2026-05-09, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
De är så äckliga, samma med flottillan när de dumpade elektronik i havet. Vad är det för fel på dessa människor.
Har du källa på att det är Iran som orsakar läckt olja? Du säger att dom är ”äckliga” som gör det.
Citera
2026-05-09, 08:35
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Har du källa på att det är Iran som orsakar läckt olja? Du säger att dom är ”äckliga” som gör det.
Läste du mitt inlägg?

Citat:

En så länge vet vi inte varför.

Svarar detta på din fråga?

När det gäller att Gaza flottillan dumpade elektronik i havet vet vi att de gjorde detta medvetet och att det ingick i deras grundkurs som alla deltagare måste gå. Eftersom detta var något som de själva berättade. Även hade de live kameror som filmade de när de hivade sina telefoner och datorer i havet.

Allt detta är dokumenterat i Gaza flottilla tråden. Och gäller första och andra turen. Huruvida de även kastade telefoner och elektronik i havet denna tredje gång vet jag inte.

Miljöbrott begås bara av synerligt äckliga själar, min åsikt.
Citera
2026-05-09, 08:37
Medlem
Citat:
Läste du mitt inlägg?

Svarar detta på din fråga?

När det gäller att Gaza flottillan dumpade elektronik i havet vet vi att de gjorde detta medvetet och att det ingick i deras grundkurs som alla deltagare måste gå. Eftersom detta var något som de själva berättade. Även hade de live kameror som filmade de när de hivade sina telefoner och datorer i havet.

Allt detta är dokumenterat i Gaza flottilla tråden. Och gäller första och andra turen. Huruvida de även kastade telefoner och elektronik i havet denna tredje gång vet jag inte.

Miljöbrott begås bara av synerligt äckliga själar, min åsikt.
Okej du vet inte att Iran gjort det, men kallar dom äckliga för att ha gjort det. Rimligt!
Citera
2026-05-09, 08:51
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Okej du vet inte att Iran gjort det, men kallar dom äckliga för att ha gjort det. Rimligt!
Om du isället för att citeta enbart en mening i inlägg och läser hela inläggen så framgår det hur jag tänkte.

Saken är den att vi har väntat på hur Iran nu ska reagera nu när platsen de har att lagra olja tar slut.

Alla har tänkt att Iran då stänger av pumpandet/saktar ner det. Men detta skadar framtida olje produktionen.

Det kan vara att detta är deras lösning. Att skapa en miljö katastrof. Det kan också vara en ny terror handling av dem eller en olycka.

Det är för tidigt att säga. Men så här kan vi läsa i utländsk media.

At this stage I see two plausible explanations, and they’re not mutually exclusive," Miad Maleki, an Iran sanctions and energy expert at the Foundation for Defense of Democracies, told Fox News Digital.

"One is operational: they simply didn’t ramp down extraction fast enough relative to their true onshore capacity and over-counted on empty tankers slipping through the blockade," he said.

"Now they’ve effectively over-delivered crude into the export system, with more oil at or near the terminals than they can actually load, and the ‘solution’ is to push some of that excess into the water."

https://www.google.com/amp/s/www.foxnews.com/world/trump-blockade-squeezing-iran-so-hard-regime-may-dumping-oil-gulf-experts-say.amp

Om detta antagandet här visar sig stämma är regimen något av det äckligaste våran värld skådat. Enligt min mening. Inget är då heligt för dem.
Eftersom planerade miljöbrott är det äckligaste en människa kan göra och inget kan ursäkta det.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-05-09 kl. 08:58.
Citera
2026-05-09, 09:08
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Om du isället för att citeta enbart en mening i inlägg och läser hela inläggen så framgår det hur jag tänkte.

Saken är den att vi har väntat på hur Iran nu ska reagera nu när platsen de har att lagra olja tar slut.

Alla har tänkt att Iran då stänger av pumpandet/saktar ner det. Men detta skadar framtida olje produktionen.

Det kan vara att detta är deras lösning. Att skapa en miljö katastrof. Det kan också vara en ny terror handling av dem eller en olycka.

Det är för tidigt att säga. Men så här kan vi läsa i utländsk media.

At this stage I see two plausible explanations, and they’re not mutually exclusive," Miad Maleki, an Iran sanctions and energy expert at the Foundation for Defense of Democracies, told Fox News Digital.

