2026-05-15, 14:50
Medlem
Yeahbuddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Är han knuten till vit-makt miljön?
Tänker på hans tatuering som är en kopia av Russel Crowes i "Romper Stomper" ifrån 1992.

https://c8.alamy.com/comp/P1EGDP/original-film-title-romper-stomper-english-title-romper-stomper-film-director-geoffrey-wright-year-1 992-stars-russell-crowe-credit-film-victoria-album-P1EGDP.jpg

Han hade en skinnhuvud-period som många andra i Haninge på den tiden, den skaffade han som väldigt ung.

GM var väldigt smart men kantades av psykologiska problem sedan ung ålder, lyckades ändå utbilda sig och skaffa bra jobb, men det sket sig.

Hoppas han nu finner ro.
Citera
2026-05-15, 20:03
Medlem
Hur kan vissa av er, ens leva med er själva? Att inte visa någon som helst respekt för en man som inte kan försvara sig? Oavsett vad någon gör/har gjort så är det fortfarande en människa vi pratar om. En människa som väldigt få kände ordentligt så har ni inget vettigt att säga tycker jag faktiskt rent ut sagt att ni kan HÅLLA KÄFTEN.
Sen så har det ifrågasatts huruvida flickvännen existerade eller inte, uppenbarligen så existerar jag. Jag är varken dum eller naiv, vi har förmodligen gjort slut/ gått tillbaka flera gånger än ross & Rachel, hallå välkomna till 2026. Så varför behöver man sparka på någon som redan ligger? Nu vet jag mycket väl att han sökte diverse i olika grupper under våra uppbrott det gjorde säkert jag också. Men tänk om jag inte hade vetat? Vad tjänar ni på att berätta ”vilket svin” min pojkvän var? Han är död oavsett, tror ni inte att jag mår tillräckligt dåligt som det är? Får ni ut någon njutning av att jag ska behöva bearbeta både att min partner är död och otrogen? Mår ni bättre av strö salt i såren? För det är fan inte respekt inte nånstans.
Nu var han aldrig otrogen, och jag har full koll vad som gjorts eller inte gjorts. Så ni får sparka på någon annan. Vill ni diskutera fallet fine gör det men snälla håll era personliga åsikter för er själva. Ha lite heder förfan.
Citera
2026-05-15, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babydolls
Hur kan vissa av er, ens leva med er själva? Att inte visa någon som helst respekt för en man som inte kan försvara sig? Oavsett vad någon gör/har gjort så är det fortfarande en människa vi pratar om. En människa som väldigt få kände ordentligt så har ni inget vettigt att säga tycker jag faktiskt rent ut sagt att ni kan HÅLLA KÄFTEN.
Sen så har det ifrågasatts huruvida flickvännen existerade eller inte, uppenbarligen så existerar jag. Jag är varken dum eller naiv, vi har förmodligen gjort slut/ gått tillbaka flera gånger än ross & Rachel, hallå välkomna till 2026. Så varför behöver man sparka på någon som redan ligger? Nu vet jag mycket väl att han sökte diverse i olika grupper under våra uppbrott det gjorde säkert jag också. Men tänk om jag inte hade vetat? Vad tjänar ni på att berätta ”vilket svin” min pojkvän var? Han är död oavsett, tror ni inte att jag mår tillräckligt dåligt som det är? Får ni ut någon njutning av att jag ska behöva bearbeta både att min partner är död och otrogen? Mår ni bättre av strö salt i såren? För det är fan inte respekt inte nånstans.
Nu var han aldrig otrogen, och jag har full koll vad som gjorts eller inte gjorts. Så ni får sparka på någon annan. Vill ni diskutera fallet fine gör det men snälla håll era personliga åsikter för er själva. Ha lite heder förfan.

