2026-05-09, 09:04
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Var hittar man Ukrainskor i Sverige?

Här i Sthlm kan du hitta många (antar att det är ukrainskor i alla fall) inne i city. Och innan kriget så fanns det krogar/klubbar där rysktalande gick. Bara antar att de inte fungerar som förut, men det skulle förvåna mig om det inte finns klubbar där det i princip bara går ukrainare eller de som står på deras sida. Dock har jag tappat kontakten med de rysktalande jag hade runt mig förut så att jag kan inte ge dig någon adress.
Citera
2026-05-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag tycker det här är väldigt bra om det stämmer. Svenska killar är eftertraktade, inte minst i USA och sydamerika. Detta fenomen är inte 50-åringar som hämtar hem en filippinska. Extremfeminismen har skapat ett på många sätt ogästvänligt land för män, och jag tycker inte svenska män längre ska ställa upp på skiten.

Vilken "extremfeminism"?

Menar du den "extremfeminism" som inte längre tillåter män och pojkar att våldta kvinnor och flickor och komma undan med det med orden "hon ville" fast hon låg som en död fisk och grät?

Eller menar du den "extremfeminism" som låter flickor och kvinnor gå i skolan och utbilda sig och få jobb och egen försörjning? Arvsrätt?

Eller menar du den "extremfeminism" som låter alla svenska medborgare (inklusive unga kvinnor) över 18 att ha rösträtt/demokratiska rättigheter?

Menar du att det är denna "extremfeminism" som män "flyr ifrån"? För din information: dessa mänskliga rättigheter (eller "extremfeminism" som du kallar det för) finns även i USA. USA hör liksom till väst. Och borde givetvis finnas i samtliga länder, även i länder utanför väst.

Kvinnor är inte några lägre stående varelser. De är människor, precis som män. Och ska givetvis ha mänskliga rättigheter, precis som män har.

Men du kallar kanske mänskliga rättigheter för kvinnor, för "extremfeminism"?
Citera
2026-05-09, 10:19
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vilken "extremfeminism"?

Menar du den "extremfeminism" som inte längre tillåter män och pojkar att våldta kvinnor och flickor och komma undan med det med orden "hon ville" fast hon låg som en död fisk och grät?

Eller menar du den "extremfeminism" som låter flickor och kvinnor gå i skolan och utbilda sig och få jobb och egen försörjning? Arvsrätt?

Eller menar du den "extremfeminism" som låter alla svenska medborgare (inklusive unga kvinnor) över 18 att ha rösträtt/demokratiska rättigheter?

Menar du att det är denna "extremfeminism" som män "flyr ifrån"? För din information: dessa mänskliga rättigheter (eller "extremfeminism" som du kallar det för) finns även i USA. USA hör liksom till väst. Och borde givetvis finnas i samtliga länder, även i länder utanför väst.

Kvinnor är inte några lägre stående varelser. De är människor, precis som män. Och ska givetvis ha mänskliga rättigheter, precis som män har.

Men du kallar kanske mänskliga rättigheter för kvinnor, för "extremfeminism"?

Nej det är alldeles uppenbarligen inte det jag menar.

Jag menar:

● Kvotering
● Mångfald
● Samtyckeslagen som gör att män godtyckligt kan dömas för våldtäkt. Sex för män betyder stora risker att få sitt liv förstört.
● Att vi har ett samhälle där man pratar om "mansroller" eller hur män ska vara. Totalt oacceptabelt och totalitärt att försöka styra hur folk ska vara eller antyda att de inte ens har en egen personlighet utan spelar en roll.
● Att kvinnor allt mer övergett kvinnliga drag såsom moderskap, omtänksamhet, lojalitet till mannen och familjen och att prioritera familj över karriär.
● Att kvinnor väntar tills de varken är attraktiva eller fertila med att vilja skaffa barn.
● Att kvinnor prioriterar inkvoterade karriärer före barn och familj.

Jag tror också det råder någon sorts förvillning angående skillanden i vilka drag som är fysiskt attraktiva och vilka drag är attraktiva för en potentiell partner. Ja, män kan tänka sig sex med många kvinnor, vilket kan få kvinnorna att känna sig attraktiva. Men som partners? Där är kraven hos män helt andra.

