2026-05-10, 05:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Vet inte om tråden passar här eller någon annanstans men jag hittar inget bättre forum just nu. Mod får gärna flytta till lämpligt ställe. Hursomhelst, jag tror inte att den moderna smartphone människan kan titta på en två-timmar lång film eller för den delen en hel fotbollsmatch inklusive halvtidspausen utan att titta på sin mobil. Eller kan vissa det kanske? Notera att jag inte pratar om möten och annat där man måste vara utan smartphone utan om ens lediga tid.

Det är omöjligt för mig, eftersom jag använder min telefon som fjärrkontroll till tv..
Ganska bra faktiskt, för fjärrkontrollerna har en tendens att "flytta på sig".
Telefonen gör inte det. Om den gör det ändå, så kan jag hitta den med min klocka.
Klockan har jag på armen..
Citera
2026-05-10, 07:10
Medlem
Eh ja, för mig är det inte svårt. Men då kom mobilerna när jag var vuxen.
Citera
2026-05-10, 07:36
Medlem
Germanofils avatar
Kollar alltid mobilen i halvtidspausen när jag är på fotboll eftersom jag vill se hur det står i de andra matcherna som spelas samtidigt. Men det tar bara några sekunder. Resten av pausen köar jag för att pissa och köpa öl. 😉

Om jag kollar hemma i soffan så beror det på matchen. Om favoritlaget spelar så kollar jag bara mobilen i halvtid. Om det är någon match jag slötittar på så blir det mer mobil.
Citera
2026-05-10, 10:55
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Ja.

Vad är det för fel på den yngre generationen som inte kan vara utan sina telefoner morän en kvart, högst.
Citera
2026-05-10, 13:26
Medlem
psaks avatar
Det ska vara något väldigt viktigt för att jag ska hemfalla till det otyget.

Är det det här som är förklaringen till det man så ofta ser i forum 'Jag ser filmen xx just nu och tycker inte den är bra..' 'I'm watching this movie right now' vilket för mig är fullkomligt obegripligt. Folk tar alltså paus mitt i filmer för att ta upp det på nätet??
Eller är det fortfarande så vanligt att se tv-sända filmer (på reklampaus-kanaler)?
Citera
2026-05-10, 15:05
Medlem
Tranquility Bass avatar
Har inte tittat i mobilen sedan fredag så mitt svar är ja.
Citera
2026-05-12, 02:37
Medlem
Finns inget mer irriterande än att kolla på film med någon som inte kan låta bli mobilen. Själv kopplar jag helt bort den under tiden jag ser på film.
Citera
2026-05-14, 00:55
Medlem
Pedris avatar
Ja men jag föredrar att titta en snabb gång i mitten av filmen. Jag saknar reklamavbrott i filmer så när jag tar mitt egna reklamavbrott så tittar jag och sen rör jag den inte på cirka en timme.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in