Under hela tiden jag kände honom hade jag ingen aning om att du ens fanns. Tänker inte lägga energi på vem som visste vad, men det är fortfarande respektlöst att prata illa om någon som inte längre kan försvara sig själv. Diskutera gärna situationen, men lämna personliga påhopp och spekulationer utanför.
Citera
2026-05-16, 10:34
Medlem
Bet-At-Homes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydolls

Jag vet inte om jag tror på din berättelse men det spelar mindre roll. Jag beklagar din förlust, för din egen skull bör du nog undvika trådar på Flashback om de gör dig illa. Jag menar bara väl, låter kanske krasst men jag tror du förstår logiken i det.
Citera
2026-05-16, 14:55
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahbuddy
Han hade en skinnhuvud-period som många andra i Haninge på den tiden, den skaffade han som väldigt ung.

GM var väldigt smart men kantades av psykologiska problem sedan ung ålder, lyckades ändå utbilda sig och skaffa bra jobb, men det sket sig.

Hoppas han nu finner ro.

Har haft en del i Haninge att göra under perioden som BO skulle varit skinnhuvud och antingen var han några år ovanför mig eller under.
Har stött på osedvanligt många raggare och motorburen ungdom i Haninge men aldrig stött på skinnhuvuden.
Har blivit påhoppad och sparkad i huvudet av diverse gäng varav alltifrån Jordbrokillar till Skinnpajjs pojkar med sydstatsflaggan på västen.
Men absolut, det kanske fanns någon skinheadrörelse som överlappade något med raggarkulturen.

Så, då kan vi slå fast att BO var en smart kille med psykiska problem som gjorde att han spelade mangas utåt men om man kände honom så var han en riktig krambjörn speciellt på tjack och alkohol.

Kan dessa psykiska problem(oklart vad som menas, autism? ADHD, anknytningsproblematik) ha en betydelse varför GM valde att göra som han gjorde.
Fokuset ligger lite väl mycket på BO men vad var det egentligen för far han hade, var det fylleslag som spårade ur pga 1:a Maj, gick BO i första maj tåget vilket gjorde att GM satt och väntade med hagelbössan?
Citera
2026-05-18, 19:12
Medlem
Det låter inte särskilt sannolikt att GM skulle suttit och väntat på sin son med ett vapen i högsta hugg även om han skulle ha blivit sosse och varit och demonstrerat!
Det är väl mer troligt att det handlat om den här långa, infekterade konflikten som nämnts (som vi bara kan gissa vad den handlat om - droger, pengar (betala för sig hemma), drickande, eller bara väldigt olika sätt att se på världen) och det sedan uppstått ett mer hetsigt bråk än vanligt, eventuellt under inflytande av alkohol från båda håll. Sedan har geväret kommit fram - hur gick det till, stod det bara bakom dörren? Färdigladdat? Vad får någon att förvara ett laddat gevär lättillgängligt? Fanns det andra hot mot någon?
Det finns många frågetecken om man är intresserad av att förstå vad som kan ha hänt här!
Citera
2026-05-20, 12:17
Medlem
andan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
En man i 70-årsåldern har gripits misstänkt för mord på en man på en ö i Stockholms södra skärgård.

Polisen larmades till en villa på ön klockan 17.47 på fredagen.

Offret är en man 40–åldern, säger polisen till TT.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1461203

Vart är det här? Vad kan ha hänt? Familjetragedi?
vet inte om det är sagt, men 40-åringen var 70-åringens son.
Citera
2026-05-21, 16:44
Medlem
Visa respekt för oss närstående som sörjer den här hemska tragedin. Låt oss som kände honom minnas honom och sluta skriva online om det här.
Senast redigerad av StorstadsBlondie 2026-05-21 kl. 17:04.
Citera
2026-05-24, 16:22
Medlem
Enligt källor så hade det varit ett jävla liv i huset dagarna innan. Folk utanför familjen har försökt lugna ner situationen som handlat om att sonen ville ha pengar. Kanske hotade han dem såpass att de fick ta till självförsvar? Tror att det ska mycket till innan man skjuter sin son :-/
Vi lär väl få en del svar när förundersökningen kommer. Någon som har koll på när fup’en är klar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in