Unga män bör ge mellanfingret till Sverige. De kan leva rika och bra liv i Brasilien t.ex.
Citera
2026-05-09, 11:57
Medlem
Citat:
Nej det är alldeles uppenbarligen inte det jag menar.

Jag menar:

● Kvotering
● Mångfald
● Samtyckeslagen som gör att män godtyckligt kan dömas för våldtäkt. Sex för män betyder stora risker att få sitt liv förstört.
● Att vi har ett samhälle där man pratar om "mansroller" eller hur män ska vara. Totalt oacceptabelt och totalitärt att försöka styra hur folk ska vara eller antyda att de inte ens har en egen personlighet utan spelar en roll.
● Att kvinnor allt mer övergett kvinnliga drag såsom moderskap, omtänksamhet, lojalitet till mannen och familjen och att prioritera familj över karriär.
● Att kvinnor väntar tills de varken är attraktiva eller fertila med att vilja skaffa barn.
● Att kvinnor prioriterar inkvoterade karriärer före barn och familj.

Jag tror också det råder någon sorts förvillning angående skillanden i vilka drag som är fysiskt attraktiva och vilka drag är attraktiva för en potentiell partner. Ja, män kan tänka sig sex med många kvinnor, vilket kan få kvinnorna att känna sig attraktiva. Men som partners? Där är kraven hos män helt andra.

Unga män bör ge mellanfingret till Sverige. De kan leva rika och bra liv i Brasilien t.ex.

- Kvotering är olagligt. Visste du inte det?

- Mångfald? Det har inget med feminism att göra. Snarare är det antirasism du tänker på.

- Nej, lagen om oaktsamhet våldtäkt gör inte att våldtäktsförövare döms godtyckligt till fängelse. Den gör att våldtäktsförövare som förr dömdes för "sexuellt övergrepp" eller som friades helt, nu döms för våldtäkt istället.

- Det är ingen som pratar om hur en man ska vara, ingen framför krav. Däremot pratas det om önskemål om hur vissa vill att man ska vara, precis som du framför dina önskemål om hur du vill att kvinnor ska vara. Får inte sådana önskemål pratas om, tycker du?

- Aha! Så kvinnor tappar attraktionskraft med åldern? Och kan då bli lämnade av sina män/pappan till sina barn/mannen i sin kärnfamilj? Inser du att denna risk är vad som bland annat gör att kvinnor vill ha en egen karriär? Så att de inte är livegna under sin makes godtycke.

- Samtliga kvinnor jag känner som har jobb och familj, är väldigt kvinnliga och tar väl hand om sin familj ihop med sin make. Det ena utesluter inte det andra.

- Kvinnor och deras män väntar med att skaffa barn, menar du väl? Kvinnor får i snitt första barnet kring 28-32 års ålder. Män kring 33. De kansje helt enkelt inte har träffat den rätta förens hon är 25 och han 29. De är tillsammans ett tag, flyttar ihop. Och får första barnet när hon är 29 och han 33.

Men vad du säger är alltså att män som inte klarar av att kvinnor har mänskliga rättigheter, lagligt skydd och inte är livegna. Dessa män söker kvinnor i länder där kvinnor har en mer utsatt position.

Medans starka män klarar av att deras kvinnor har mänskliga rättigheter, har jobb och har skydd av lagen. Och gärna gängar sig med en svensk kvinna.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-09 kl. 12:15.
Citera
2026-05-09, 12:50
Medlem
Citat:

Nej det är det inte. Sker hela tiden. Vad ska du göra? Förbjuda någon att anställa personen du vill anställa?

Citat:
- Mångfald? Det har inget med feminism att göra. Snarare är det antirasism du tänker på.

Feminister är i allra högsta grad med och påhejar massimporten av potentiella våldtäktsmän från tredje världen. Och sen ger de svenska män skulden när våldtäkterna ökar.

Du gör dig bara fruktansvärt löjlig när du förnekar detta.

Citat:
- Nej, lagen om oaktsamhet våldtäkt gör inte att våldtäktsförövare döms godtyckligt till fängelse. Den gör att våldtäktsförövare som förr dömdes för "sexuellt övergrepp" eller som friades helt, nu döms för våldtäkt istället.

Fel. Beviskraven i sexualbrottmål är mycket låga, och samtyckeslagen gör så att bevisbördan i praktiken läggs över på den anklagade mannen. Samtyckeslagen har kraftigt kritiserats av sakkunniga, jurister, advokatsamfundet och lagrådet, b la. Lagen anses godtycklig och rättsosäker. Din meningslösa lilla paragraf ovan förändrar inte den saken.

