2026-05-09, 18:26
Medlem
Jaha, det blir väl till att gänga med en rymdödla då.
Citera
2026-05-09, 18:27
Medlem
Skulle jag möta en alien så skulle jag slå en yxa i skallen på den.

Men Ts verkar här utgå från att "UFO" är lika med "utomjordingar"? Fenomenet/fenomenen kan givetvis vara något helt annat.
Citera
2026-05-09, 18:29
Avstängd
Jag skulle leta upp dem för att få reda på om nån av dem kunde svara på varför de bara visar sig i USA.
Citera
2026-05-09, 18:32
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Jag tror också många skulle bli rädda/få panik. Intressant att du skriver andra civilisationer. Det finns ju många teorier om att så kallade ufon skulle kunna ha andra förklaringar än enbart komma från andra planeter.

De teorierna har jag missat, om det kommer farkoster hit så är de väl utskickade från en annan civilisation? Eller täcker du tidsresor från vår egen civilisation? Eller något som vi förknippar med religion?
Citera
2026-05-09, 18:34
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Om vi ändå leker med tanken att andra civilisationer skulle tagit sig över de oerhörda avstånden för att komma till vår lilla obetydliga planet, så hade det inte varit med syftet att göra runda ringar i sädesfälten eller för att dolt spionera på vår "spännande" civilisation. Enda skälet vore att ge oss kunskap.

Ja självklart skulle de ge kunskap till en art som människan, som redan idag dödar varandra, och alla andra livsformer, och utvecklar kärnvapen, så vi får möjlighet att sprida oss i vår galax och sprida ännu mer lidande och död utanför vår egen planet.

Eller så är de bara här och observerar oss, precis som vi observerar gorillor i djungeln i Afrika. Vi ger inte gorillor "kunskap" utan låter de bete sig som de gör.
Citera
2026-05-09, 18:39
Medlem
Kul
Citera
2026-05-09, 18:40
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Ja självklart skulle de ge kunskap till en art som människan, som redan idag dödar varandra, och alla andra livsformer, och utvecklar kärnvapen, så vi får möjlighet att sprida oss i vår galax och sprida ännu mer lidande och död utanför vår egen planet.

Eller så är de bara här och observerar oss, precis som vi observerar gorillor i djungeln i Afrika. Vi ger inte gorillor "kunskap" utan låter de bete sig som de gör.
Jag har ibland funderat på om just detta kan vara skälet till att de fortfarande inte landat och tagit kontakt med oss. De kanske ser oss som en primitiv och ovänlig art.
Citera
2026-05-09, 18:42
Medlem
Citat:
En fråga som varit i mitt huvud ett antal år. Jag vill inte förutsätta att ufon är verkliga, men om det skulle visa sig att de är det hur tror du att du och ditt liv skulle påverkas? Skulle du bry dig eller inte?
Ett antal milstolpar de senaste åren som hintar om att detta kanske är något att ta på allvar:
2017 New York Times släpper artikel om att amerikanska försvaret har haft hemliga ufoprogram länge. Pentagon erkänner att ett antal läckta videos är sanna.
2023 visselblåsaren David Grusch vittnar inför kongressen i USA om att han har varit hemliga ufopogram på spåren i sitt arbete i underrättelsetjänsten. Två andra vittnar också bland annat en stridspilot som själv varit vittne.
2024 nya visselblåsare vittnar i kongressen om att ufoprogram är verkliga, även berättelser från ögonvittnen.
2025 fler vittnesmål i kongressen.
2026 Februari Donald Trump lovar att släppa ufo filer på grund av det stora allmänintresset.
2026 Maj den första av flera utlovade bachel av filmer videor och undersökningsmaterial släpps på www.war.gov/ufo

Jag kommer bara påverkas av idioter som tror påt.
Citera
2026-05-09, 18:43
Medlem
BalduinGrollers avatar
Oidentifierade flygande föremål ses dagligen men det betyder inte att det finns gröna gubbar från Mars.
Citera
2026-05-09, 18:51
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

Du har helt klart en poäng i att man kanske inte skall ge människosläktet mer kunskap än var vi har idag, vi är ju inte superbra på att förvalta och driva vår civilisation mot ett gemensamt mål (såvida inte målet är undergång).

Eller? All religion hade ju försvunnit i ett nafs (utom Kristendom då, som ju är den sanna religionen), petitesser som hudfärg, nord-syd, hade förminskats till ett intet och till och med samer hade fått acceptans i de bredare massorna.

Men att man skulle färdas i miljontals år för att titta på arten människa är helt orimligt. Om inte Einsteins modell har brister så att man faktiskt kan färdas snabbare än ljuset, eller kanske så kallade maskhål existerar förstås.
Citera
2026-05-09, 18:57
Medlem
Citat:
Oavsett vilka de var eller vad de ville?
Till en början ja
Citera
2026-05-09, 19:00
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
UFOn är vanligen väderballonger och sådant, men om vi istället pratar om farkoster från andra stjärnsystem vet vi att det är ohyggligt osannolikt att vi skulle samexistera med en annan intelligent civilisation på någorlunda nära reseavstånd, och än mer oyggligt osannolikt att en sådan civiilisation skulle kunna sända något annat än en lätt och långsam sond.

Om de båda ohyggligt osannolika händelserna ändå inträffar skulle deras syfte vara att konsumera jordens resurser och mer eller mindre utplåna oss. Kanske några få av oss skulle kunna tjäna som demoexemplar på ett utomjordiskt zoo av något slag.

Wow, hur kan du veta allt detta egentligen! Är du synsk? Är du Gud?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in