2026-05-09, 17:55
Medlem
En fråga som varit i mitt huvud ett antal år. Jag vill inte förutsätta att ufon är verkliga, men om det skulle visa sig att de är det hur tror du att du och ditt liv skulle påverkas? Skulle du bry dig eller inte?
Ett antal milstolpar de senaste åren som hintar om att detta kanske är något att ta på allvar:
2017 New York Times släpper artikel om att amerikanska försvaret har haft hemliga ufoprogram länge. Pentagon erkänner att ett antal läckta videos är sanna.
2023 visselblåsaren David Grusch vittnar inför kongressen i USA om att han har varit hemliga ufopogram på spåren i sitt arbete i underrättelsetjänsten. Två andra vittnar också bland annat en stridspilot som själv varit vittne.
2024 nya visselblåsare vittnar i kongressen om att ufoprogram är verkliga, även berättelser från ögonvittnen.
2025 fler vittnesmål i kongressen.
2026 Februari Donald Trump lovar att släppa ufo filer på grund av det stora allmänintresset.
2026 Maj den första av flera utlovade bachel av filmer videor och undersökningsmaterial släpps på www.war.gov/ufo
Senast redigerad av Mixilla 2026-05-09 kl. 18:05. Anledning: Stavfel!
Citera
2026-05-09, 17:57
Medlem
supremanics avatar
Jag vet ju redan att UFO:n är verkliga och jag kan inte påstå att det påverkade mig ett dugg. Det hade väl varit konstigt om de inte varit det.
Citera
2026-05-09, 17:57
Medlem
Jag hade välkomnat dom såklart
Citera
2026-05-09, 17:59
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Jag vet ju redan att UFO:n är verkliga och jag kan inte påstå att det påverkade mig ett dugg. Det hade väl varit konstigt om de inte varit det.

Hur vet du det?
Citera
2026-05-09, 18:03
Medlem
Citat:
Varför blev du inte påverkad? Du tyckte det var självklart, men tänkte inte att det har med dig att göra, eller?
Citera
2026-05-09, 18:03
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Hur vet du det?

För att det har rapporterats om under mer än ett halvt decennium?
Citera
2026-05-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pooker1
Jag hade välkomnat dom såklart
Oavsett vilka de var eller vad de ville?
Citera
2026-05-09, 18:04
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mixilla
En fråga som varit i mitt huvud ett antal år. Jag vill inte förutsätta att ufon är verkliga, men om det skulle visa sig att de är det hur tror du att du och ditt liv skulle påverkas? Skulle du bry dig eller inte?
Ett antal milstolpar de senaste åren som hintar om att detta kanske är något att ta på allvar:
2017 New York Times släpper artikel om att amerikanska försvaret har haft hemliga ufoprogram länge. Pentagon är känner att ett antal läckta videos är sanna.
2023 visselblåsaren David Grusch vittnar inför kongressen i USA om att han har varit hemliga ufopogram på spåren i sitt arbete i underrättelsetjänsten. Två andra vittnar också bland annat en stridspilot som själv varit vittne.
2024 nya visselblåsare vittnar i kongressen om att ufoprogram är verkliga, även berättelser från ögonvittnen.
2025 fler vittnesmål i kongressen.
2026 Februari Donald Trump lovar att släppa ufo filer på grund av det stora allmänintresset.
2026 Maj den första av flera utlovade bachel av filmer videor och undersökningsmaterial släpps på www.war.gov/ufo

Om vi ändå leker med tanken att andra civilisationer skulle tagit sig över de oerhörda avstånden för att komma till vår lilla obetydliga planet, så hade det inte varit med syftet att göra runda ringar i sädesfälten eller för att dolt spionera på vår "spännande" civilisation. Enda skälet vore att ge oss kunskap. Hade de varit i behov av råvaror så finns hur många ställen som helst i universum. Hade de velat kolonisera så hade de haft teknik att göra så och jag lovar att vi redan har märkt av det.

Det har inte skett. Skälet? Ingen har bemödat sig att åka hit, eller inte har tekniken för att ta sig över de oerhörda avstånd som dejt handlar om.
Citera
2026-05-09, 18:05
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
För att det har rapporterats om under mer än ett halvt decennium?

Rapporterats an idioter och fyllon utan bevis ja.
Citera
2026-05-09, 18:07
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Rapporterats an idioter och fyllon utan bevis ja.

Jo, men precis. Det mesta kan ju avfärdas eller identifieras.
Citera
2026-05-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Om vi ändå leker med tanken att andra civilisationer skulle tagit sig över de oerhörda avstånden för att komma till vår lilla obetydliga planet, så hade det inte varit med syftet att göra runda ringar i sädesfälten eller för att dolt spionera på vår "spännande" civilisation. Enda skälet vore att ge oss kunskap. Hade de varit i behov av råvaror så finns hur många ställen som helst i universum. Hade de velat kolonisera så hade de haft teknik att göra så och jag lovar att vi redan har märkt av det.

Det har inte skett. Skälet? Ingen har bemödat sig att åka hit, eller inte har tekniken för att ta sig över de oerhörda avstånd som dejt handlar om.
Jag fattar. Du tror inte att ufon är här. Thats fine! Min fråga var endast om det skulle visa sig att de finns ( och är här kanske jag borde lagt till) hur tror du då att du skulle påverkas?
Citera
2026-05-09, 18:09
Medlem
Till att börja med finns det absolut ingenting som talar det minsta för att utomjordiskt liv har besökt Jorden. Även de ”milstolpar” du tar upp utgör extremt långsökta halmstrån för den teorin.

Att det finns civilisationer på andra planeter får man däremot anta utifrån ren sannolikhetslära. Skulle det visa sig att någon av dessa besökt Jorden så skulle jag först och främst reagera med nyfikenhet. Frågan som uppstår då är om dessa har sitt hem i närheten av oss, eller om de lyckats ta fram en teknik för att övervinna ofattbart stora avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in