Citat:
- Det är ingen som pratar om hur en man ska vara, ingen framför krav. Däremot pratas det om önskemål om hur vissa vill att man ska vara, precis som du framför dina önskemål om hur du vill att kvinnor ska vara. Får inte sådana önskemål pratas om, tycker du?

Försök hänga med lite din boomer. Sociala medier t ex svämmar över av kravlistor på hur "riktiga" män ska vara. Förväntningar och krav på att män ska leva upp till sin traditionella könsroll ligger i allra högsta grad kvar, medan kvinnor helt befriats från sin och nåde den man som har synpunkter på det. Det råder extrema dubbelstandarder till kvinnors fördel på dagens dejtingmarknad, t ex.

Återigen, du gör dig bara löjlig som förnekar detta.

Citat:
- Samtliga kvinnor jag känner som har jobb och familj, är väldigt kvinnliga och tar väl hand om sin familj ihop med sin make. Det ena utesluter inte det andra.

Ingen tror på dina anekdoter.

Citat:
Men vad du säger är alltså att män som inte klarar av att kvinnor har mänskliga rättigheter, lagligt skydd och inte är livegna. Dessa män söker kvinnor i länder där kvinnor har en mer utsatt position.

Nej det säger han inte. Han säger att män söker kvinnor i länder där dejtingmarknaden är mer jämställd, och inte som i Sverige kraftigt vinklad till kvinnors fördel. Och i länder där män inte riskerar att dömas till fleråriga fängelsestraff och hundratusentals kronor i skadestånd varje gång de har sex.

Citat:
Medans starka män klarar av att deras kvinnor har mänskliga rättigheter, har jobb och har skydd av lagen. Och gärna gängar sig med en svensk kvinna.

Nu bevisar du ju bara hans poäng. "Starka" män, "riktiga" män, är feminister. Du försöker med hjälp av språket insinuera att män som inte tycker som du är svaga, dvs den mest oattraktiva egenskap en man kan ha, och raka motsatsen till den traditionella manliga könsrollen.

Vi kanske prova att vända på steken? Starka, riktiga kvinnor klarar av att delta på en jämställd dejtingmarknad som inte är kraftigt vinklad till kvinnors fördel. Starka/riktiga kvinnor behöver inte feminism. Osv.

Funkar dock inte lika bra eftersom styrka är valfritt för kvinnor, medan det är obligatoriskt för män.
Citera
2026-05-09, 13:02
Medlem
Jag har svårt att tänka mig att en far (om det inte är nån sorts lågintelligent, osäker religiös dåre som är svartsjuk på sin dotter och behandlar henne som boskap) inte skulle uppmuntra och på alla sätt stötta sin dotter för att hon ska få de bästa möjligheterna i livet och slippa vara beroende av någon annan så jag undrar om de som hittar en sån fru som de blir lyckliga och skaffar barn med, och det blir en flicka, skulle försöka motarbeta henne eller om de skulle uppmuntra henne när det gäller utbildning och träning/sport/hobbys och sånt?
Citera
2026-05-09, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vod
Jag har svårt att tänka mig att en far (om det inte är nån sorts lågintelligent, osäker religiös dåre som är svartsjuk på sin dotter och behandlar henne som boskap) inte skulle uppmuntra och på alla sätt stötta sin dotter för att hon ska få de bästa möjligheterna i livet och slippa vara beroende av någon annan så jag undrar om de som hittar en sån fru som de blir lyckliga och skaffar barn med, och det blir en flicka, skulle försöka motarbeta henne eller om de skulle uppmuntra henne när det gäller utbildning och träning/sport/hobbys och sånt?

Intressant att du lyfter detta faktiskt. Har en kvinnlig vän som själv valt bort man och barn ( frivilligt barnfri) Men hon har en god relation till sin far. Och hon har lärt sig mycket igenom honom, hur man monterar möbler etc. Även om hon genuint varit intresserad av att lära sig själv och alltid rådfrågat om hon varit osäker. Jag känner att han lärt henne bra och vettiga saker. Och jag känner till hennes mörka bakgrund, hon är definitivt en " överlevare" personlighet typ av person. Jag tror att det är väldigt svårt för den typen av människa oavsett kön, att genuint behöva någon. Och det är människor som verkar fungera och klara sig bättre på egen hand. En relation bygger på att man oftast behöver varandra. Det behovet finns inte riktigt hos dessa människor. Hennes far har sagt att det är hon som bestämmer över sitt liv och vad hon vill med det.