"One is operational: they simply didn’t ramp down extraction fast enough relative to their true onshore capacity and over-counted on empty tankers slipping through the blockade," he said.

"Now they’ve effectively over-delivered crude into the export system, with more oil at or near the terminals than they can actually load, and the ‘solution’ is to push some of that excess into the water."

https://www.google.com/amp/s/www.foxnews.com/world/trump-blockade-squeezing-iran-so-hard-regime-may-dumping-oil-gulf-experts-say.amp

Om detta antagandet här visar sig stämma är regimen något av det äckligaste våran värld skådat. Enligt min mening. Inget är då heligt för dem.
Eftersom planerade miljöbrott är det äckligaste en människa kan göra och inget kan ursäkta det.

Garanterat Iran som gjort det. Oljedepåerna är överfyllda så Iran har övergått till att pumpa ut oljan rakt i sundet verkar det som. Med tanke på att de helt obehindrat skjuter mot oljetankers så var den nya oljedumpningstrategin inte ens något som behövdes diskuteras på morgonskäggmötet.

Vad beträffar Gretas porr och knark semester i medelhavet. Så var elektronikdumpningen den minsta miljöförstöringen i sammanhanget. Dom där gamla skorvarna gick på riktig smutsig diesel där mycket åkte oförbränt rakt ut i havet.
Citera
2026-05-09, 09:25
Medlem
Citat:

Att samma mulhoror som importerade afghanska frikårer för att massmörda tiotusentals av sina egna ungdomar på gatorna också är kapabla till medveten miljöförstöring av denna massiva magnitud förvånar åtminstone inte mig. Greta kommer naturligtvis beskylla kapitalismen för det som nu händer. Möjligen även juden.
Citera
2026-05-09, 09:27
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Professor Jiang går, i senaste avsnittet i sin serie om spelteoretiska analyser av geopolitiken, igenom det världspolitiska nuläget och extrapolerar ut det med hjälp av en modifierad version av Zbigniew Brzezinskis modell från The Grand Chessboard:

https://youtu.be/6aNh6sBpqvQ

Det han vill påvisa är att vad vi ser i stort är en maktkamp mellan USA och Ryssland, där Israel och Iran är dessa större länders mest betrodda proxystater.

Anledningen till detta är att USA och Ryssland står kulturellt på motsatta sidor, och Israel och Iran tyr sig till varsin av dessa sidor på grund av samhörighet och gemensamma mål.

Dessa fyra nationer är också de enda på den nuvarande globala arenan som har galvaniserade utrikespolitiska strategier som kräver expansion. Därför menar han att det är ofrånkomligt att konflikterna, även om vi kan se olika arenor runt om världen, kommer kretsa kring just dessa fyra.

Han förklarar också varför Indien och Kina mest troligt kommer bli inblandade, men inte drivande.

Väldigt heuristiskt och svepande som vanligt med Jiang givetvis, men överlag en bra analys av maktstrukturer och kulturell dynamik. Att något liknande det han säger är en möjligt utgång nästkommande 5 - 10 år tror jag vi alla håller med om.

Väl värt att lägga en timme på.

Han lyfter också kabbala som en anledning till att Israel är så kallsinnade mot alla utomstående, men jag vet inte hur pass den delen av den judiska mysticismen faktiskt påverkar religiösa och politiska beteenden i Israel. Någon annan som har koll?
Citera
2026-05-09, 09:36
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Han lyfter också kabbala som en anledning till att Israel är så kallsinnade mot alla utomstående, men jag vet inte hur pass den delen av den judiska mysticismen faktiskt påverkar religiösa och politiska beteenden i Israel. Någon annan som har koll?

Enligt skäggråttorna så är diverse ockulta fenomen framkallat av juden som gör att pappfiguren i Iran måste hållas gömd och inlåst i någon grotta. Så vem vet, va tror du själv?
Citera
2026-05-09, 09:37
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Garanterat Iran som gjort det. Oljedepåerna är överfyllda så Iran har övergått till att pumpa ut oljan rakt i sundet verkar det som. Med tanke på att de helt obehindrat skjuter mot oljetankers så var den nya oljedumpningstrategin inte ens något som behövdes diskuteras på morgonskäggmötet.

