2026-05-09, 16:07
Medlem
Vet inte om tråden passar här eller någon annanstans men jag hittar inget bättre forum just nu. Mod får gärna flytta till lämpligt ställe. Hursomhelst, jag tror inte att den moderna smartphone människan kan titta på en två-timmar lång film eller för den delen en hel fotbollsmatch inklusive halvtidspausen utan att titta på sin mobil. Eller kan vissa det kanske? Notera att jag inte pratar om möten och annat där man måste vara utan smartphone utan om ens lediga tid.
Citera
2026-05-09, 16:11
Medlem
Japp tittar jag på en film eller någon idrott bryr jag mig inte alls om mobilen!
Citera
2026-05-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Japp tittar jag på en film eller någon idrott bryr jag inte alls om mobilen!

Det var faktiskt starkt näste jag erkänna.
Citera
2026-05-09, 16:19
Medlem
dwgs avatar
Japp är väl självklart

Är jag på live match fotboll/hockey, så ligger mobilen i fickan hela tiden. Inte ens i periodpausen. Då pratar jag med folk

Film / sport på tv . Telefonen på bordet upp och ner ljudlöst.

Samma gäller
Middag hemma
Middag ute i sällskap,

Brukar inte ens nämna i sociala
”Är på matchen ”
”Trevlig sällskap med xx”
Citera
2026-05-09, 16:28
Medlem
Ljudlös och displayen nedåt.Hur enkelt som helst.
Helt värdelöst att kolla på events och annat med folk som stirrar i sina mobiler.
Citera
2026-05-09, 16:41
Medlem
triptykens avatar
Jag kör på ett "telefonrum".

Så om jag inte är utomhus är min telefon på laddning i ett av rummen i hemmet. Ingen annanstans. Den får vara på, men det ska vara en aktiv handling att ta upp den
Citera
2026-05-09, 16:44
Medlem
XtraXs avatar
Jodå det går bara man vill, fast i halvtid kan det bli en liten titt. Kollar mycket NHL och där ser man ofta hur personer i publiken sitter och stirrar på sina mobiler. Vafan liksom.
Citera
2026-05-09, 17:04
Medlem
Geomeisters avatar
Blir mest film här hemma och då gör jag ett aktivt val att titta på film. Jag tittar inte bara för att jag är uttråkad för stunden.

Jag lägger mobilen på laddning eller en bit bort. Av med ljudet.

Skulle något viktigt vara på gång i mitt liv under filmens gång så kanske jag tittar till den. Är det en seg/dålig film kan jag ibland pausa och titta till mobilen. Detta är dock undantag. Generellt sett tittar jag inte på mobilen förrän filmen är över.

Har folk verkligen så viktiga liv att saker inte kan vänta 1-3 timmar?
Citera
2026-05-09, 19:56
Medlem
kalkryggars avatar
Inga problem att låta mobilen ligga ostörd under filmtittning. Ringer det i den så är det väl klart att jag pausar och svarar.

Är filmen så tråkigt att jag får lusta att börja pilla på mobilen så slutar jag nog se på filmen helt enkelt.
Citera
2026-05-09, 20:07
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Jag kollar aldrig mobilen om jag kollar på film, såvida det inte är på en reklamkanal, då brukar jag kolla mobilen under reklamen. Inte för att jag måste kolla mobilen men för att slippa se reklamen.
Citera
2026-05-09, 20:33
Medlem
RiMaXs avatar
Är filmen tillräckligt bra eller intressant så är det inga problem. Tyvärr så görs det sällan sådana filmer.
Citera
2026-05-10, 04:36
Medlem
Tittar aldrig i mobilen när jag ser fotboll inte heller om jag ser film heller hälsar på nån/får besök. Men jag är lite äldre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in