Det här med att allt är woke och feminism som blivit mycket är mest påhitt från missnöjda män. Vet inte hur gamla dessa killar är. Men jag kan ta ett intressant exempel apropå woke/feminism. När Alien kom ut 1979 på bio. Där skådespelerskan Sigourney Weaver spelar karaktären Ripley, som är smart, driven och uppenbart en överlevare.

Det var inte ens tal om något woke eller feminism snack. Visst var det mer ovanligt för sin tid. Men det är ganska kul år 2026, att man pratar om det som att det är för mycket starka kvinnor i filmer/serier. Det har funnits långt tillbaka i tiden. Och det finns många yngre generationer av män som gillar dessa filmer med.

Så jag antar att dessa filmer är fruktansvärda för denna typ av män som skriver om feminism som något dåligt lol. Nu var för sig Ripley skriven som " neutral" det kunde lika bra ha varit en man som spelade Ripley. Men dom ville ha en kvinna i rollen. Förmodligen för att det var ovanligt och för att visa att kvinnor är kapabla. Det är lite som kvinnliga astronauter. Dom har fått samma utbildning som män. Är dom då sämre enbart pga av att dom är kvinnor???

Dessutom använder man begreppet fel och det har urvattnas. Feminism, den riktiga. Innebär att kvinnor ska ha samma rättigheter och kunna leva på samma villkor som män i samhället. Dessutom ren brottsstatistik begås sexual brott 60-40%. Invandrare står för ca 60% och vita män för 40% i Sverige. Det är rätt hög siffra ändå. Det här att bara invandrare våldtar är så uttjatat och dyker upp varje gång i dessa feminist debatter. Där man får leta korn av sanning av det som skrivs.

Vi har uppmärksammade mål just nu med sexual brott med vita män. Juristen och advokaten som misstänks ha våldtagit en ung tjej på efterfest. Du har Haga mannen, nytorgsmannen. Täby mannen etc. Vita svenska gifta familjefäder en del. Det är sådant hyckleri, då dessa endast pratar om våldtäkter som begås av invandrare.
Senast redigerad av aconitumwolfsbane 2026-05-09 kl. 16:14.
Citera
2026-05-09, 17:33
Medlem
Tänker att dessa kvinnor i andra länder inte hört talas om det nedlåtande mobbarordet " icks".Dvs allt med svenska välanpassade män som dagens unga kvinnor ratar. Jag är 60talist. Relativt jämställd. Men dessa kvinnor beter sig som bortklemade "prinsessor på ärten" åt vilka inget och ingen duger . Och sen faller de för invandrade gängkriminella med problematisk kvinnosyn och en (ohållbar) flashig livsstil. Vilket riskerar bli vägen till missbruk ,psykisk ohälsa o socialt utanförskap. De yngre generationerna har mycket att förhålla sig tlll. Och felvalen riskerar bli förödande många.
Citera
2026-05-10, 00:50
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

- Aha! Så kvinnor tappar attraktionskraft med åldern? Och kan då bli lämnade av sina män/pappan till sina barn/mannen i sin kärnfamilj? Inser du att denna risk är vad som bland annat gör att kvinnor vill ha en egen karriär? Så att de inte är livegna under sin makes godtycke.

- Kvinnor och deras män väntar med att skaffa barn, menar du väl? Kvinnor får i snitt första barnet kring 28-32 års ålder. Män kring 33. De kansje helt enkelt inte har träffat den rätta förens hon är 25 och han 29. De är tillsammans ett tag, flyttar ihop. Och får första barnet när hon är 29 och han 33.

* Ser att du är okunnig om kvotering. EUs direktiv “Women on Boards” innebär kvotering till bolagsstyrelser. Eftersom det är ett EU-direktiv måste alla länder följa det, inklusive Sverige.

* Att sträva efter mångfald innebär att man för en grupp individer vill ha kvoter innehållandes olika identiteter, t.ex. kön, hudfärg eller sexuell läggning. Det är en sorts kvotering.

