2026-05-09, 11:43
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Regnvatten är destillerat.
Fräter regnvatten om det hamnar i ögat?

Du verkar väldigt intelligent.
Imponerande. Verkligen.

Kemiskt framställt destillerat vatten?
Förklara mer.
Ingen har nånsin hört talas om det.
Regnvatten är naturligt. Destillerat vatten är konstgjort.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Destillerat_vatten

För svårt att googla vattnets makalöst svåra kemi? Självklart har jag gjort vatten i klass 9 i skolan.
https://fragaenbiolog.blogg.lu.se/kan-man-gora-konstgjort-vatten/

Man kan inte leva på enbart destillerat vatten.
https://sv.scienceaq.com/Chemistry/1005195185.html#google_vignette
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-05-09 kl. 11:50.
Citera
2026-05-09, 11:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Kom ihåg att om ni inte fattar nånting så kan ni låtsas att ni vet allt... och så kan ni skriva Dunning Kruger effekt för att dölja er okunskap, och lägga er kunskapsbrist på den som gör påståendet som ni inte fattar nått om.

De som vet minst tror ofta att de vet mest, då de saknar den expertis som krävs för att förstå vad ämnet egentligen kräver.
Notera att det du skriver också gäller dig.
Citera
2026-05-09, 11:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Regnvatten och destillerat vatten är varandras motsatser. Troll.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Destillerat_vatten

För svårt att googla vattnets makalöst svåra kemi?
https://fragaenbiolog.blogg.lu.se/kan-man-gora-konstgjort-vatten/

Gör man mätningar med ppm-mätare så är regnvatten lika rent som destillerat.
Detta har folk gjort redan och det finns videodokumentation på Youtube. Duvet... BEVIS.
Citera
2026-05-09, 11:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Notera att det du skriver också gäller dig.

Jag skulle aldrig lägga fram min tro som bevisad fakta.

Lägger jag fram nått så är det bevisad fakta som kan dubbelkollas av vem som helst som ifrågasätter den.
Citera
2026-05-09, 11:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag skulle aldrig lägga fram min tro som bevisad fakta.

Lägger jag fram nått så är det bevisad fakta som kan dubbelkollas av vem som helst som ifrågasätter den.
Nja, Dunning Kruger-effekten handlar inte om kompetensen i sig. Den handla om att man saknar kompetens, att t.ex avgöra om något är sant, och just detta gör att man är bergsäker. För att man saknar misstänksamhet mot sina egna brister, i brist på kunskap om komplexiteten i sakfrågan.
Citera
2026-05-09, 12:06
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Nja, Dunning Kruger-effekten handlar inte om kompetensen i sig. Den handla om att man saknar kompetens, att t.ex avgöra om något är sant, och just detta gör att man är bergsäker. För att man saknar misstänksamhet mot sina egna brister, i brist på kunskap om komplexiteten i sakfrågan.

Den handlar om att vissa vet nånting medans andra fabulerar och låtsas att dom vet nått som det som den som vet på riktigt vet att dom inte vet. Uppenbart.

Man kan ju låtsas att man vet nått, och lura idioter som inte vet, medans dom som redan vet ser igenom alla teateraktörer som låtsas kunna nått.

För de flesta idioter är det viktigare att lura andra idioter till att tro att dom vet nå, än att experterna medger att dom vet nått.

Här är det ju jag och läkaren i videon i början som är experter som har druckit destillerat och även greppat vissa bevisbara saker som att destillerat vatten har neutralt pH och att regnvatten är destillerat enligt ppm-mätare som visar 0,001 parts per million är inte vatten i destillerat vatten.

Sen har vi alla Dunning Krugers i tråden, som googlar, läser lögner, och sen låtsas som att dom vet nått, och lurar andra idioter, istället för att lyssna på experterna som ser bluffen.

Dom är så sjuka mentalt att dom skriver Dunning Kruger tillslut när dom blir motbevisade och inte kan medge att dom hade fel, som att sanningen inte är det viktigaste, som att bevis inte ändrar deras fantasier om saker och ting.

Som att Sverige skulle ha världens renaste kranvatten tex... Varje idiot som yttrat det har ju fel, och det vet folk som kollat upp testerna på kranvatten i Sverige, men ändå så vill idioter lura idioter till att tro att kranvatten i Sverige är rent... Fast dom har hittat arsenik och allt möjligt skit i det.
Dunning Kruger överallt. Idioter som låtsas veta och struntar i att experterna vet att dom inte kan nått och bara låtsas, i syfte att lura andra idioter att dom besitter kunskap och vishet fast dom är dummare än tåget.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-05-09 kl. 12:16.
Citera
2026-05-09, 12:25
Medlem
Citat:
Den handlar om att vissa vet nånting medans andra fabulerar och låtsas att dom vet nått som det som den som vet på riktigt vet att dom inte vet. Uppenbart.

Man kan ju låtsas att man vet nått, och lura idioter som inte vet, medans dom som redan vet ser igenom alla teateraktörer som låtsas kunna nått.

För de flesta idioter är det viktigare att lura andra idioter till att tro att dom vet nå, än att experterna medger att dom vet nått.

