

För att nu detta inlägg inte ska bli helt OT, kan vi ju konstatera att backlashen från både gräsrötter och delar av eliten faktiskt har gjort att woke-reklam har minskat - trots GB:s vederstyggliga tilltag. Långt ifrån så mycket som man hade önskat naturligtvis, ens på andra sidan Atlanten, men loppet är inte kört. Och vill man vända trenden, genom att få med sig fler människor, så är det långt mycket mer effektivt att förklara varför det är fel än att spekulera om varför det sker.

Särskilt om ens förklaring till "varför" är "judarna ligger bakom, det står ju i Talmud att de ska förgifta gojerna med glass", som vissa här i tråden velat hävda. Inte främst därför att det sistnämnda är galet, eller orättvist mot judarna, utan därför att andra människor kommer att tycka att det är galet och inte vilja ta i dig med tång. Återigen hade det varit direkt kontraproduktivt att säga så även om det varit sant, annat än om man hade så ovedersägliga bevis för den talmudiska glass-konspirationen att man faktiskt kunde övertyga folk om den.

För att vara tydlig, jag beskyller inte dig för att ha ägnat dig åt den här sortens konspirationism. Du skriver sansat och vettigt, av det jag sett åtminstone. Jag bara klargör (aningens långdraget) varför jag anser att konspirationstänk är dödfött.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-05-09 kl. 18:38.
Citera
2026-05-09, 18:27
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDrumpf
Orkar inte läsa hela RFSL dokumentet. Men jag vet att transpersoner är kraftigt överrepresenterade när det gäller t ex självmord. Så ifall en unge som går igenom en undersökning av könsdysfori (psykiatrin håller i det) och dom, barnet och föräldrarna är överens så förstår jag inte varför staten ska stå i vägen för det?

Jag kunde argumentera emot detta i sin helhet, men jag orkar inte när du inte ens har tillräcklig läsförståelse för att förstå vad jag skriver. Jobbar du i skolan så hoppas jag att det inte är som svenskalärare.

Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
UTAN föräldrarnas tillstånd

Förstår du nu, eller vill du ha det i form av en bilderbok?

Citat:
Ang det andra så är jag väldigt kritisk till att du har åkt runt till en "massa lågstadieskolor" och undersökt detta. Jag råkar faktiskt arbeta inom skolan (men kan inte uttala mig om hur det ser ut på massa andra skolor). Men det finns inte hundratals regnbågar överallt

Det finns inte hundratals, säger du, och tror att ingen ser att du flyttar målstolparna?

Citat:
och det pågår inte någon enorm psy-op där målet är övertala kidsen att byta kön.

Det var inte vad jag påstod heller, du tappre halmgubbe-bekämpare.

Citat:
Det som vi gör är att förebygga mobbning och uppstår det en situation med ett barn som lider av könsdysfori så stöttar vi såklart barnet och t ex har basala diskussioner om allas lika värde.

Och förklarar att det finns en hel rörelse för sådana som hen, där jättefina människor ibland till och med har jättefina festivaler. Och förklarar att somliga till och med byter sitt kön och att det är bra och fint, eftersom alla är lika mycket värda.

Ungefär så?

Istället för att i enlighet med rådande vetenskap säga "du vet, den stora majoriteten av de som känner så här växer ifrån det och finner sig tillrätta i sitt kön när de växer upp, det kallas att mogna; skulle det inte gå över så finns det hjälp att få, men antagligen försvinner det av sig självt".
Senast redigerad av Threadkiller 2026-05-09 kl. 18:56.
Citera
2026-05-09, 18:44
Medlem
Johan-Palms avatar
Att GB drivs av pedofiler vet vi sedan tidigare. Jag minns när de lanserade sin X-pop, formad som en dildo med ett tydligt ollon, och skulle "poppa i munnen". Jag var bara 13 men jag minns tydligt att jag tyckte det var äckligt och sjukt redan då.
Citera
2026-05-09, 18:54
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan-Palm
Att GB drivs av pedofiler vet vi sedan tidigare. Jag minns när de lanserade sin X-pop, formad som en dildo med ett tydligt ollon, och skulle "poppa i munnen". Jag var bara 13 men jag minns tydligt att jag tyckte det var äckligt och sjukt redan då.

Oj, den hade jag helt missat. En penisglass i regnbågens färger.

Vad var det nu trådens GB-försvarare sade om att det naturligtvis inte handlar om att tänja på gränserna och associera barn med sex? Ni tänker att den här glassen bara köptes av vuxna, eller att barnen inte fattade vad den föreställde, eller att GB:s designers inte alls tänkte på att den bara råkade likna en erigerad penis?
Senast redigerad av Threadkiller 2026-05-09 kl. 18:57.
Citera
2026-05-09, 19:02
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det är inte sjukt att pride associeras med HBTQ rörelsen, det är ju för fan meningen.
Det sjuka är att associera glass med analsex.
Framgår väldigt tydligt i mitt inlägg.

En flagga för homosex pryder en glass. Glassen associeras således med homosex.

Du har begränsad kognition ifall denna uppenbara association uteblir.
Citera
2026-05-09, 19:24
Medlem
Om ett företag saluför produkter man inte gillar av någon anledning, så låter man bli att köpa dem. Vad finns att diskutera?

Själv tycker jag att GB och SIA gör bra grejer och eftersom jag varken är homofob eller rasist så köper jag gärna glass från dessa företag.

F ö har det ju funnits en pride-glass i evigheter. Dajmstrut.
Citera
2026-05-09, 19:27
Medlem
Citat:

Och 88:an associerar jag med Adolf varje gång jag suger på en.
Citera
2026-05-09, 19:41
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Du verkar rärr insnöad på homosex. Smygbög?

Flaggan står för mångfald, respekt och allas lika värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in