* Samtyckeslagen innebär att män godtyckligt och utan adekvat beviskrav kan dömas för våldtäkt.

* Det är skillnad ifall jag i egenskap av privatperson yttrar önskvärda egenskaper på en kvinna och ifall media, politiker och oppinionsbildare gör det svepande om män generellt. När en stat säger åt människor hur de bör vara är det totalitarism och helt vedervärdigt.

* Att kvinnor tappar attraktionskraft och blir gamla är ingenting som gör att en bra man lämnar dem. Att kvinnor däremor väntar tills de varken är attraktiva eller fertila med att vilja skaffa barn är vad som gör att män inte vill ha dem. Helt olika saker.

* Nej, jag menar inte att kvinnor och män väntar med att skaffa barn, jag menar att kvinnor väntar med att skaffa barn. Kvinnor blir infertila vid en viss ålder till skillnad från män.

* Att en kvinna får sitt första barn vid 29 är inget problem. Men om hon inte fått det vid 35 så är det problem.

Ditt prat om mänskliga rättigheter och livegenhet är i sedvanlig ordning dina egna hallucinationer och har ingenting med vad jag tycker eller har skrivit att göra.

Det är en gravt motbjudande tanke för mig som man, att en kvinna hellre skulle riskera bli utan barn eller att hennes barn får kromosomfel eller autism, för att få några tusen mer i månadslön eller en bråkdel bättre titel. Att hon dessutom har fräckheten att antyda att hon förväntar sig att dessa egenskaper ska åtrås av män är en befängd, skrattretande och surrealistisk tanke. Att kvinnan också förväntar sig bli befruktad när hennes fysiska attraktionskraft passerat med vad de flesta män, när de är ärliga, anser vara nästan 20 år, är en parodi.

Kvinnor 30+ har spenderat 15 år med att dissa män som vill ha dem. Att de slutligen finner sig själva bli dissade av de män de vill ha, medans de män de dissade nu kan vraka bland 20-åriga kvinnor är såklart inget annat än gudomlig rättvisa.

Det finns många fina kvinnor och tjejer i Sverige. Men till de män som finner sig i sällskap med kvinnor som yppar om jämställdhet och feminism har jag bara en sak att säga - run. Och ifall de unga männen inte hittar annat än dessa kvinnor i Sverige, bör de fly utomlands där de lika gärna kan anses vara högvilt bland damerna.
Senast redigerad av AndersPersson99 2026-05-10 kl. 01:02.
Citera
2026-05-10, 07:47
Medlem
Citat:
* Ser att du är okunnig om kvotering. EUs direktiv “Women on Boards” innebär kvotering till bolagsstyrelser. Eftersom det är ett EU-direktiv måste alla länder följa det, inklusive Sverige.

* Att sträva efter mångfald innebär att man för en grupp individer vill ha kvoter innehållandes olika identiteter, t.ex. kön, hudfärg eller sexuell läggning. Det är en sorts kvotering.

* Samtyckeslagen innebär att män godtyckligt och utan adekvat beviskrav kan dömas för våldtäkt.

* Det är skillnad ifall jag i egenskap av privatperson yttrar önskvärda egenskaper på en kvinna och ifall media, politiker och oppinionsbildare gör det svepande om män generellt. När en stat säger åt människor hur de bör vara är det totalitarism och helt vedervärdigt.

* Att kvinnor tappar attraktionskraft och blir gamla är ingenting som gör att en bra man lämnar dem. Att kvinnor däremor väntar tills de varken är attraktiva eller fertila med att vilja skaffa barn är vad som gör att män inte vill ha dem. Helt olika saker.

* Nej, jag menar inte att kvinnor och män väntar med att skaffa barn, jag menar att kvinnor väntar med att skaffa barn. Kvinnor blir infertila vid en viss ålder till skillnad från män.

* Att en kvinna får sitt första barn vid 29 är inget problem. Men om hon inte fått det vid 35 så är det problem.

Ditt prat om mänskliga rättigheter och livegenhet är i sedvanlig ordning dina egna hallucinationer och har ingenting med vad jag tycker eller har skrivit att göra.

