2026-05-08, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infamous44
Autocorrect, lasra ska det stå.
Ok, då är jag med
Citera
2026-05-09, 00:27
Medlem
Folk kan tycka vad de vill om beslut som andra tar att till exempel experimentera med droger osv, men jag tror ingen av oss är en ängel. Alla begår misstag, vissa stärra än andra, och sålänge de misstagen inte skadar någon annan så är de milda i min mening. Självdestruktivitet eller bara något som kanske går för långt.

Det jag vill komma till är att man ska vara försiktig med att sitta på höga hästar.
Att säga att en person är värdelös för att den brukat droger och har ett stökigt förflutet visar mer om er än om honom.
Hade ni haft fred, välvilja, kärlek eller folkvett som er ledstjärna hade ni aldrig för er själva dragit slutsatsen att denna person förtjänade att bli dödad av sin far.

Ert beteende och era inlägg säger mer om er än om honom. Och nu blir säkert någon av er arg och säger att han är en skit, och att jag är en skit och att ni är bra.
Det spelar ingen roll.
Jag behöver tack o lov bara se min spegelbild och inte er.
Tack gode gud, för jag skulle inte stå ut med er.
Citera
2026-05-10, 02:18
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amda
Folk kan tycka vad de vill om beslut som andra tar att till exempel experimentera med droger osv, men jag tror ingen av oss är en ängel. Alla begår misstag, vissa stärra än andra, och sålänge de misstagen inte skadar någon annan så är de milda i min mening. Självdestruktivitet eller bara något som kanske går för långt.

Det jag vill komma till är att man ska vara försiktig med att sitta på höga hästar.
Att säga att en person är värdelös för att den brukat droger och har ett stökigt förflutet visar mer om er än om honom.
Hade ni haft fred, välvilja, kärlek eller folkvett som er ledstjärna hade ni aldrig för er själva dragit slutsatsen att denna person förtjänade att bli dödad av sin far.

Ert beteende och era inlägg säger mer om er än om honom. Och nu blir säkert någon av er arg och säger att han är en skit, och att jag är en skit och att ni är bra.
Det spelar ingen roll.
Jag behöver tack o lov bara se min spegelbild och inte er.
Tack gode gud, för jag skulle inte stå ut med er.

Sant så sant!

Flashbackhyenorna är ofta omåttligt och osmakligt gränslösa.

Men ämnet är krimfallet, en far skjuter ihjäl sin son. Varför??
Citera
2026-05-10, 09:13
Medlem
PeterNosters avatar
Det uppstod en konflikt enligt media.
Citera
2026-05-11, 16:22
Medlem
Offret var bosatt hos föräldrarna då han väldigt nydligen blivit släppt ifrån tidigare fängelsestraff.
Inget knark inblandat, alkohol ja.
Tidigare infekterad konflikt ska finnas bakom. Offret levde ett liv på skärmen och ett annat bakom. Utåt sett så var han en ”kriminell player med aggressionsproblem, bakom skärmen så var han en bra människa med stort ånger angående sitt förflutna, han var till 90% hemmavid, försökte få barn med sin flickvän & planerade bröllop. Men hade dessvärre ett bekräftelsebehov precis som många andra och lekte därför Allan ballan på nätet ibland.
Nu vet ni det så jag skulle uppskatta om ni kunde sluta spekulera detta vidare nu.

/offrets flickvän.
Citera
2026-05-11, 18:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Babydolls
Offret var bosatt hos föräldrarna då han väldigt nydligen blivit släppt ifrån tidigare fängelsestraff.
Tidigare infekterad konflikt ska finnas bakom. Offret levde ett liv på skärmen och ett annat bakom. Utåt sett så var han en ”kriminell player med aggressionsproblem, bakom skärmen så var han en bra människa med stort ånger angående sitt förflutna, han var till 90% hemmavid, försökte få barn med sin flickvän & planerade bröllop. Men hade dessvärre ett bekräftelsebehov precis som många andra och lekte därför Allan ballan på nätet ibland.
Nu vet ni det så jag skulle uppskatta om ni kunde sluta spekulera detta vidare nu.

/offrets flickvän.
Habibi detta är flashback och du hällde precis på bensin på lågorna, BO förtjänade nog att dö
Citera
2026-05-11, 19:37
Medlem
Lite väl hårda ord... men du förtjänar nog också att dö! Väldigt respektlöst mot offrets familj och flickvän.
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Habibi detta är flashback och du hällde precis på bensin på lågorna, BO förtjänade nog att dö
Citera
2026-05-11, 20:04
Medlem
Vipeholmskolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Men fy så elak du är, så kan man faktisk bara inte skriva..

Man måste kunna diskutera själva händelsen/brottet (som i det fallet här är dödsskjutningen) utan att vara så elak med flit. En död man kan inte försvara sig, oavset hur det nu låg till med saker och ting. Man måste kunna skriva fakta utan att med flit håna en person som är död. ddET låter som att vissa nästan finner nöje i att vara så elak.
Citera
2026-05-12, 17:54
Medlem
Citat:

/offrets flickvän.

Visste ej han hade flickvän, aldrig något han hade nämnt.
Beklagar din förlust
Citera
2026-05-12, 23:11
Medlem
Citat:

/offrets flickvän.
Jaha, beklagar.
Så utåt sett var han en kriminell player med aggressionsproblem. Bakom skärmen utgav han sig för att vara singel och var aktiv i dejtinggrupper på nätet.
Samtidigt som ni försökte få barn och planerade bröllop.
Blir nästan lite mållös, men whatever floats your boat.. osv.
Citera
2026-05-13, 06:46
Medlem
Om det varit offrets flickvän (som en del inte visste existerade förän nu) som gjort sig skyldig hade jag nästan förstått det, med tanke på att han postade på Facebook o sökte efter sällskap där man förväntas vara just singel, detta bara dagar innan händelsen.
Tänk om det inte alls var pappan utan en svartsjuk flickvän som upptäckt han körde dubbelspel? ( det logiska tänket, för att ens förstå det hemska som faktiskt skett).
Oavsett, ingen ska förtjäna att dö, han var ung, livet kan förändras, alla kan göra omtag. Har man tjänat sitt straff, har man enligt svensk lag sonat sitt brott men ingen får åter sitt liv tillbaka efter sin död. Något hände, endast de som var där vet.
A. Var någons son, en älskad vän oavsett.
Lite roligt att det finns dem som sitter o skriver sambandet mellan tatueringar o fördärvat liv. Tror inte jag känner någon utan tatuering idag.
Men som min mamma sa, det är inte så långt mellan bergen så inte trollen hittar varandra, så även här på flashback.
Citera
2026-05-13, 19:48
Medlem
biljardballes avatar
Citat:

/offrets flickvän.

Haha, driver du eller? Han sökte ju tjejer i diverse singelgrupper på Facebook innan han gick bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in