Vad beträffar Gretas porr och knark semester i medelhavet. Så var elektronikdumpningen den minsta miljöförstöringen i sammanhanget. Dom där gamla skorvarna gick på riktig smutsig diesel där mycket åkte oförbränt rakt ut i havet.
Jo, det är ett rimligt antagande. Vi får se om det fortsätter. En annan teori är, de fyller ju olja i pensionerade tankfartyg. Detta har vi sett nu ett tag. De är ju pensionerade av en anledning. Någon kan ha varit i sämmre skick en de trodde.

Det är ju så man börjar gråta nu på morgonen, då denna nyhet nådde mig.

Jo, du har rätt om flottillan. Men jag tycker inte egentligen men jag har förståelse för att man använder diesel till att förflytta sig. Många människor gör detta i olika grad. Det går alltså lite att rättfärdiga. För de var de viktigt att försöka bryta blockaden. Sedan ja, de kunde valt ett mer miljövänligt sätt.

Dumpningen av elektroniken var inte nödvändig. De hade kunnat lämna detta i sista hamnen. Men viljan att kunna filma sig själv under resans sista dag var viktigare en miljön.
Det är inget annat en själviskt.

Detta gjordes av Greta och andra personer som vill lyfta fram sig som miljövänner. Det är så vidrigt ur så många synsätt. Det var helt onödigt, egotrippad och visar att de är lögnare.

Det miljö dåliga färd alternativet de valde visar enbart på att de inte bryr sig om miljön och de är tyvärr inte ensamma om att välja miljöfarliga färdmedel.

Och ja, jag blir våldsamt upprörd när miljön skadas. Jag får öva på att hålla distans till även detta
Citera
2026-05-09, 09:41
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Jo, det är ett rimligt antagande. Vi får se om det fortsätter. En annan teori är, de fyller ju olja i pensionerade tankfartyg. Detta har vi sett nu ett tag. De är ju pensionerade av en anledning. Någon kan ha varit i sämmre skick en de trodde.

Det är ju så man börjar gråta nu på morgonen, då denna nyhet nådde mig.

Jo, du har rätt om flottillan. Men jag tycker inte egentligen men jag har förståelse för att man använder diesel till att förflytta sig. Många människor gör detta i olika grad. Det går alltså lite att rättfärdiga. För de var de viktigt att försöka bryta blockaden. Sedan ja, de kunde valt ett mer miljövänligt sätt.

Dumpningen av elektroniken var inte nödvändig. De hade kunnat lämna detta i sista hamnen. Men viljan att kunna filma sig själv under resans sista dag var viktigare en miljön.
Det är inget annat en själviskt.

Detta gjordes av Greta och andra personer som vill lyfta fram sig som miljövänner. Det är så vidrigt ur så många synsätt. Det var helt onödigt, egotrippad och visar att de är lögnare.

Det miljö dåliga färd alternativet de valde visar enbart på att de inte bryr sig om miljön och de är tyvärr inte ensamma om att välja miljöfarliga färdmedel.

Och ja, jag våldsamt upprörd när miljön skadas. Jag får öva på att hålla distans till även detta

Kanske? Kan tänka mig att de initialt var en olyckshändelse med någon gammal oljeskorv. Fast nu när skäggråttorna ser att det skapar reaktioner runt om i världen kommer det antagligen övergå till ett medvetet val. Det är ju så terrorister agerar. Så kan Iran hävda att de kommer fortsätta med pumpa ut olja i sundet om inte US/Israel åker hem och samtidigt räcker över 15 atombomber som en fredlig gest.
Citera
2026-05-09, 09:46
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Enligt skäggråttorna så är diverse ockulta fenomen framkallat av juden som gör att pappfiguren i Iran måste hållas gömd och inlåst i någon grotta. Så vem vet, va tror du själv?

"Enligt skäggråttorna så är diverse ockulta fenomen framkallat av juden" - vad menar du? Jiang är ingen "skäggråtta". Han är kines.

Kolla på videon istället, eller skippa att svara. Såna här osvar skapar bara en tjackstämning i tråden helt i onödan.
Citera
2026-05-09, 09:49
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
"Enligt skäggråttorna så är diverse ockulta fenomen framkallat av juden" - vad menar du? Jiang är ingen "skäggråtta". Han är kines.

Kolla på videon istället, eller skippa att svara. Såna här osvar skapar bara en tjackstämning i tråden helt i onödan.

Du får försöka hänga med lite. En av anledningen till att den nya gayatolhan inte kunnat visas upp förutom som en pappfigur. Beror enligt skäggråttorna på att de fruktar för att judarna ska använda ockulta metoder på deras nya ali toya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in