Det är en gravt motbjudande tanke för mig som man, att en kvinna hellre skulle riskera bli utan barn eller att hennes barn får kromosomfel eller autism, för att få några tusen mer i månadslön eller en bråkdel bättre titel. Att hon dessutom har fräckheten att antyda att hon förväntar sig att dessa egenskaper ska åtrås av män är en befängd, skrattretande och surrealistisk tanke. Att kvinnan också förväntar sig bli befruktad när hennes fysiska attraktionskraft passerat med vad de flesta män, när de är ärliga, anser vara nästan 20 år, är en parodi.

Kvinnor 30+ har spenderat 15 år med att dissa män som vill ha dem. Att de slutligen finner sig själva bli dissade av de män de vill ha, medans de män de dissade nu kan vraka bland 20-åriga kvinnor är såklart inget annat än gudomlig rättvisa.

Det finns många fina kvinnor och tjejer i Sverige. Men till de män som finner sig i sällskap med kvinnor som yppar om jämställdhet och feminism har jag bara en sak att säga - run. Och ifall de unga männen inte hittar annat än dessa kvinnor i Sverige, bör de fly utomlands där de lika gärna kan anses vara högvilt bland damerna.

* Du menar EUs direktiv om att minst 40 procent av icke verkställande styrelseposter samt 30 procent av alla direktörstjänster innehas av det underrepresenterade könet? Sverige har en lag dessförinnan som förbjuder kvotering. EUs direktiv kom för bara några få år sedan.

Skrämmer det dig att EU kräver att minst 40 procent av icke verkställande styrelseposter samt 30 procent av alla direktörstjänster innehas av det underrepresenterade könet? Det är alltså inte ens 50/50. Och ändå ser du det som "extremfeminism"... Och förstår att män vill fly Sverige, som för bara 3-4 år sedan hade lag mot kvotering.

KDs Ali*ce Teo*dorescu Må*we var starkt emot detta krav från EU. Mig veterligen är hon en svensk kvinna......... Du skriver att du förstår att män flyr svenska kvinnor pga. EUs direktiv om kvotering... Jojo. Tankevurpan är kompakt.

* "Mångfald" har fortsatt inget med feminism att göra. Försök att fatta detta.

* Lagen om oaktsam våldtäkt behövs. Finns flera vidriga våldtäkter från början av 2000 talet där förövare dömdes för "sexuellt utnyttjande" eller rentav friades. Trots att offret/offren var svårt skadade i underlivet eller/och traumatiserade. Att vara mot lagen om oaktsam våldtäkt, är ungefär som att säga att man är mot lagen om dråp/vållande till annans död. Det är ju inte ens lagen du är mot. Det är uppenbart beviskraven du ifrågasätter. Förstår du skillnad på lag och på beviskrav? Lagen behövs. Men beviskraven är fortsatt något som behöver filas på.

Fanns i övrigt feminister som var mot lagen om oaktsam våldtäkt och menade på att för mycket fokus skulle hamna på offret (som oftast är en tjej/kvinna) och offrets handlande. Något feminister ville komma bort ifrån och hellre rikta fokus mot förövaren/förövarna. Så att du ens går runt och ser detta som en "feministisk" fråga, när olika feminister hade olika syn på lagen, visar ytterligare på att du inte alls är särskilt insatt.

* Det är endast 17% av alla kvinnor i Sverige som får barn, som får första barnet/barnen efter 35. 83% av alla kvinnor i Sverige som får barn, får första barnet/barnen innan 35.

Medelåldern ligger på 31, i Sverige.

I Danderyd ligger medelåldern högre än riksgenomsnittet. Där ligger medelåldern för när kvinnor får första barnet på 33.1 års ålder. Högst i landet. Tätt följt av stor-Stockholm: 32.9 och Solna 32.6. I Gävleborg ligger siffran på 28.5 års ålder, vid första barnet.

Det blir därmed lite skevt av dig att gå runt och tro att "alla kvinnor i Sverige föder barn efter 35". när så långt ifrån är fallet. 83% av kvinnor som föder barn, föder sitt första barn innan 35.

Att det dock blir så sent som någon gång mellan 28-33 (och inte som på 1970 talet, vid 25 års ålder), beror ju på att folk känner att de måste utbilda sig och ha jobb och bostad och ekonomisk trygghet innan de skaffar barn... Och att även mannen i paret vill vänta. Detta har alltså mer med kapitalism att göra. Än med "extremfeminism" att göra.