Här är det ju jag och läkaren i videon i början som är experter som har druckit destillerat och även greppat vissa bevisbara saker som att destillerat vatten har neutralt pH och att regnvatten är destillerat enligt ppm-mätare som visar 0,001 parts per million är inte vatten i destillerat vatten.

Sen har vi alla Dunning Krugers i tråden, som googlar, läser lögner, och sen låtsas som att dom vet nått, och lurar andra idioter, istället för att lyssna på experterna som ser bluffen.

Dom är så sjuka mentalt att dom skriver Dunning Kruger tillslut när dom blir motbevisade och inte kan medge att dom hade fel, som att sanningen inte är det viktigaste, som att bevis inte ändrar deras fantasier om saker och ting.

Som att Sverige skulle ha världens renaste kranvatten tex... Varje idiot som yttrat det har ju fel, och det vet folk som kollat upp testerna på kranvatten i Sverige, men ändå så vill idioter lura idioter till att tro att kranvatten i Sverige är rent... Fast dom har hittat arsenik och allt möjligt skit i det.
Dunning Kruger överallt. Idioter som låtsas veta och struntar i att experterna vet att dom inte kan nått och bara låtsas, i syfte att lura andra idioter att dom besitter kunskap och vishet fast dom är dummare än tåget.

Jag tycker du ska testa att bara dricka destillerat vatten i flera år. Sen kan du återkomma till oss hur du mår.

Finns vatten destillatiorer för köket på amazon som kan producera upp till 24 liter destillerat vatten per dag.

Om du ska övertyga oss andra att forskarna har fel får du visa det själv.

Skyll inte på oss om du drabbas av bristsjukdomar pga mineralbrist.
Citera
2026-05-09, 12:36
Medlem
KungPungPats avatar
Jag menar självklart VET jag att det STÅR annat än faktan som jag vet om destillerat, om man googlar på destillerat, och man får fram olika pH värden påståenden... men bevisen säger att destillerat är neutralt i pH , som ett factory reset vatten som är återställt till vattnets renaste form... Där nånting händer och gör vattnet väldigt potent för djup avgiftning av kroppen.
Torrt vatten med pH 7,365 som attackerar allt osunt som har ett lägre pH som i ett träsk, som inflammationer , plack , tandsten, kalciumlagringar på tallkottkörteln.

Vore bra om ni Dunning Krugers kunde sluta låtsas som att jag inte skriver bevisbara fakta.

Är det inte super logiskt att det renaste vattnet har neutralt pH precis som friskt mänskligt blod har?

Cancer är beroende av blod med lågt ph... Annars krymper och försvinner tumörerna. (Enligt Otto Warburg) Och testbar fakta.
Destillerat vatten kan TROLiGEN bota cancer, men se att jag skriver troligen... Min teori hade ju behövts testas på några cancersjuka som får leva på destillerat vatten och ekologisk rå frukt.. innan jag hade kunnat säga detta med säkerhet.

90% säker på att destillerat kan bota cancer genom att återställa ph-värdet i kroppen, vilket enligt Warburg gör att tumörer krymper, då dom inte tål "för mycket" syre.

Se dokumentären Fat Sick And Nearly Dead på Youtube för mer info om hur kroppens pH kan återställas med råkost (+destillerat) och få blinda att se igen och handikappade att börja gå igen , nästan.
Han botade iaf sin dödliga sjukdom.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-05-09 kl. 12:47.
Citera
2026-05-09, 12:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagsagpappakyssa
Jag tycker du ska testa att bara dricka destillerat vatten i flera år. Sen kan du återkomma till oss hur du mår.

Finns vatten destillatiorer för köket på amazon som kan producera upp till 24 liter destillerat vatten per dag.

Om du ska övertyga oss andra att forskarna har fel får du visa det själv.

Skyll inte på oss om du drabbas av bristsjukdomar pga mineralbrist.

Jag precis. Det är planen.
Lol nej jag vill absolut inte övertyga nån som inte fattar att vissa saker kan enbart bevisas genom egna upplevelser... Som att avgifta kroppen, dom som vet dom vet... Men inte många kommer veta vad det giftfria sinnestillståndet innebär.
Citera
2026-05-09, 12:51
Medlem
I Asien har många "reverse osmosis* apparater i köket så de får destillerat vatten direkt från kranvattnet. Man kollar hårdheten på vattnet så att det verkligen är helt rent.
Citera
2026-05-09, 12:56
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterJaedong
I Asien har många "reverse osmosis* apparater i köket så de får destillerat vatten direkt från kranvattnet. Man kollar hårdheten på vattnet så att det verkligen är helt rent.

Revers osmosis ska tydligen vara näst bäst efter destillering... Om vi snackar renhet.
Det är destillerat med hetta som är det renaste.

Digitala ppm-mätare är nog det optimala men visst en ph-mätare också hade vart kul men inte nödvändigt om destillerat är neutralt.
Citera
2026-05-09, 13:54
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har nog aldrig läst så många felaktigheter i ett enda inlägg. Tror du på helande kristaller och kollodialt silver också?

Han är tusentals km långt till vänster om sådana kristaller & kollidalt folks man

He is far out on the edge, so you can never imagine, my lord

Very far away man
Senast redigerad av 448 2026-05-09 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in