2026-05-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Till att börja med finns det absolut ingenting som talar det minsta för att utomjordiskt liv har besökt Jorden. Även de ”milstolpar” du tar upp utgör extremt långsökta halmstrån för den teorin.

Att det finns civilisationer på andra planeter får man däremot anta utifrån ren sannolikhetslära. Skulle det visa sig att någon av dessa besökt Jorden så skulle jag först och främst reagera med nyfikenhet. Frågan som uppstår då är om dessa har sitt hem i närheten av oss, eller om de lyckats ta fram en teknik för att övervinna ofattbart stora avstånd.
Det är helt fine om du inte gillar mina milstolpar! Tack för att du ändå tillåter dig att spekulera. Låter som en mycket rimlig reaktion!
Citera
2026-05-09, 18:13
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Jag hade blivit väldigt glad och tyckt det var spännande. Nu tror jag redan på UFO:n och utomjordingar men att få dess existens bekräftad hade varit trevligt.
Citera
2026-05-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Jag hade blivit väldigt glad och tyckt det var spännande. Nu tror jag redan på UFO:n och utomjordingar men att få dess existens bekräftad hade varit trevligt.
Coolt! Men inte det minsta rädd?
Citera
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Jag fattar. Du tror inte att ufon är här. Thats fine! Min fråga var endast om det skulle visa sig att de finns ( och är här kanske jag borde lagt till) hur tror du då att du skulle påverkas?

Ok, jag läste frågan på ett annat sätt. Men om vi förstod att andra civilisationer i lönndom var på vår planet så tror jag många skulle få panik. Men på ett högre plan skulle vi försöka ta kontakt ör att förstå syftet, mot en sådan överlägsen civilisation har vi inget att sätta emot. Vi kan spränga kärnvapen, det biter på det mesta och "shield protection" som vi ser på film är förmodligen inget som är fysiskt görbart.
Citera
Medlem
Citat:
Coolt. Hade du inte tyckt att det var läskigt alls?
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Beam Me Up!

https://youtu.be/MD162HGoVpA
Citera
2026-05-09, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Ok, jag läste frågan på ett annat sätt. Men om vi förstod att andra civilisationer i lönndom var på vår planet så tror jag många skulle få panik. Men på ett högre plan skulle vi försöka ta kontakt ör att förstå syftet, mot en sådan överlägsen civilisation har vi inget att sätta emot. Vi kan spränga kärnvapen, det biter på det mesta och "shield protection" som vi ser på film är förmodligen inget som är fysiskt görbart.
Jag tror också många skulle bli rädda/få panik. Intressant att du skriver andra civilisationer. Det finns ju många teorier om att så kallade ufon skulle kunna ha andra förklaringar än enbart komma från andra planeter.
Citera
2026-05-09, 18:18
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
Coolt. Hade du inte tyckt att det var läskigt alls?
Nej faktiskt inte
Hade bara tyckt det var spännande att få vara med om något sådant. Sen om det skulle visa sig att dessa UFO:n flygs av fientligt inställda varelser så har de förmodligen bättre teknik/vapen än oss och vi är körda ändå. Så ingen idé oroa sig, vill dom oss något ont så vinner dom ändå. Ingen idé oroa sig för något man inte kan påverka så att säga!
Citera
2026-05-09, 18:18
Medlem
Queutards avatar
UFOn är vanligen väderballonger och sådant, men om vi istället pratar om farkoster från andra stjärnsystem vet vi att det är ohyggligt osannolikt att vi skulle samexistera med en annan intelligent civilisation på någorlunda nära reseavstånd, och än mer oyggligt osannolikt att en sådan civiilisation skulle kunna sända något annat än en lätt och långsam sond.

Om de båda ohyggligt osannolika händelserna ändå inträffar skulle deras syfte vara att konsumera jordens resurser och mer eller mindre utplåna oss. Kanske några få av oss skulle kunna tjäna som demoexemplar på ett utomjordiskt zoo av något slag.
Citera
2026-05-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Beam Me Up!

https://youtu.be/MD162HGoVpA
Gud vilken rolig video! Hade inte sett förut, tack för länken.
Citera
2026-05-09, 18:20
Medlem
Citat:
Nej faktiskt inte
Hade bara tyckt det var spännande att få vara med om något sådant. Sen om det skulle visa sig att dessa UFO:n flygs av fientligt inställda varelser så har de förmodligen bättre teknik/vapen än oss och vi är körda ändå. Så ingen idé oroa sig, vill dom oss något ont så vinner dom ändå. Ingen idé oroa sig för något man inte kan påverka så att säga!
Hm! Bra tanke.
Citera
2026-05-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
UFOn är vanligen väderballonger och sådant, men om vi istället pratar om farkoster från andra stjärnsystem vet vi att det är ohyggligt osannolikt att vi skulle samexistera med en annan intelligent civilisation på någorlunda nära reseavstånd, och än mer oyggligt osannolikt att en sådan civiilisation skulle kunna sända något annat än en lätt och långsam sond.

Om de båda ohyggligt osannolika händelserna ändå inträffar skulle deras syfte vara att konsumera jordens resurser och mer eller mindre utplåna oss. Kanske några få av oss skulle kunna tjäna som demoexemplar på ett utomjordiskt zoo av något slag.
Jag tolkar dig som att du inte skulle tycka att det var en trevlig nyhet. Men skulle du ta något slags action, typ bunkra toapapper eller liknande?
Senast redigerad av Mixilla 2026-05-09 kl. 18:23. Anledning: Lägga till mer text
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in