* Ah. Du är alltså en "dålig man" att skaffa barn med. Eftersom det är du som här fläker ut dina preferenser kring att kvinnor är gamla och oattraktiva efter 35. Sådana män vill kvinnor inte ha. Då kvinnor ju vet att de kommer åldras.

Kvinnor vill ju att deras man åtrår dem även när hon blir 35, 40, 45, 50, 55 osv. Och även åtrår henne efter att hon har varit gravid med hans barn, trots att magen och brösten blir annorlunda från innan.
Varför ska en kvinna satsa på en man som kommer svika henne känslomässigt efter att hon har fött deras barn eller efter hon har passerat 35? Även om han stannar kvar rent fysiskt hos henne och avkomman, så vill hon ju också att han ska vilja ha henne och åtrå henne. Åtrån är ju något som garderar henne att han inte kommer lämna henne.

* Existerar ingen "extremfeminism" i Sverige utifrån vad du hävdar. Och varför ska unga män fly undan kvinnor de är tillsammans med som säger något om jämställdhet och feminism? Är du helt skev? En man som har en partner i Sverige, ska väl vara glad över detta! 40% av männen mellan 18-29 har inte ens sex... De män som är mellan 18-29 och har en partner, bör givetvis satsa på henne! Skaffa barn och familj med henne! Oavsett om hon säger något om jämställdhet och feminism eller inte.
Citera
2026-05-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Här i Sthlm kan du hitta många (antar att det är ukrainskor i alla fall) inne i city. Och innan kriget så fanns det krogar/klubbar där rysktalande gick. Bara antar att de inte fungerar som förut, men det skulle förvåna mig om det inte finns klubbar där det i princip bara går ukrainare eller de som står på deras sida. Dock har jag tappat kontakten med de rysktalande jag hade runt mig förut så att jag kan inte ge dig någon adress.

Problemet är väl att dessa inte egentligen vill ha en svenska sojaboy utan bara deras pengar.
Citera
2026-05-10, 21:00
Medlem
Att unga män har i större grad inser och förstår att feminazi-samhället hatar vita män och kvinnorna är inget att ha är ett sundhetstecken.

Mansöverskott, dejtingappar & sociala medier har skapat en hypergami på steroider för kvinnor, lägg därtill ett samhälle där kvinnor inte behöver ta ansvar för något, allt ska anpassas efter dem och en lagstiftning och ordningsmakt som alltid 100% tar kvinnors parti. Att vara ung kvinna idag kan omöjligt vara bättre, allt är ordnat till dennes fördel, för en ung man är det precis tvärtom. Det logiska för en ung man med önskan om ett seriöst förhållande och barn med en kvinna som faktiskt ser ut och beter sig som en kvinna blir därmed att lämna Sverige(och västvärlden generellt). Jävligt tragiskt men sant, jag hade gärna sett att våra unga män och kvinnor bygger nästa svenska generation.
Idag är chansen för unga män att hitta en vettig svensk kvinna att bilda familj med i stort sett 0%, de är helt hjärntvättade och för mentalt skadade för att kunna skapa långsiktiga trygga parrelationer och risken för män att bli bedragna, få barnen tagna och bli ekonomiskt & socialt ruinerade är helt enkelt för stor.

Jag skulle rekommendera i stort sett samtliga unga män att lämna Sverige om de är ute efter en trygg, stabil och feminin kvinna. De män som kommer lyckas i Sverige är svenska män i topp 2-5%(forskning visar att vid nätdejting finner kvinnor max topp 20% av männen attraktiva men de går endast vidare med topp 2-5 %) gällande ekonomi, social ställning & genetik(längd/snygga). Därtill kommer kriminella och blattar inte ha några problem att hitta svenska kvinnor. Övriga män kan/kommer såklart troligtvis hitta en kvinna om de verkligen önskar, men det kommer inte vara en kvinna av bra kvalitet, utan en kvinna som bitter och sönderknullad "nöjer" sig med en vanlig snubbe i när de passerat 30 och gör dennes liv till ett helvete.

När min egen son blir äldre kommer jag garanterat råda honom att söka sig till andra länder för att hitta en kvinna, sjukt tragiskt men riskerna är för stora med västerländska kvinnor. Och nu har vi inte ens nämnt deras övervikt, aggressiva beteenden, kroniska otroheten, maskulina drag, ständig offermentalitet, dåliga mental hälsa m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in